Bekijk volle/desktop versie : Studie Studiedillema na 3 jaar!



12-03-2008, 21:11
Mensen ik weet op dit moment echt niet meer wat ik moet doen!!

Ik zit nu in mijn 3e jaars hbo opleiding. Ik heb deze opleiding nooit 100% leuk gevonden maar het zou fungeren als beginopleiding. Ik zou na mijn propedeuse aan de universiteit verder studeren met de opleiding die ik wil.
Aangezien ik de opleiding niet super vond had ik ook niet veel inzet, en heb mijn P pas in het 2e jaar gehaald.

Ik ben toen gewoon verder gegaan omdat ik t toen zonde vond om te stoppen. Nu zit ik in t 3e jaar en loop ook stage en begin het echt met hart en ziel te haten. Het is totaal niks voor mij, stof interesseert me niet, ik walg eigenlijk gewoon van deze hele opleiding! Het liefste wil ik ermee stoppen en door naar de uni, maar dan gooi ik 3 jaren weg. Aan de andere kant..ik heb totaal geen inzet meer,ik meld me ziek op stages etc.

Wat zouden jullie doen??Toch doorbijten deze laatste 1,5/2 jaar. Of je hart volgen en gewoon de opleiding doen die je leuk zou vindt??

12-03-2008, 22:32


Welke opleiding doe je ? Waarom vindt je het niet leuk ?

13-03-2008, 11:00

Citaat door Timaatje_x:
Welke opleiding doe je ? Waarom vindt je het niet leuk ?


Ik doe hbo-verpleegkunde. Het is elke dag hetzelfde werk en zo direct in contact met mensen spreekt me niet aan. Ik wil mensen helpen maar niet op zo een directe manier als , basiszorg, verplegen etc. Er zit geen uitdaging in, elke dag zelfde regelmaat, veel fysiek belastend werk.
Geef mij maar meer vraagstukken waar ik over moet denken.Heb altijd interesse gehad in psychologie en wil er zo dolgraag mee beginnen maar ja..like I said..dillema