Bekijk volle/desktop versie : Praktiserende zusters, watvoor werk doen jullie?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

12-03-2008, 19:59
salaamou alaikoum,

Wat ik mij afvraag is, watvoor werk de praktiserende zusters doen? Of bij watvoor organisaties zij solliciteren voor stages bijvoorbeeld.

12-03-2008, 20:02


thuiszorg, schoonmaak

12-03-2008, 20:03
Ik werk niet Nouja, babysitten, ook wel overdag, gezellig naar de speeltuin.

12-03-2008, 20:04
ik werk niet.....
soms baal ik maar dat is alleen omdat ik het echt erg vind om mijn man elke keer om centjes te moeten vragen ben dat niet gewend....

12-03-2008, 20:12



Citaat door TariqulMuwahida:
thuiszorg, schoonmaak


ok en ben je opgeleid als ik vragen mag?

12-03-2008, 20:13

Citaat door dutchSaliha:
Ik werk niet Nouja, babysitten, ook wel overdag, gezellig naar de speeltuin.


hihi lekker makkelijk

12-03-2008, 20:14

Citaat door Dame24:
ik werk niet.....
soms baal ik maar dat is alleen omdat ik het echt erg vind om mijn man elke keer om centjes te moeten vragen ben dat niet gewend....


Dat kan ik mij heel goed voorstellen, je verliest wel een stukje zelfstandigheid, maar die prijs zou ik wel willen betalen.

12-03-2008, 20:21
hmm misschien wordt het tijd dat we ons heft in eigen handen nemen, moeten we geen werk voor onszelf creeren? het lijkt wel alsof er helemaal geen (islamitische) vrouwvriendelijke werkplekken bestaan

12-03-2008, 20:23

Citaat door Studentjeeeee:
ok en ben je opgeleid als ik vragen mag?



Opgeleid voor schoonmaken? hihi nee, ik studeer nog wel walhamdoelilah

12-03-2008, 20:25
sallaam mo3alekom wr wb,

Ik werk in een peuterspeelzaal, omdat de peuters maar een halve dag komen, werk ik dus ook maar een halve dag en dat 5 dagen per week. Heerlijk, ik ben zelf niet getrouwd, maar ik vind het een ideale baan voor ieder moslimvrouw (getrouwd of niet getrouwd). Straks als ik getrouwd ben en kinderen heb inscha allah mag ik ze gewoon ook meenemen, en daarbij heb je ook schoolvakanties. Een turkse collega van me neemt ook altijd haar dochterje mee, heeft geen oppas nodig en verdiend haar brood.

Dus zusters de ideale baan...

Fi AmaanAllah

oeghtie fi dien

12-03-2008, 20:25

Citaat door TariqulMuwahida:
Opgeleid voor schoonmaken? hihi nee, ik studeer nog wel walhamdoelilah


hihi zie het al voor me naar school gaan om te leren stofzuigen, afstoffen, afwassen, dweilen etc. haha

Wa Salaam

12-03-2008, 20:28
na3am je verliest een stukje zelfstandigheid maar gair insha'Allaah dat heb ik ervoor over... ik heb altijd gewerkt als intercedente bij randstad. gewoon fulltime,en ik kon niet blijven omdat ik met mannelijke collega's werk en omdat ik daar niet in mijn ghimaar etc kan zitten dus dan is de keuze makkelijk gemaakt,wat ik wel merk is dat ik echt hersencellen begin te verliezen haha (ik lach om mijn eigen grapjes gair insha'Allaah)

het nadeel van niet werken is : mijn man om centjes te moeten vragen
vind ik soms echt moeilijk en als hij mij geld geeft bedank ik hem ook altijd zo van dankjewel he lieverd voor de centjes.. dan zegt ie tegen me zuster dat hoef je echt niet te zeggen het zijn onze centjes.... maar ik blijf me bezwaard voelen...

voordeel: IK KAN ALHAMDULILLAAH PRAKTISEREN EN MEER KENNISVERGAREN! en dat vind ik VELE MALEN belangerijker dan werken....
want dan werk ik voor materialisme.. aangezien mijn man me onderhoud
en nu ''werk'' ik voor het Hiernamaals insha'Allaah

12-03-2008, 20:28



Citaat door Zustertje__:
hihi zie het al voor me naar school gaan om te leren stofzuigen, afstoffen, afwassen, dweilen etc. haha

Wa Salaam



haha ja nou tegenwoordig heb je overal diploma voor nodig, kijk er niet meer raar van op haha

12-03-2008, 20:32
Ja ik zou ook graag willen weten waar ik het beste kan soliciteren, ik ben druk op zoek naar werk, ik wil binnenkort hijaab gaan dragen Insha'allah maar hier in Leeuwarden nemen ze bijna niemand aan met Hijaab, tenminste.. ik zie ze nergens

12-03-2008, 20:37

Citaat door Dame24:
na3am je verliest een stukje zelfstandigheid maar gair insha'Allaah dat heb ik ervoor over... ik heb altijd gewerkt als intercedente bij randstad. gewoon fulltime,en ik kon niet blijven omdat ik met mannelijke collega's werk en omdat ik daar niet in mijn ghimaar etc kan zitten dus dan is de keuze makkelijk gemaakt,wat ik wel merk is dat ik echt hersencellen begin te verliezen haha (ik lach om mijn eigen grapjes gair insha'Allaah)

het nadeel van niet werken is : mijn man om centjes te moeten vragen
vind ik soms echt moeilijk en als hij mij geld geeft bedank ik hem ook altijd zo van dankjewel he lieverd voor de centjes.. dan zegt ie tegen me zuster dat hoef je echt niet te zeggen het zijn onze centjes.... maar ik blijf me bezwaard voelen...

voordeel: IK KAN ALHAMDULILLAAH PRAKTISEREN EN MEER KENNISVERGAREN! en dat vind ik VELE MALEN belangerijker dan werken....
want dan werk ik voor materialisme.. aangezien mijn man me onderhoud
en nu ''werk'' ik voor het Hiernamaals insha'Allaah


ja mashaAllah mooi gezegd. je slaat de spijker op zijn kop!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9