Bekijk volle/desktop versie : Wat voor bruidsspullen in Marokko kopen?

Pagina's : [1] 2

12-03-2008, 11:36
Salam ladies,

Ik ga binnenkort een weekje naar marokko en dacht dat ik misschien al wat dingetjes voor mijn verloving en/of bruiloft in marokko kan kopen.

Maar ik weet niet precies waar ik aan moet denken, dus vertel me wat kan ik allemaal in marokko halen?

Groetjes

12-03-2008, 11:39

euhm moest ik naar Marokko gaan dan koop ik mij een volledige hennaset, kleine tagine's als bedankjes, zo van die kleedjes voor thuis aan te doen zeg maar, en geschenkjes voor ouders, schoonouders etc.

12-03-2008, 11:41
- begin met 2 mooie jurken
- henna set
- bedankjes
- uitnodigingen zijn daar ook heel mooi
- bel3a voor je man
- jabador met een mooie selham voor je man

12-03-2008, 11:43

Citaat door ChupaChup82:
Salam ladies,

Ik ga binnenkort een weekje naar marokko en dacht dat ik misschien al wat dingetjes voor mijn verloving en/of bruiloft in marokko kan kopen.

Maar ik weet niet precies waar ik aan moet denken, dus vertel me wat kan ik allemaal in marokko halen?

Groetjes

bedankjes
theepotten
kaarsen
hennaset(decoratie)
kledij voor je dag (als je geen negaffa neemt)
decoratie accesoires (voor zaal/omgeving voor henna/verloving)
dienbladen
uitnodigingen
pannen (van die echte marrokkaanse)
eventuele sieraden

enne...beetje mooi weer voor mij aub

succes wa Allahie kemel bel gayr inshallah

12-03-2008, 11:52

Als henna bedankjes kan je aan je famillie geven. Een marokaanse washandje en marokkaanse rode kam met lekgoul en henna en swak. EN leuk inpakken ik heb spijt dat ik dat niet heb gekocht is goedkoop en je zal de dames echt blij mee maken. ZOek ook een taartset daar zijn ze ook heel mooi vooral in fes.
Je kan daar zelfs sieraden kopen voor je henna aangezien het daar goedkoper is en hier is de huurprijs al belachelijk

12-03-2008, 12:06
Choukran allemaal voor jullie reacties! Had niet verwacht zoveel reacties te krijgen, maar hier heb ik zeker wat aan! Ga maar een lijstje maken, heb maar een weekje is dus best kort.

12-03-2008, 12:06
Ik zat zelf ook te denken aan een trouwring, maar hebben ze daar mooie? Ik ga naar Tetouan.

12-03-2008, 12:34
trouwringen ga ik insha allah ook halen in marokko lekker goedkoop maar ik zou naar fes of naar het noorden gaan daar is het het goedkoopst

12-03-2008, 13:48

Citaat door ChupaChup82:
Ik zat zelf ook te denken aan een trouwring, maar hebben ze daar mooie? Ik ga naar Tetouan.

Dat wou ik je ook zeggen daar zijn ze mooi, en goedkoop en je hebt wat waar voor je geld eerlijk gezegd ...

alleen jah ik dacht laat ik dat er maar niet bij zetten misschien haalt je man ze ofsow maar het is wel een positieve optie

een weekje is wel kort misschien kun je zelf voor dat je gaat idd gewoon alles op papier zetten (ervoor zorgen dat jet het niet kwijt raakt) en dan meteen in de eerste twee a drie dagen ervoor gaan, hard werken maar je hebt er wel wat voor terug met profijt

veel succes

12-03-2008, 13:54
aaahhh ben jaloers op je..lekker naar marokko. Mijn broer is net terug en het is daar heerlijk weer. veel plezier meid en succes!

12-03-2008, 14:00
Ik zou daar halen:
2 simpele jurken
henna spullen +bedankjes
bedankjes voor bruiloft
uitnodigingen
taartspullen
2 grote kaarsen
jabador met selham+belga voor manneke
trouwringen (heb ik helaas al hier gehaald, incl verlovingsring... want duurt nog wel n paar maanden voor we trouwen... te duur, beter in Maroc!)

Dat ga ik van de zomer regelen... inshallah.

Lah ikemmel belgair voor alle toekomstige bruidjes.

12-03-2008, 15:07
Okay dus ik moet zeker kijken!

De bedoeling was ook dat we hier samen zouden kijken, maar nu ik toch naar marokko ga stelde hij voor dat ik misschien daar ook alvast een kijkje kon nemen en als ik wat moois vind dan natuurlijk gewoon kopen.

Ja een weekje is erg kort, en ik ga met het vliegtuig dus zit natuurlijk wel aan een bepaalde maximaal aantal kilo verbonden helaas

Citaat door Yasmin_1982:
Dat wou ik je ook zeggen daar zijn ze mooi, en goedkoop en je hebt wat waar voor je geld eerlijk gezegd ...

alleen jah ik dacht laat ik dat er maar niet bij zetten misschien haalt je man ze ofsow maar het is wel een positieve optie

een weekje is wel kort misschien kun je zelf voor dat je gaat idd gewoon alles op papier zetten (ervoor zorgen dat jet het niet kwijt raakt) en dan meteen in de eerste twee a drie dagen ervoor gaan, hard werken maar je hebt er wel wat voor terug met profijt

veel succes

12-03-2008, 15:09

Dank je wel!

Maar ik ga in de zomer weer niet dus dan zal ik jaloers zijn op iedereen die gaat

Citaat door Chanel_Chance:
aaahhh ben jaloers op je..lekker naar marokko. Mijn broer is net terug en het is daar heerlijk weer. veel plezier meid en succes!

12-03-2008, 15:10
Wat bedoelen jullie met simpele jurken? Een simpele kaftan? Of een mooie maar simele huisjurk/pyama?

12-03-2008, 15:27

Citaat door ChupaChup82:
Okay dus ik moet zeker kijken!

De bedoeling was ook dat we hier samen zouden kijken, maar nu ik toch naar marokko ga stelde hij voor dat ik misschien daar ook alvast een kijkje kon nemen en als ik wat moois vind dan natuurlijk gewoon kopen.

Ja een weekje is erg kort, en ik ga met het vliegtuig dus zit natuurlijk wel aan een bepaalde maximaal aantal kilo verbonden helaas

Ja idd je moet zeker kijken ..

inshallah komt alles goed ik en mijn man wilden ook hier samen kijken maar ik ben ervan overtuigd dat ze hier echt niet de kwaliteiten zullen van hebben als die van daar ewa jah ieder zo zijn mening en smaak he
ennn mijn papa gaat over drie weken ook voor een weekje naar Maroc dus jah komt allemaal goed

maar is wel slim om daar ook gewoon een kijkje te nemen

Pagina's : [1] 2