Bekijk volle/desktop versie : ‘Reële kans’ op aanslag in Nederland



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

06-03-2008, 08:36
DEN HAAG - Het gevaar voor een terroristische aanslag in Nederland is toegenomen. De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) schroeft het dreigingsalarm op naar het op één na hoogste niveau.

Volgens ingewijden is de toegenomen terreurdreiging niet alleen het gevolg van de aangekondigde anti-Koranfilm van PVV-leider Geert Wilders. Ook andere factoren spelen een belangrijke rol, zoals het kabinetsbesluit om de militaire missie in Uruzgan te verlengen.

Landelijk terreurbestrijder Tjibbe Joustra verhoogt het dreigingsniveau nu naar ‘substantieel’. Het afgelopen jaar was de kans dat Nederland kon worden geconfronteerd met een terroristische aanslag nog ‘beperkt’.

Joustra maakt het verhoogde terreuralarm naar verwachting vandaag bekend. Het dreigingsniveau ‘substantieel’ betekent volgens de NCTb onder andere dat de kans op een terroristische aanslag ‘reëel’ is. Ook wordt Nederland ‘geregeld genoemd in verklaringen van serieus te nemen terroristische netwerken’.

Nederland kent in totaal vier dreigingsniveaus: minimaal, beperkt, substantieel en kritiek. De hoogste alarmfase wordt pas afgekondigd als er al aanslagen hebben plaatsgevonden in Nederland en de kans op vervolgaanslagen groot is.

De hogere alarmfase leidt niet automatisch tot extra maatregelen. Dat is een afweging die het kabinet apart moet maken.

Afgelopen vrijdag waarschuwde premier Balkenende al voor gewelddadige aanslagen tegen Nederlanders in het buitenland en economische sancties door de Wilders-film. Volgens de premier krijgt het kabinet steeds meer signalen van ambassades en inlichtingendiensten over mogelijke gewelddadige reacties in met name moslimlanden. Ook sluit hij niet uit dat het geweld kan overslaan naar Nederland.


http://www.ad.nl/binnenland/2110369/lsquoRele_kansrsquo_op_aanslag_in_Nederland.html

06-03-2008, 08:39



Citaat door BaDGuY:
DEN HAAG - Het gevaar voor een terroristische aanslag in Nederland is toegenomen. De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) schroeft het dreigingsalarm op naar het op één na hoogste niveau.

Volgens ingewijden is de toegenomen terreurdreiging niet alleen het gevolg van de aangekondigde anti-Koranfilm van PVV-leider Geert Wilders. Ook andere factoren spelen een belangrijke rol, zoals het kabinetsbesluit om de militaire missie in Uruzgan te verlengen.

Landelijk terreurbestrijder Tjibbe Joustra verhoogt het dreigingsniveau nu naar ‘substantieel’. Het afgelopen jaar was de kans dat Nederland kon worden geconfronteerd met een terroristische aanslag nog ‘beperkt’.

Joustra maakt het verhoogde terreuralarm naar verwachting vandaag bekend. Het dreigingsniveau ‘substantieel’ betekent volgens de NCTb onder andere dat de kans op een terroristische aanslag ‘reëel’ is. Ook wordt Nederland ‘geregeld genoemd in verklaringen van serieus te nemen terroristische netwerken’.

Nederland kent in totaal vier dreigingsniveaus: minimaal, beperkt, substantieel en kritiek. De hoogste alarmfase wordt pas afgekondigd als er al aanslagen hebben plaatsgevonden in Nederland en de kans op vervolgaanslagen groot is.

De hogere alarmfase leidt niet automatisch tot extra maatregelen. Dat is een afweging die het kabinet apart moet maken.

Afgelopen vrijdag waarschuwde premier Balkenende al voor gewelddadige aanslagen tegen Nederlanders in het buitenland en economische sancties door de Wilders-film. Volgens de premier krijgt het kabinet steeds meer signalen van ambassades en inlichtingendiensten over mogelijke gewelddadige reacties in met name moslimlanden. Ook sluit hij niet uit dat het geweld kan overslaan naar Nederland.


http://www.ad.nl/binnenland/2110369/lsquoRele_kansrsquo_op_aanslag_in_Nederland.html


Geen paniek.

De film gaat niet door en de troepen zijn over een half jaar weg uit Afghanistan.

Verder groeit de Nederlandse economie het hardste van heel Europa en ik heb horen verluiden dat Nederland per 2009 alle ontwikkelingshulp-gelden gaat bevriezen.

Wat wil men nog meer?

06-03-2008, 08:48
Wat een drama. Dit is toch al 4 jaar zo. Ik wacht nog steeds op een ontplofte trein. Ik word zo moe van die drama hier in Nederland. Nederlanders zelf willen heel graag een aanslag zodat ze zielig kunnen doen op internationaal tv.

06-03-2008, 08:50

Citaat door lap_doek:
Wat een drama. Dit is toch al 4 jaar zo. Ik wacht nog steeds op een ontplofte trein. Ik word zo moe van die drama hier in Nederland. Nederlanders zelf willen heel graag een aanslag zodat ze zielig kunnen doen op internationaal tv.


Iedereen heel wel eens last van najaarsdepressies.

Straks komt de voorjaarszon en is iedereen weer blij

06-03-2008, 08:53



Citaat door aplat:
Geen paniek.

De film gaat niet door en de troepen zijn over een half jaar weg uit Afghanistan.

Verder groeit de Nederlandse economie het hardste van heel Europa en ik heb horen verluiden dat Nederland per 2009 alle ontwikkelingshulp-gelden gaat bevriezen.

Wat wil men nog meer?


Schandalig, waar je aan begint moet je ook afmaken

Bron?

06-03-2008, 08:54

Citaat door aplat:
Iedereen heel wel eens last van najaarsdepressies.

Straks komt de voorjaarszon en is iedereen weer blij


Ik hoop het, want het is echt niet normaal meer. Het nieuws over dit onderwerp loopt echt uit de hand. De kranten willen echt een vijand creeeren. Mensen zeggen vaak: "Ik zou nooit in een oorlog willen wonen".

En dan heb je Nederland, vrij van oorlog, maar die het wel wil hebben. Zo zie je maar weer, iedereen is op zoek naar dat kleine beetje spanning in zijn leven.

06-03-2008, 08:55

Citaat door lap_doek:
Ik hoop het, want het is echt niet normaal meer. Het nieuws over dit onderwerp loopt echt uit de hand. De kranten willen echt een vijand creeeren. Mensen zeggen vaak: "Ik zou nooit in een oorlog willen wonen".

En dan heb je Nederland, vrij van oorlog, maar die het wel wil hebben. Zo zie je maar weer, iedereen is op zoek naar dat kleine beetje spanning in zijn leven.


Joodse propaganda....

06-03-2008, 08:56

Citaat door lap_doek:
Wat een drama. Dit is toch al 4 jaar zo. Ik wacht nog steeds op een ontplofte trein. Ik word zo moe van die drama hier in Nederland. Nederlanders zelf willen heel graag een aanslag zodat ze zielig kunnen doen op internationaal tv.


Je bedoelt dat de islamitische Nederlanders graag zouden willen.

Moore.

06-03-2008, 08:56

Citaat door BaDGuY:
Schandalig, waar je aan begint moet je ook afmaken

Bron?


http://www.wereldomroep.nl/actua/nl/economienederland/080221-economie-europa


Beter ten halve gekeerd als ten hele gedwaald, niet toch?

06-03-2008, 09:00

Citaat door Moore:
Je bedoelt dat de islamitische Nederlanders graag zouden willen.

Moore.


Ik zie hier anders ook een heleboel van jouw soort in oorlogstermen praten.
AHA is een van de eersten die ik op televisie oorlogstaal hoorde spreken.

06-03-2008, 09:01

Citaat door Moore:
Je bedoelt dat de islamitische Nederlanders graag zouden willen.

Moore.


Nee, de van-god-los-Nederlanders. Ze smeken er zelfs om. Heb je je niet afgevraagd waarom ze die reclames "tegen terrorisme" vaak laten zien. Ze willen dat een persoon zo gek wordt van die commercials en het juist doet, alleen maar om van die reclames te ontsnappen.

Ps: Valt het je ook niet op dat ze die reclames precies op dezelfde tijd als 11 september bij de bushaltes zettebn. Echt ieder jaar. Let er maar op.

06-03-2008, 09:01

Citaat door aplat:
Geen paniek.

De film gaat niet door en de troepen zijn over een half jaar weg uit Afghanistan.

Verder groeit de Nederlandse economie het hardste van heel Europa en ik heb horen verluiden dat Nederland per 2009 alle ontwikkelingshulp-gelden gaat bevriezen.

Wat wil men nog meer?

De film gaat niet door?

06-03-2008, 09:10



Citaat door lemster:
Ik zie hier anders ook een heleboel van jouw soort in oorlogstermen praten.
AHA is een van de eersten die ik op televisie oorlogstaal hoorde spreken.


Oorlogstaal is eventjes iets anders dan het vragen om of het verheerlijken van een aanslag door moslim terroristen, zoals velen van jouw soort dat hier op m.nl roepen.

Moore.

06-03-2008, 09:11

Citaat door Moore:
Oorlogstaal is eventjes iets anders dan het vragen om of het verheerlijken van een aanslag door moslim terroristen, zoals velen van jouw soort dat hier op m.nl roepen.

Moore.


Sure, net als "jouw soort" die de hele tijd gilt: "nog effe en jullie worden er uitgeschopt, nog effe en jullie worden vermoord."

Elk munt heeft twee kanten.

06-03-2008, 09:12
mocht er een aanslag komen, dan heeft nederland het er zelf nar gemaakt.

Er is meerdere malen verzocht om afghanistan te verlaten, maar nederland blijft daar toch, het zou best zo zijn dat ze daar zijn voor de vrede, maar als de bevoling het niet op prijs stelt, ga het dan niet opdringen, klaar .

Als ik iemand wil helpen, maar die gene blijft zeuren dat ik weg moet, dan ga ik uiteindelijk maar weg, hij stelt mijn hulp niet op prijs dan.

En verder mocht er een aanslag komen, waarvan zeker de dader is beinvloed door wilders of zijn film, Dan is het wilders' verantwoordelijkheid. lijkt me logisch toch

Als ik iemand blijf treiteren, totdat die gene nadat hij meerdere malen heeft gevraagd of ik weg wil, mij op een dag een klap geeft, kan je niet zeggen dat hij alle schuld heeft, dan is het voor het grootste deel mijn schuld.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17