Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Pak de koffers we gaan weg naar eigen land

Billalthefirst
06-09-2002, 14:44

natuurlijk refereer ik hiermee naar de uitzending van Zembla. Ik ben vooral benieuwd naar reacties van niet-moslims wat zij daarvan vinden.

greeneyes
06-09-2002, 15:11
Zo te zien heeft nog niemand op je topic gereageerd. Zal ik maar de eerste zijn. Steeds meer mensen overwegen de stap om terug te gaan en daar in haar/zijn vaderland iets op te bouwen(ook ik). Helaas weerhoudt ons de onzekerheid om de eerste stap te zetten. Het zal denk ik ook zeer moeilijk worden in de beginfase, aangezien de meerderheid hier geboren en opgegroeid is. Toch denk ik dat er wel degelijk mogelijkheden zijn om terug te gaan. Zoals de 1ste generatie het moeilijk had in de beginfase, zo moeten wij ons dan ook doorzetten om iets van te maken. De Marokkaanse markt wordt steeds belangrijk voor de Europese landen, wellicht dat mensen daar hun slag kunnen slaan. U zijt gegroet A. ps: heb je een goed idee, laat het ff weten, ik ben een en al oor

hilwa
06-09-2002, 16:31
voorlopig zit ik hier ook nog, maar ik begrijp die mensen wel hoor, volgens mij hebben we allemaal wel het gevoel van ik ben niet meer welkom, en kom we gaan terug naar eigen land, maar ja. wallo laflos in eigen land, ha lmochkil. als dat er wel was, hahaha, dan hadden we ze allemaal wel gepakt. ik wilde nog wat vrage over die uitzending, ze lieten een groepje zien wat op studiereis naar medina l mounawara en mekka zijn geweest . weet iemand nog wie dat georganiseerd heeft. hoe die organisatie heet? volgens mij was het iets met Liga, maar ik weet het niet meer. Dus als jullie het weten............

sahira
06-09-2002, 19:04
Origineel gepost door Timoucha Zegt een hollandse jongen die niet weet waar het allemaal om draait! Om te begrijpen waar mijn woede vandaan komt, moet je echt een marokkaan zijn............... Ik heb geen hekel aan nederlanders, laat ik dat voorop stellen, mijn beste vrienden zijn hollanders.......... ik heb een hekel aan het hollandse systeem dat denkt dat het zomaar mensen kan gebruiken en dan bij het sloop kunnen afleveren............ ook molukkers weten waar jij het over hebt....trouwens wij wilden al 50 jr geleden hier weggaan......ze LATEN ons niet gaan!!

MrEsco
08-09-2002, 06:18

Origineel gepost door Billalthefirst natuurlijk refereer ik hiermee naar de uitzending van Zembla. Ik ben vooral benieuwd naar reacties van niet-moslims wat zij daarvan vinden. okay... wie gaat er mee? MrEsco

GoudenGids
08-09-2002, 11:26
nee joh, lekker blijven en ons niet so snel laten wegjagen. We moeten blijven als een muggenplaag :D zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzz Effe serieus.... k ben hier geboren en getogen en k laat me niet wegjagen door mensen die niet weten hoe het leven in mekaar zit. Ik weiger de dupe te worden van hun Domheid!!! Ik weet niet wat de toekomst mij brengt, misschien toch marokko....maar nu???? zit ik vast als kauwgom in je haar :D i aint going nowhere!

Junkie
08-09-2002, 11:56
Origineel gepost door Pim Jeetje zeg, wat ben jij negatief. Wat is genoeg voor jou...? Educatie, uitkering...? Je moet zorgen dat je het uit je zelf haalt. En wat betreft de Algemene Ouderdomswet, ja daar komt iedereen in als je ouder wordt. Ik geloof er trouwens niets van dat de meeste AOW-ers Marokkanen zijn. Ik mag hopen dat dit niet de gedachte is van de gemiddelde Marokkaan.. Ze bedoelt denk ik WAO.

Junkie
08-09-2002, 12:20
Origineel gepost door Timoucha Neeeeeeeee ik ga niet weg voor dat ik genoeg uit dit lang heb gehaald, meer dan dat zij uit onze ouders en grootouders hebben gehaald en uit eindelijk aan de kant gegooid hebben en telkens met grote koppen in de krant: MEESTE AOW'ERS VAN MAROKKAANSE AFKOMST!ect. Jouw ouders en grootouders zijn uit eigen beweging de nog slechtere toestand in eigen land ontvlucht. Dat ze het "vuile" werk moesten opknappen is logisch. Wat  moesten ze anders doen? In de raad van commisarissen? Als cijfermateriaal uitwijst dat in de WAO meer allochtonen zitten dan kaaskoppen is dat een feit waar je niet upset van hoeft te raken. Je moet trouwens niet alles uit dit land, maar alles uit jezelf. 

Pebbles
09-09-2002, 01:11
Origineel gepost door Billalthefirst natuurlijk refereer ik hiermee naar de uitzending van Zembla. Ik ben vooral benieuwd naar reacties van niet-moslims wat zij daarvan vinden. Pak de koffers en ga maar naar je eigen land. Ik zou zeggen: prettige reis!!! Ps: ik stuur je geen manda!!!!!! Ps2: Mijn indruk nadat ik de uitzending had gezien (ik heb niet de hele uitzending gezien): Grote god, zelfs al proberen ze ons marokanen in het positieve daglicht te brengen krijgen we het nog voor elkaar om negatief naar voren te komen!! Ik bedoel: noemen ze dat een studie reis!!!!!!!!! Het is geen studie reis als je islamiten naar een islamitisch land stuurt. Stuur dan een christen naar een islamitisch land, dan kun je dat een studie reis noemen!!!!!!!!!! En what the **** is dat voor een subsidie trekerij, weet je waar die reis van is betaald?? Van MIJN BELASTING CENTEN!!!! Als je zo nodig op reis moet betaal dat dan lekker zelf!!! En the cream of the top was nog wel dat grietje dat zoekende was. Vraagt ie journalist of ze die hoofddoek op gaat houden, BEGINT ZE TE JANKEN!!!!!!!!! Nou, vraag ik je!!!!

Billalthefirst
09-09-2002, 10:48
PIM, wat jij niet begrijpt en vooral niet wil begrijpen is dat sommigen bepaalde manier zich uiten als gevolg van. Ze zijn er gewoon ziek van dat bij Marokkanen in dit geval meteen aan WAO wordt gedacht en aan tasjesroof etc. Dan gaan mensen uit frustratie inderdaad zulke uitspraken doen. Zelf denk ik niet dat ze het menen, zelfs als ze het menen is het je geen goed recht om te zeggen dat ze terug moeten naar eigen land, daar komt het wel op neer. En dat is je geen goed recht. Denk er maar rustig over na, voordat je weer wat gaat typen. Billal

Billalthefirst
09-09-2002, 14:27
neen, dat doe ik inderdaad niet. wees helder in het begin en dan eindig ik helder aan het eind..?

Jawairia
10-09-2002, 11:50
Hoi Ik heb die uitzending ook gezien. Was nogal erg verbaads te zien dat er mensen waren die zijn weggegaan of overwegen weg te gaan. Maar volgens mij ligt het ook aan de omgeving waar je woont. Als je in een stadje woont, waar je als moslimse mensen in de minderheid ben, overweeg je weg te gaan. Maar als je kijkt naar de grote steden,...ik heb hier in R'dam nog niemand horen zeggen dat ie overweegt weg te gaan! Maar ik zal nooit overwegen weg te gaan, waarom zou ik, ik heb even veel recht hier in NL als alle anderen.

Jawairia
10-09-2002, 11:51

Maar het zet je wel aan het denken! dit moest iknog even zeggen.

Lella_Najat
23-06-2011, 08:52
voorlopig zit ik hier ook nog, maar ik begrijp die mensen wel hoor, volgens mij hebben we allemaal wel het gevoel van ik ben niet meer welkom, en kom we gaan terug naar eigen land, maar ja. wallo laflos in eigen land, ha lmochkil. als dat er wel was, hahaha, dan hadden we ze allemaal wel gepakt. ik wilde nog wat vrage over die uitzending, ze lieten een groepje zien wat op studiereis naar medina l mounawara en mekka zijn geweest . weet iemand nog wie dat georganiseerd heeft. hoe die organisatie heet? volgens mij was het iets met Liga, maar ik weet het niet meer. Dus als jullie het weten............ Als je geld wilt, moet je kansen grijpen. Kansen zijn er genoeg. Alleen moet je die kansen wel du rven aangrijpen. Dat kunnen veel mensen niet. Ik snap het, maar Marokko is nu echt booming business aan het worden!