Bekijk volle/desktop versie : belasting vraag...!!?? Wie kan mij AUB helpen!!???



13-03-2008, 13:23
belasting vraag...!!?? Wie kan mij AUB helpen!!???



het gaat om de volgende.. Zoon word als partner van moeder beschouwd.. Zoon ontvangt dus teveel Zorgtoeslag en moeder al een aantal maanden geen Zorgtoeslag.. waardoor moeder nu terug moet betalen... en zoon zelf ook nog een brief ontvangt over terugbetaling aan de belastingdienst... Meerdere keren heeft hij dit doorgegeven aan de belasting dat hij als partner word beschouwd i.p.v zoon... Dus nu zou ik graag een nette goeie brief willen met daarin mijn verhaal. En een brief dat hij meerdere keren dit heeft doorgegeven!!



Zou iemand mij Aub kunnen helpen!! het is dringend!!

13-03-2008, 19:12


Fiscaal gezien is een kind dat 27 jaar of ouder is en die samen woont met zijn moeder of vader fiscaal partner van elkaar

13-03-2008, 23:27

Citaat door karima_larache:
Fiscaal gezien is een kind dat 27 jaar of ouder is en die samen woont met zijn moeder of vader fiscaal partner van elkaar


Dat is wel erg kort door de bocht.

Onder omstandigheden kunnen bepaalde categorieën personen kiezen voor het fiscaal partnerschap. De fiscus kan het fiscaal partnerschap in dergelijke gevallen niet automatisch opleggen; dat gebeurt alleen bij gehuwden en geregistreerde partners.