Bekijk volle/desktop versie : Het einde.



Pagina's : [1] 2

12-03-2008, 21:27
Salamou 3alaikoum.

Ik heb ontzettend veel discussies over de beruchte 21-12-2012.
Jullie weten vast wel waar ik het over heb toch?

Nou zo niet: Het is zo dat de Maya's een soort van jaartelling hebben, en dat het op bovengenoemde datum alles weer op nul staat.Dus dat de zogenaamde periode van de 4e zon waar we nu in leven, zal beeindigen en plaats zal maken voor de 5e zon.Ook word er beweerd dat er ontzettend veel zal veranderen, waar woestijn is zal alles bloeien en andersom waar land is zal water zijn en anders om.De insecten zullen inmens veranderen, in grootte en in hoe gevaarlijk ze zijn.Er zullen ziektes uitbreken, waar sommige volkeren niet tegen op gewassen zijn.Ook wordt de kijk op alles 5 demensionaal in plaats van 3D.(en dit alles komt door haat en nog meer zaken die zich nu voordoen in de wereld.)

Nou even voor de duidelijkheid, ik geloof er niet in. Maar ik heb wel ergens op i-net een tekst gevonde uit de koran dat ook aangeeft hoe het zicht van het uur/het einde kunt zien/kenmerken. En als je het goed leest, zul je zien dat het dan al wel bijna moet zijn. Maar alahou a3lam. Ik wou het gewoon even met jullie delen, en even kijken wat jullie kijk er op is.En ik heb verder ook niet zo heel veel kennis over dit soort dingen, dus als ik iets verkeerds heb gezegd alsjeblieft verbeter me dan. Ik wil gewoon graag weten hoe jullie tegen al die voorspellingen aankijken enzo.

Dit is by the way the tekst.
A salamou 3alaikoum, Nihad.



Het Uur

Hadiths over het Uur in een boek van Ibn Kathir

Salaamu Alaikoum Wa RahmatoeLah Ta3aala,
Het is overleverd van Aboe Sa'id al-Khoedri dat de Profeet (vzmh) gezegd heeft: "De donderbuien zullen als het Uur nadert zo toenemen dat wanneer iemand naar een groepje mensen toekomt, zal hij vragen: "Wie is er vanochtend door de bliksem getroffen? "Zij zullen antwoorden: "Die en die en die en die zijn door de bliksem getroffen." (Ahmed, Musnad, 3/64, 65) Het is van Aboe Hoerairah overgeleverd, dat de Profeet (vzmh) gezegd heeft: "Het Uur zal niet aanbreken voor er een regen komt die alle onderkomens behalve tenten zal vernietigen." (Ahmed. 2/262) Er is door Aboe Hoerairah overgeleverd dat de Profeet (vzmh) zei: "Het Uur zal niet plaatsvinden voordat de volgende gebeurtenissen geweest zullen zijn: de mensen zullen met elkaar wedijveren in het bouwen van hoge gebouwen; twee grote groepen zullen met elkaar vechten en er zullen veel gewonden zijn - beiden zullen dezelfde religueze leringen volgen; de aardbevingen zullen toenemen; de tijd zal snel voorbijgaan; het elkaar kwaad doen en het doden zal toenemen; bijna dertig dajjals zullen verschijnen, elk van hen beweert dat hij een boodschapper van Allah is; een man zal een graf voorbijlopen en zeggen: "Ik wou dat ik op jouw plaats was;" de zon zal uit het Westen opkomen en wanneer zij opkomt zullen mensen het zien; zij zullen allen geloven, maar het zal de tijd zijn dat het geloven geen ziel baat die voorheen niet geloofde noch iets goeds door haar geloof verdiende (Al-An'am 6:158), en een rijke man zal zich zorgen maken want niemand accepteerd zijn Zakat." (Al-Boechari, Muslim) Het is van Anaz overgeleverd dat de Profeet (vzmh) zei: "Onder de tekenen van de Uur kunnen wij de volgende vinden: "De kennis zal afnemen en de ontwetendheid zal verschijnen, ontucht en het drinken van wijn zal gewoon zijn; het aantal mannen zal afnemen en het aantal vrouwen zal toenemen, tot één man voor vijftig vrouwen moet zorgen." (Al-Boechari, Kitab al-'ilm, 1/30,31) 'Aisha zei: "Ik hoorde de Profeet (vzmh) zeggen : "De dag en de nacht zullen niet voorbijgaan tot de mensen Lat en 'Oezza (twee goddinnen uit het pre-islamitische Arabi&#235 beginnen te aanbidden." Ik zei: "O Boodschapper van Allah, ik dacht toen Allah de ayah: "Hij is het, Die Zijn boodschapper met leiding en de ware godsdienst heeft gezonden om deze te doen zegevieren boven alle godsdiensten, ofschoon de afgodendienaren er afkering van zijn. (Taubah 9:33) betekende dat (deze belofte) vervuld zou worden." De Profeet (vzmh) zei: "Het zal zo gebeuren als Allah het wenst. Dan zal Allah een prettige wind sturen, die eenieder die zelfs maar het geloof ter grootte van een mosterdzaadje in zijn hart heeft, zal meenemen. Slechts degenen zonder goedheid in hun hart zullen achterblijven en zij zullen tot de religie van hun voorvaderen terugkeren. (Muslim, Kitab al-Fitan, 8/182) Er is overleverd van Aboe Hoerairah dat op een dag toen de Profeet (vzmh) met de mensen zat een bedoeïen naar hem toekwam en hem over iman en islam vroeg. Daarna vroeg hij: "O Boodschapper van Allah, wanneer zal het Uur zijn?" Deze zei: "Degene ondervraagd wordt, weet daarover niet meer dan degene die vraagt, maar ik kan je over haar tekenen vertellen. Wanneer een slaaf haar meesteres baart en wanneer de mensen met blote voeten en zonder kleding de leiders van de mensen worden - dit zijn de tekenen van het Uur. Er zijn vijf zaken die niemand behalve Allah kent." Toen reciteerde hij: "Voorwaar, Allah alleen bezit de kennis van het Uur. Hij zendt de regen neder en Hij weet wat zich in de baarmoeder bevindt. Geen ziel weet wat zij morgen zal doen en geen ziel weet in welk land zij zal sterven. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend." (Loekman 31:34) Toen ging de man weg en de Profeet (vzmh) zei: "Roep hem bij mij terug", maar toen de mensen naar hem toe wilden gaan om hem terug te roepen, zagen zij niets meer. De Profeet (vzmh) zei: "Dat was Jibriel, die de mensen hun religie kwam onderwijzen". (Al-Boechari Kitab al-Iman 1/19: Kitab al-Tafsir - Soerat Loekman 6/144. Muslim) Het is door Aboe Sa'id overgeleverd, dat de Profeet (vzmh) zei: "Het Uur zal niet aanbreken tot de tijd dat een man zijn huis verlaat en zijn schoenen en zweep of stok hem zullen vertellen wat er met zijn familie gebeurt." (Ahmed, Musnad, 3/88,89) Het is door Aboe Sa'id overgeleverd, dat de Profeet (vzmh) zei: "Bij Hem in Wiens hand mijn ziel is, het Uur zal niet aanbreken tot de wilde dieren tot de mensen zullen spreken en de man met zijn zweep of schoen zal spreken en dat zijn dij hem zal vertellen wat er met zijn familie gebeurt die hij achter liet." (Ahmed, Musnad, 3/83,84) Anas zei: "Wij spraken over het feit dat het Uur niet zal komen voordat er geen regen meer is en de aarde geen oogsten meer produceert en dat vijftig vrouwen door één man moeten worden verzorgd; en dat als een vrouw een man voorbij loopt hij naar haar zal kijken en zal zeggen: "Deze vrouw had eens een echtgenoot." (Ahmed) Aboe Hoerairah zei: "De Profeet (vzmh) zei: "Het Uur zal niet komen tot de tijd zo snel voorbij zal gaan, dat een jaar op een maand lijkt, een maand op een week, een week op een dag, een dag op een uur, en een uur op de tijd die nodig is om een palmblad te verbranden." (Ahmed) Aboe Hoerairah zei: "De Profeet (vzmh) zei: "De wereld zal niet ten ondergaan tot degene die er het meest van geniet de verdorven zoon van de verdorvene is." (Ahmed) Aboe Hoerairah zei: "De Profeet (vzmh) zei: "Voordat het Uur komt, zullen er jaren van bedrog zijn, waarin een waarheidslievend persoon niet geloofd wordt en een leugenaar wel; en de onbetekenenden zullen het voor het zeggen hebben." (Ahmed) Aboe Hoerairah zei: "Ik hoorde de Profeet (vzmh) zeggen: "Het Uur zal niet komen tot de schapen met hoorns niet meer met de schapen zonder hoorns zullen vechten." (Ahmed) Het is overleverd van Aboe Hoerairah dat de Profeet (vzmh) zei: "Het Uur zal niet komen tot de weelde zo zal toenemen dat een rijke man zich zorgen maakt omdat niemand zijn sadaqah aanneemt; de kennis zal weggenomen worden; de tijd zal snel voorbijgaan; beproevingen zullen verschijnen; en er zal veel Harj zijn." De Mensen vroegen: "wat is Harj, o Boodschapper van Allah?" Hij zei: "Doden, doden." (Ahmed) Het is overleverd van Aboe Hoerairah dat de Profeet (vzmh) zei: "Bij Hem Die mij met de waarheid gestuurd heeft, deze aarde zal niet verloren gaan tot de mensen door landverschuivingen getroffen worden en door stenen verpletterd worden en in dieren veranderen." De mensen vroegen: "Wanneer zal dat zijn, o Boodschapper van Allah?" Hij zei: "Wanneer je vrouwen in het zadel ziet rijden, wanneer zangers normaal zijn, wanneer het afleggen van een valse getuigenis algemeen is en wanneer mannen met mannen liggen en vrouwen met vrouwen". (Al-haythami, Kitab al-fitan). Tariq ibn Shihab zei: "Wij zaten bij Ábd Allah ibn Mas'oed, toen een man naar ons toe kwam, die vertelde dat de tijd voor het gebed was aangebroken. Wij stonden dus op en gingen naar de moskee... Na het gebed kwam een man naar Ábd Allah ibn Mas'oed en zei: "As-salam alayka (vrede zei met u), O Aboe 'Abd al-Rahman". 'Abd Allah antwoordde: "Allah en Zijn boodschapper hebben de waarheid gesproken". Wij keerden terug en vroegen elkaar: "Heb jij gehoord wat voor antwoord hij gegeven heeft?" Wie van ons gaat hem daarnaar vragen?" Ik zei: "Ik zal het hem vragen; dus ik vroeg het hem toen hij naar buiten kwam. Hij vertelde van de Profeet (vzmh): "Voordat het Uur komt, zal er een speciale groet zijn voor de mensen met waardigheid, de handel zal zo wijdverspreid zijn dar de vrouw haar man in de zaak helpt, familiebanden zullen verbroken worden; het geven van valse getuigenissen zal gewoon zijn, en de waarachtige getuige zal zeldzaam zijn en het schrift zal wijdverspreid zijn". (Ahmed, Musnad, 1/407) (uit het boek De Tekenen voor de Dag des Oordeels, van Ibn Kathir, Hoofdstuk 27) Wa Jazakum Allahu khairan, wa salaamu alaikoum warahmatullahi ta3aala wabarakaatuh. Abu Dujannah.

13-03-2008, 00:16


Gelul in de ruimte!

13-03-2008, 10:38

Citaat door ZielBroeder:
Gelul in de ruimte!


Wat, de hadith of de maya voorspellingen?

14-03-2008, 11:07
salaam

Van die maya voorspellingen heb ik nooit gehoord! En ik geloof er ook niet in. Tis bijgeloof en bijgeloof is Haram!!
De hadith is waar.
Ik ben gaan kijken op welke dag 21-12-2012 valt, en raar maar waar, op een vrijdag. En de wereld gaat op een vrijdag vergaan.
Maar alleen ALLAH weet wanneer het einde komt.

14-03-2008, 16:18



Citaat door soemie:
salaam

Van die maya voorspellingen heb ik nooit gehoord! En ik geloof er ook niet in. Tis bijgeloof en bijgeloof is Haram!!
De hadith is waar.
Ik ben gaan kijken op welke dag 21-12-2012 valt, en raar maar waar, op een vrijdag. En de wereld gaat op een vrijdag vergaan.
Maar alleen ALLAH weet wanneer het einde komt.



Ja dat had ik ook gechekt
Ja ik geloof er ook niet in hoor, maar ik vond het zo toevallig.
Maar alles is Qadr Allah! Maar hoe weet je dat de dag waarop de wereld vergaat dan op een vrijdag is, ik vond het alleen merkwaardig dat ie op een vrijdag viel omdat dat zeg maar onze heilige dag is. Heb je daar ergens een stuk over uit de koran ofzo(hadith)?

Bij voorbaad dank,

Groet, Nihad.

14-03-2008, 22:41

Citaat door rozen:

Ja dat had ik ook gechekt
Ja ik geloof er ook niet in hoor, maar ik vond het zo toevallig.
Maar alles is Qadr Allah! Maar hoe weet je dat de dag waarop de wereld vergaat dan op een vrijdag is, ik vond het alleen merkwaardig dat ie op een vrijdag viel omdat dat zeg maar onze heilige dag is. Heb je daar ergens een stuk over uit de koran ofzo(hadith)?

Bij voorbaad dank,

Groet, Nihad.



2012, ik geloof niet in Maya-verhaal. Op zich veel van de tekenen zijn al zichtbaar, maar wanneer en in hoeverre (Allah swt weet het beste). We leven nu in 2008, over 4 jaar zou het volgens Maya afgelopen zijn.
Ik denk het niet, allah rlam Allah weet het beter.
De tekenen zijn nog niet zo zwaar drastisch dat de aarde er onder door bezwijkt en ten ondergaat, denk ik.

14-03-2008, 23:23
Zoals je in de Hadith kunt terug lezen toen iemand aan de Profeet Mohammed (vzmh) vroeg; Wanneer het Uur is? De profeet geantwoord heeft met: "Degene ondervraagd wordt, weet daarover niet meer dan degene die vraagt, maar ik kan je over haar tekenen vertellen"

Dus die theorieen van Maya de bij, of wie dan ook baten niet.
Allah de Verhevene, alleen hij weet wanneer dit Uur zal komen dat kan namelijk elk moment zijn alleen niemand weet dat!

Wa Allah oe A3lam.

19-03-2008, 09:29
Over die maya Verhaal geloof ik ook niet !

Maar Djazaakie Allahoe ghairan voor de hadith,
MashAllah Mooi. Heel leerzaam !
Shokran (K)

Wa3alaikomo salaam wara7matoellahi wabarakatouho

20-03-2008, 00:46
Citaat:
Geplaatst door soemie
salaam

Van die maya voorspellingen heb ik nooit gehoord! En ik geloof er ook niet in. Tis bijgeloof en bijgeloof is Haram!!
De hadith is waar.
Ik ben gaan kijken op welke dag 21-12-2012 valt, en raar maar waar, op een vrijdag. En de wereld gaat op een vrijdag vergaan.
Maar alleen ALLAH weet wanneer het einde komt.


Ja dat had ik ook gechekt
Ja ik geloof er ook niet in hoor, maar ik vond het zo toevallig.
Maar alles is Qadr Allah! Maar hoe weet je dat de dag waarop de wereld vergaat dan op een vrijdag is, ik vond het alleen merkwaardig dat ie op een vrijdag viel omdat dat zeg maar onze heilige dag is. Heb je daar ergens een stuk over uit de koran ofzo(hadith)?

Bij voorbaad dank,

Groet, Nihad.


Salaam sis
Neen, ik heb spijtig geen hadith. Maar ik heb het horen zeggen. Dat het einde zal komen op een vrijdag tussen Asr en Magrib oe Allah oehlem. Dat de zon dan opkomt waar ze normaal ondergaat

Maha salama

20-03-2008, 16:05
Onzin onzin en nog eens onzin dit is inderdaad bijgeloof. Geloof er niet in want zelfs de profeet mohamed (vzmh) wist niet eens wanneer 't zal gebeuren laat staan wij de mens. Voor zoiets moet je geen aandacht besteden het enige wat men kan doen is je voorbereiden voor na de dood want wie weet kan de einde van de wereld morgen zijn of over 10jaar, en wie weet gaat men over 10min. dood! In 2000 zeiden ze ook dit is het jaar dat de wereld zal vergaan en we zitten nu alweer in 2008.

20-03-2008, 19:53
WIE IS MAYA HEWED:s

20-03-2008, 23:07
Zoals iemand eerder al vroeg, waarom zou het mogelijk vergaan op een vrijdag? Dat is toch ook niet bekend.

Maya is fabel, myte, verzinsel.

21-03-2008, 14:37



Citaat door Roos4u:
Zoals iemand eerder al vroeg, waarom zou het mogelijk vergaan op een vrijdag? Dat is toch ook niet bekend.

Maya is fabel, myte, verzinsel.



Ja dat van die vrijdag vroeg ik ook al.
Maar die Maya dat is trouwens een volk, die al miljoenen jaren voorspellingen hebben gedaan enzo.En het blijkt dat al hun voorspellingen precies zijn uitgekomen, ze hebben nog nooit gefaald in hun voorspellingen. Maar ik geloof het niet.

21-03-2008, 20:40

Citaat door Roos4u:
Zoals iemand eerder al vroeg, waarom zou het mogelijk vergaan op een vrijdag? Dat is toch ook niet bekend.

Maya is fabel, myte, verzinsel.



hahah dat va vrijdag,de aarde zal op die dag vergaan volgens paar ahadiets,en die vrijdag was adam geboren en adam was dood op een vrijdag daarom is het vrijdagsgebed ook zo bizonder

21-03-2008, 20:42

Citaat door rozen:
Ja dat van die vrijdag vroeg ik ook al.
Maar die Maya dat is trouwens een volk, die al miljoenen jaren voorspellingen hebben gedaan enzo.En het blijkt dat al hun voorspellingen precies zijn uitgekomen, ze hebben nog nooit gefaald in hun voorspellingen. Maar ik geloof het niet.



de maya volk heeft ondersteuning van de sjetansen nog wat hoelang bestaat dan adam?

Pagina's : [1] 2