Bekijk volle/desktop versie : Kanaleneiland



03-03-2008, 19:51
Hoi mensen!

Ik ben bezig met een onderzoek over kanaleneiland. Zoals jullie weten blaast de media veel dingen enorm op. Mensen buiten kanaleneiland krijgen alleen die stukjes te zien/ te horen, die een negatief beeld kunnen creëren. Met dit onderzoek wil ik aantonen dat dit beeld onjuist is of niet volledig, omdat de mensen die zelf in kanaleneiland wonen er heel anders over denken.

Hier komt mijn hoofdvraag : Zouden jullie (diegenen die er wonen) zo vriendelijk willen zijn om het volgende interview te beantwoorden?? Het mag ook heel kort zijn

Interview bewoners van kanaleneiland

Leeftijd:
Eventuele opleiding/ baan:
Afkomst:

Hoe lang woon je al in kanaleneiland?

Wat vind je van de wijk? Woon je er graag of zou je liever ergens anders willen wonen?

Heb je last van bepaalde groeperingen, zoals hangjongeren, criminelen, vandalisten en dergelijke?

Worden er initiatieven genomen door de inwoners om de sfeer aangenamer te maken?

In de wijk wonen veel mensen van verschillende nationaliteiten. De meeste zijn van Marokkaanse afkomst. Vind je dat deze nationaliteiten goed met elkaar overweg kunnen of is er juist sprake van groepen die elkaar uitsluiten?

Vind je dat de gemeente genoeg doet om jongeren van de straat te houden of om bepaalde minderheden meer naar de voorgrond te laten komen?

Wat vind je ervan dat de media zo gefocussed is op kanaleneiland? Denk je dat dat ook echt nodig is?

Wat vind je ervan dat de media de wijk als ‘probleemwijk’ omschrijft? Is dat terecht?

Is er ooit iets negatiefs voorgevallen in de wijk wat je erg is bijgebleven?

Wil je zelf nog iets toevoegen over kanaleneiland?

03-03-2008, 21:42


Uppppppp uppp Shab Kanaleneiland

05-03-2008, 01:00
Niemand