Bekijk volle/desktop versie : Onderwijsbond waarschuwt over amoureuze sms'jes



09-03-2008, 20:07

Citaat:


Onderwijsbond waarschuwt over amoureuze sms'jes

Te veel leerkrachten wisselen ongepaste digitale berichten uit met leerlingen. Het gaat dan om sms'jes, msn-berichten en e-mails. Dat stelde de Algemene Onderwijsbond Aob zondagavond in RTL Nieuws.

In 2007 werden in Nederland 25 docenten ontslagen omdat zij te ver gingen in hun digitale contact met leerlingen. Maar volgens de Aob is dit slechts het topje van de ijsberg. Volgens de bond worden de meeste problemen op dit gebied intern op school opgelost.

Scholen hebben volgens de onderwijsbond nauwelijks richtlijnen voor digitale communicatie tussen leraren en leerlingen. Advocaat Frans Lathouwers van de Aob stelt dat het digitale flirten vaak begint met een onschuldige e-mail of sms. ,,Maar regelmatig gaat het van kwaad tot erger.''

Problemen
Hoewel niet in alle gevallen ernstig, komen er veel leraren in de problemen door te flirterig digitaal contact met de leerlingen. ,,Dat gaat om rare teksten, kleffe teksten, kruisjes en x-jes. Het zijn meestal mannen die hierdoor in grote problemen komen. De kern van het leraarschap is de afhankelijkheidsrelatie met de leerlingen.''

Volgens de bond zijn de meeste problemen te voorkomen als scholen met leerkrachten, leerlingen, ouders en medewerkers het gesprek aangaan over digitale omgangsvormen. Ook zouden hiervoor regels moeten worden opgesteld.

[url=http://www.spitsnet.nl/nieuws.php/1/488840/anp]Bron[/url]

Ik begrijp die leraren niet. Moderne communicatie of niet, intieme relaties met de aan hen toevertrouwde leerlingen is NOT DONE!

09-03-2008, 20:17


Wat moet ik me hierbij voorstellen?

09-03-2008, 20:45

Citaat door BaDGuY:
Wat moet ik me hierbij voorstellen?


Wil je graag nog even zien na de les..

09-03-2008, 21:59
Je gaat je msn toch niet aan je leraar geven?? Oke ik stuur ook altijd mailtjes via mijn hotmail account ipv mijn schoolaccount, omdat ik dat makkelijk vind! Maar ik voeg ze niet toe ofzo en zij mij ook niet (gelukkig!) Dat zou pas weird zijn!..

09-03-2008, 22:03



Citaat door Rafael:
Ik begrijp die leraren niet. Moderne communicatie of niet, intieme relaties met de aan hen toevertrouwde leerlingen is NOT DONE!

is het niet verboden ook? zoals met psychiaters enzo bij wie het verboden is te flirten met hun patienten?