Bekijk volle/desktop versie : DEZE deur staat open



08-03-2008, 17:50




Heb jij nooit gevoel dat je tevreden bent met je leven,of mischien een beetje tevreden maar toch is er iets wat aan je knaagt, het feit dat jij dingen hebt gedaan of dingen doet,of juist dingen niet doet en je weet dat Allah naar je kijkt.

Je schaamt je voor jezelf,en houdt het zo stil,je wilt niet aan denken ,jij denkt ik ben toch slecht,Allah vergeeft mij toch niet, ik kan net zo goed doorgaan met dit of ik kan net zo goed niet het goede doen,Allah vergeeft mij toch niet

Beste mensen, Allah vergeeft wie Hij wil die oprecht berouw toont,al heb je duizenden zondes gepleegt,Allah is blijer met iemand die zich haast tot berouw dan een mens die zijn kameel terug vind in de hete woestijn.
Heb berouw en keer terug nu het nog kan..jij bent niet slecht!


De deur van berouw staat open
[/SIZE]
Voorbeeld
Wat zou jij doen.. stel alles wat om je heen donker,achter je zieje steeds een vuurzee dichterbij je komen,je rent als een gek,heel ver in in de diepte zie je een klein licht puntje...Hoe dichterbij je komt des te feller het licht wordt.. Je hoort iets heel moois... het Woord van Allah ( de koran )

Je bent bij de deur en het Licht is zo fel..en de koran klinkt... je kijkt achterom...en ziet het vuur dichterbij komen... dan is er een trap naar de deur..je loopt de trap op..vermoeid maar toch vast besloten om het te halen.... en dan : [SIZE="4"] Verwelkomt Allah jou [/SIZE]



Vertel mij nou is... is het niet Masallah dat Allah voor jou de deur heeft geopent en je Verwelkomt?Zou jij niet willen ontkomen aan de vlammen?
Zo is de deur van berouw,het staat open tot de dood,dus keer nu terug en toon berouw nu het nog kan.

[SIZE="5"]
Hadith
[/SIZE]
Er is een Hadith die het volgende zegt,helaas heb ik niet kunnen vinden of die van Muslim is.
[I]
"Allah heeft een deur gemaakt, op dezelfde dag dat Hij de hemelen en de aarde schiep. De breedte van deze deur is net zolang als een reis van 70 jaar. Deze deur is aan de westkant. Hij laat deze deur open tot de Dag des Oordeels. De profeet vroeg aan de metgezellen of zij wisten wat deze deur was, zij antwoordden : "Nee, boodschapper van Allah." De profeet zei: De deur is de deur van berouw."


[SIZE="5"]
De Duivel neemt je in de maling
[/SIZE]
Iblis de vervloekte duivel lacht zich rot,zolang jij niet teruggekeerd
en de Vergeving van Allah vergeeft (want Allah vergeeft) zal jij
op een dag achterkomen wie de duivel is.Hij zal je metgezel zijn,
dus keer terug, en denk na!



[SIZE="5"]
Tenslotte
[/SIZE]
Tenslotte beste mensen,vergeet niet wat Allah zegt:
“O jullie die geloven, indien jullie Allah helpen (door Zijn godsdienst en Profeet te helpen), zal Hij jullie helpen en jullie voeten standvastig maken. Maar voor degenen die ongelovig zijn, vernietiging is er voor hen! En Hij (Allah) doet hun werken verloren gaan.” (Soerat Moehammad: 7)

[SIZE="4"]
Keer terug en werk ervoor,dan zal Allah jou het pad makkelijker maken

Dus wanneer jij de intentie hebt om terug te keren,en berouw te tonen zal Allah jou helpen,Hij helpt wie Hij wil. La Ilaha Ila Allah.

Wie tips wil om terug te keren of hoe berouw wordt getoond of iets anders kan gerust een pm sturen

Moge Allah ons Vergeven en Leiden amin

[/I]

08-03-2008, 18:44


selamoe 3alaikoem zuster.. moge allah swt jouw belonen met deze prachtige hadieth!
ik wou alleen effe zegge dat ik een periode heb dat ik me verdiep in de islam enz. en dan weer langzaam afdwaal en me weer met de mode bezig houd enz. ik wou vragen... hoe kan ik me altijd richtten op het goede pad. insha-allah. alvast dank je wel.
ma3a selam

08-03-2008, 18:45

Citaat door Medinah_2006:


08-03-2008, 18:47

Citaat door Marokkia19:
selamoe 3alaikoem zuster.. moge allah swt jouw belonen met deze prachtige hadieth!
ik wou alleen effe zegge dat ik een periode heb dat ik me verdiep in de islam enz. en dan weer langzaam afdwaal en me weer met de mode bezig houd enz. ik wou vragen... hoe kan ik me altijd richtten op het goede pad. insha-allah. alvast dank je wel.
ma3a selam


Zoiets is idd heel verleidelijk ja..je wilt meegaan met de tijd etc etc...maar onthoud de islam is altijd in de mode(zogenaamd dan he) je hoef je niet een tijd zo te kleden of te gedragen en dan is die mode weer voorbij en komt de volgende...de islam blijft hetzelfde en het zal je uit eindelijk belonen als je goed gedraagt...mode gaat je niet helpen met je leven je toekomst etc etc..wel de islam en je imaan..verbeter je imaan en probeer meer te lezen over de islam

17-03-2008, 18:45


Zoiets is idd heel verleidelijk ja..je wilt meegaan met de tijd etc etc...maar onthoud de islam is altijd in de mode(zogenaamd dan he) je hoef je niet een tijd zo te kleden of te gedragen en dan is die mode weer voorbij en komt de volgende...de islam blijft hetzelfde en het zal je uit eindelijk belonen als je goed gedraagt...mode gaat je niet helpen met je leven je toekomst etc etc..wel de islam en je imaan..verbeter je imaan en probeer meer te lezen over de islam

xx Nadine




selamoe3alaikoem zuster,
je hebt inderdaad gelijk sgat.
Maar tjaaah de verleiding is er altijd weet je wel.... en je hebt inderdaad gelijk. dat mode voor effe is en de islam voor altijd. en dat uiteindelijk je geloof je zal helpen en niet de mode. en het is geldverspilling en tijdverspilling.. insha--allah zal me imaan versterken door middel van meer kennis opdoen. geir insha-allah..

17-03-2008, 19:46

Citaat door Marokkia19:
Zoiets is idd heel verleidelijk ja..je wilt meegaan met de tijd etc etc...maar onthoud de islam is altijd in de mode(zogenaamd dan he) je hoef je niet een tijd zo te kleden of te gedragen en dan is die mode weer voorbij en komt de volgende...de islam blijft hetzelfde en het zal je uit eindelijk belonen als je goed gedraagt...mode gaat je niet helpen met je leven je toekomst etc etc..wel de islam en je imaan..verbeter je imaan en probeer meer te lezen over de islam

xx Nadine




selamoe3alaikoem zuster,
je hebt inderdaad gelijk sgat.
Maar tjaaah de verleiding is er altijd weet je wel.... en je hebt inderdaad gelijk. dat mode voor effe is en de islam voor altijd. en dat uiteindelijk je geloof je zal helpen en niet de mode. en het is geldverspilling en tijdverspilling.. insha--allah zal me imaan versterken door middel van meer kennis opdoen. geir insha-allah..




Inshallah amien

17-03-2008, 19:58
djazakkalhoegair voor het plaatsen

20-03-2008, 17:24
Masha'Allah.