Bekijk volle/desktop versie : wie heeft er een selham gebruikt om het gezicht te bedekken bij henna?

Pagina's : [1] 2 3

13-03-2008, 11:35
Hallo,

Wie heeft er allemaal een selham gebruikt om het gezicht te bedekken bij Henna. Heeft er iemand foto's?? Dan heb ik een beeld, want wil het graag zo doen. Ben zelf rif, en moet mijn gezicht bedekken bij henna, maar weet niet met wat en hoe. Foto's zijn welkom!!! gezicht is toch niet te zien yek

13-03-2008, 11:46

Citaat door Asmahanne:
Hallo,

Wie heeft er allemaal een selham gebruikt om het gezicht te bedekken bij Henna. Heeft er iemand foto's?? Dan heb ik een beeld, want wil het graag zo doen. Ben zelf rif, en moet mijn gezicht bedekken bij henna, maar weet niet met wat en hoe. Foto's zijn welkom!!! gezicht is toch niet te zien yek

tegenwoordig zijn er geen tradities meer ze dragen allemaal kroontje en dergelijke op henna
wacht nog 10 jaartjes en ze zullen jeanbroek dragen op henna

13-03-2008, 11:56

Citaat door nacerra:
tegenwoordig zijn er geen tradities meer ze dragen allemaal kroontje en dergelijke op henna

niet allemaal hoor
ik heb het puur op zn rifs gedaan! en ik ken er veel meer die dat doen omdat de volgende dag al met negaffa en al is, willen de meesten henna volgens traditie doen

13-03-2008, 12:00
ja ik ook , een kroon op je henna dag wat is dat voor een chouha

13-03-2008, 12:01

Citaat door Asmahanne:
Hallo,

Ja ik zou het ook zo willen doen. Lekker traditioneel..! Hoe ga je dan je henna doen...?

13-03-2008, 12:04
bij ons is he tnog steeds met selham , enzo. alleen de eerst libsa met kroontje maar als ze gaat henna zetten dan doet je witte/beige kleurig kaftan of tiksitha met een selham,, maar over je vraag je kan het gwoon vragen aan de negaffa of die je henna gaat plaatsen wnt meestal hbben ze het wel veel succes

13-03-2008, 12:05
in tetouan doen ze toch een kanten doek over je hoofd??

13-03-2008, 12:06

Citaat door misshabiba:
in tetouan doen ze toch een kanten doek over je hoofd??

dat kan ook

13-03-2008, 12:11
wat zijn nog meer de traidities bij een henna uit tetouan...

mannen dansen toch met een ei in kommetje op hun hoofd??

13-03-2008, 12:16
ja mn schoonzus had ook gedaan een witte doek over haar hoofd..vond t wel eng

13-03-2008, 12:17

Citaat door misshabiba:
wat zijn nog meer de traidities bij een henna uit tetouan...

mannen dansen toch met een ei in kommetje op hun hoofd??

jah klopt , en de andere mannen om hem heen draaien, ook doen ze als de man henna op zijn handpalm doen dan doen de manen die niet getrouwd zijn ook

13-03-2008, 12:18
ik kom zelf ook uit tetouan. maar ben al een tijdje niet op bruiloften in tetouan geweest. Doen ze nog andere dingen bij een vrouw??

13-03-2008, 12:21

Citaat door misshabiba:
ik kom zelf ook uit tetouan. maar ben al een tijdje niet op bruiloften in tetouan geweest. Doen ze nog andere dingen bij een vrouw??

uhh , effe denken ,, hahah neeh niet egt wat ze ook doen, weet niet of je dat kent gaan ze maz3aar in een speciaal flesje doen en dat gooi je met paar druppels op de bruid en dan om de ander mensen

13-03-2008, 12:25
wij krijgen zo'n kante ding op ons hoofd maar heel even

13-03-2008, 12:28

Citaat door nacerra:

echt niet heb het traditioneel gedaan op de Riffiway

maar wij bedekken het gezicht niet, heb het wel enkel gedaan toen mn schoonfamilie binnenkwam omdat zij die gewoonte wel hebben.
voor de rest een zilveren stuk op de voorhoofd, een halve doek op het hoofd en op een speciale manier een grote sluier rond me gewikkeld (door mn tantes en mn moeder) heel erg speicaal al zeg ik het zelf

vind het jammer dat er veel meiden de traditie overslaan en al negaffa doen op de hennadag

Pagina's : [1] 2 3