Shaykh Waseeullaah Abbaas's standpunt over stemmen in de verkiezingen[/SIZE]
Arabish:
Citaat:
[SIZE="4"]السؤال من أمريكا عن حكم الانتخا& #1576;ات - ليس الدخول في الانتخا& #1576;ات - وإنما هو عن التصوي 8; لبعضهم لما يرون من تحقيق المصالž 1; للمسلمي& #1606; في ذلك. وليس الأمر قضية التصوي 8; في الانتخا& #1576;ات الفدرال& #1610;ة (التي هي الانتخا& #1576;ات الكبرى وإنما في الانتخا& #1576;ات المحلي 7; للذين لهم صلاحية في إعطاء المسلمي& #1606; أراضي ومباني مهجورة وما إلى ذلك من المصالž 1; التي إذا لم يقم المسلمو& #1606; بالتصوي& #1578; لهم فسيصوت لهم غيرهم ويحصلو  6; على هذه المصالž 1;. فجزاكم الله خيرا يا شيخنا لو كان لكم نصيحة في ذلك؟
الشيخ: والله الذي يظهر لي - إن شاء الله - إذا كان يرجى وراء هذا التصوي 8; خير نصوت شخصا ولو كان كافرا ما دام هو قائم بمصالح المسلمي& #1606; أو يعد أنه يقوم بمصالح المسلمي& #1606;. فلا ينبغي أن يمتنع المسلمو& #1606; في التصوي 8; له، وخاصة إذا كان هناك اشتراطا& #1578; قد يشترط رئيس المسلمي& #1606;. مثلا نحن نؤتيك أصواتن 5; بشرط أن تعمل لنا أو ترفع قضايان 5; وتؤيد قضايان 5;. وهذا ليس لأمريك 5; فقط بل لأي بلد المسلمو& #1606; فيها أقلية. قد يحتاجو  6; إلى وضع يد وإحسان على هؤلاء الوزراœ 9; وغيرهم بمثل هذه الأعما  4; حتى هم يقوموا بأعمال بدلها في صالح الإسلا  5; والمسلم& #1610;ن.
وعلى ما تفضلت أنت أن خاصة الانتخا& #1576;ات البلدي 7; وأن الذي يرش أو الذي ينجح قد يكون في يده إعطاء بعض الأراض¡ 0; لبناء المدارž 7;. وهذا قد عرفت أنهم يعطون حتى في الهند أيضا، ففي مثل هذا ينبغي في الحقيق 7; ألا يتأخرو 5; عن إعطاء أصواته  5; أبدا لا يتأخروا& #1548; لأنهم إذا لم يعطوا صوتهم لا يضرهم. وهم ينجحون عن طريق غير المسلمي& #1606; أيضا، فلذلك ينبغي أن يكون لهم يد على هؤلاء وإحسان بإعطاء أصواته  5; حتى يستفيدو& #1575; من إمالته  5; وإمالة آرائهم لقضايا المسلمي& #1606; وهذا تقتضيه المصلح 7; العامة الإسلام& #1610;ة إن شاء الله ما نرى فيه.
وقد أفتى به مشايخن 5; بالهند وكذلك حتى الشيخ ابن باز فيما سمعنا - رحمه الله - كان يفتي بالاشتر& #1575;ك في الانتخا& #1576;ات وغيرها لبعض الإخوا  6;.
فلذلك - إن شاء الله - نرجو من الله أن يكون مستقبل المسلمي& #1606; خيراً في كل بلد. إذا كان هذا الأمر يأتي بخير فلا ينبغي أن يتأخرو 5;.
السائل: جزاكم الله خيرا. تتمة للفائد 7; يا شيخنا لمن يقول إنّ في ذلك إعانة لمن يحكم بغير ما أنزل الله
الشيخ: ليس هذا إعانة لمن يحكم بغير ما أنزل الله لأننا لو لم نصوت لهم فهم على كل حال فيما بينهم ينجحون - ينجحون لا شك فيه. فإذاً سواء إن عزلنا عنهم أو إن عزلنا عن الدنيا كلها هم حاكمين على طريقتهم. .. وليس هذا عونا لهم في إقامة الحكم غير الإسلام& #1610; هم حاكمين حاكمين وقائمي  6; سواء أعطيناه& #1605; أصواتن 5; أو لم نعط. فإذاً نحن ندخل عليهم بطريق يكون في صالح الإسلا  5; والمسلم& #1610;ن إن شاء الله.
السائل: جزاكم الله خيرا شيخنا وسامحن 5; على الإطال 7;.
الشيخ: جزاك الله خيرا. وأنا عن انشراح الصدر أقول هذا الكلام لأننا سمعنا مشايخن 5; يفتون بهذا، خاصة ما دام يترتب عليه مصالح المسلمي& #1606;. وهو في الهند أيضا بعض الناس يفعلون هكذا؛ بعض الوثنيي& #1606; للمسلمي& #1606; يقومون في البرلما& #1606; بمصالحه& #1605; وبقضايا& #1607;م...وقد يؤيد الله الدين بالكافž 5; أيضا
Engels:
Citaat:
Question: The following question, from America, is about voting for those it is believed will benefit the Muslims. We are not asking about a Muslim entering into an election as a candidate, nor are we concerned about Federal elections. Rather, the question is about voting in local elections for those who have the authority to delegate plots of land to the Muslims, abandoned buildings, and other such benefits. If the Muslims don't vote for them, other groups will and, therefore, acquire these benefits. So, may Allah reward you well dear Shaykh, do you have any advice in this matter?
Shaykh: That which appears correct to me, Insha'Allaah, is that if some good is anticipated as a result of voting, then we vote. We vote for the candidate as long as he is presently benefiting the Muslims or promises to benefit the Muslims in the future, even if he is not a Muslim. It would be inappropriate for the Muslims to refrain from voting for this individual, especially if the leader of the Muslims can dictate terms, conditions, and other stipulations on him as a result of the Muslims voting. For example, the leader of the Muslims says, "We will vote for you on the condition that you support our interests, mention them to your superiors, etc." And this applies in any country where the Muslims are a minority, not just in America.
By voting the Muslims may gain needed influence over politicians and other authorities. In return, these politicians and authorities may do something that will benefit Islam and the Muslims. This is especially the case in local elections where, as you have mentioned, the one who wins may have the authority to give away plots of lands on which schools can be built. I am familiar with this because it is even practiced in India. In this instance, it is not befitting in the least for the Muslims to hesitate or delay voting for these candidates.
The Muslims should not hesitate to vote because withholding their votes will not harm these candidates in the least. They will win by the votes of non-Muslims regardless if the Muslims vote or not. For this reason, the Muslims should use their vote as a favor to these candidates. As a result, the Muslims will be placed in an advantageous position of influence over these candidates. When they feel that they are indebted to the Muslims, the Muslims can benefit from their empathy and their sympathetic views and understanding of Muslim causes. This is a general Islamic benefit required by the Islamic public interests. This is our belief.
This is also the verdict given by our Shaykhs in India. Even Shaykh Bin Baz (may Allah have mercy on him), from what we have heard, used to rule with the permissibility of participating in elections. And for this, insha'Allah, we hope from Allah a good future for the Muslims in every land. If this affair brings good to the Muslims then it's not befitting to hesitate.
Questioner: May Allah reward you with good. In order to bring about further benefit, dear Shaykh, for those who say that this action includes assisting one who rules by other than what Allah revealed ...
Shaykh: This doesn't assist the one ruling by other than what Allah has revealed in view of the fact that if we don't vote, the [non-Muslims] will win by their own votes. They will be elected without a doubt. They will come into power by their own accord whether or not we isolate ourselves from them or from the entire world … Thus, this does not assist them in establishing non-Islamic laws. They are the rulers and the ones in authority in those lands whether we vote for them or not. As a result, we should make an effort to influence them in a way that will be beneficial to Islam and the Muslims, insha'Allah.
Questioner: May Allah reward you with good dear Shaykh. Please excuse us for taking so much of your time.
Shaykh: May Allah reward you with good. I mention this with a clear conscience because we have heard our shaykhs give this verdict, especially when it benefits the Muslims. This is also the case in India; some of the idol worshipers in the Parliament speak on behalf of the Muslims and their interests ... And it is possible that Allah will aid the deen by using a disbeliever.
Source: http://madeenah.com/article.cfm?id=1211