Bekijk volle/desktop versie : Raad, keuzes machakiel..



01-03-2008, 22:00
Je kan zoveel raad en advies vragen wat je wilt van mensen, maar of je daar gelukkig van wordt is een ander verhaal. Zelfs je ouders kunnen je niet eens advies geven die je gelukkig kan maken. Je kan het beste jezelf raad plegen ipv iedereen om advies te vragen en te huilen bij andere. Een vriendin van mij zit nu in een scheiding door alle adviezen en zogenaamde steun van andere. En ik kan jullie erbij vertellen dat ze eraan kapot gaat, ze heeft elke minuut spijt van haar beslissingen en haar slechte keus om koppig te blijven en naar mensen te luisteren die niet weten hoe zij leeft en hoe zij denkt. Ze houdt nog verschikkelijk veel van hem maar desondanks heeft ze verkeerde raad opgevolgd en het resultaat is scheiding op weg...La hawla wala quwa illa billah.


01-03-2008, 22:02


soms kan je zelf geen keuze maken
en heb je een duwtje nodig van iemand om toch een keuze te maken of een beslissing te nemen

01-03-2008, 22:13

Citaat door hafida_123:
soms kan je zelf geen keuze maken
en heb je een duwtje nodig van iemand om toch een keuze te maken of een beslissing te nemen


Denk het niet hoor.

01-03-2008, 22:15

Citaat door _Columniste_2:
Denk het niet hoor.




01-03-2008, 22:15


Natuurlijk wel.
Het ligt aan de situatie en aan de persoon zelf. Soms kan iemand niet zelf de beslissingen maken en soms weer wel. En aangezien niemand helderziende is, kan niemand van te voren bedenken wat nou het beste is. Daarom kan ze haar foute beslissing niemand verwijten.

01-03-2008, 22:19

Citaat door Imane_Arab:
Natuurlijk wel.
Het ligt aan de situatie en aan de persoon zelf. Soms kan iemand niet zelf de beslissingen maken en soms weer wel. En aangezien niemand helderziende is, kan niemand van te voren bedenken wat nou het beste is. Daarom kan ze haar foute beslissing niemand verwijten.



I know, maar wel doodzonde als iemand om flut redenen scheidt..

Yo, johnny depp freak finding neverland is dat iets?

01-03-2008, 22:26

Citaat door _Columniste_2:
I know, maar wel doodzonde als iemand om flut redenen scheidt..

Yo, johnny depp freak finding neverland is dat iets?


Natuurlijk is dat doodzonde. Maar hé, shit happens.

Finding Neverland is bijoetifoel. Zeker de moeite waard om te kijken. Heerlijk. Hoezo eiglk?

01-03-2008, 22:27
Dat komt doordat de mensen vaak verkeerde mensen om raad vragen.

Een voorbeeld: Als iemand fout bezig is in zn islam en hij stelt een vraag of vraagt advies aan iemand die totaal geen belang hecht aan de islam, dan is het toch normaal dat hij geen goed advies zal krijgen, maar door de sjaytaan zal de persoon die advies toch volgen en ja achteraf krijgt men dan spijt

01-03-2008, 22:34

Citaat door Imane_Arab:
Natuurlijk is dat doodzonde. Maar hé, shit happens.

Finding Neverland is bijoetifoel. Zeker de moeite waard om te kijken. Heerlijk. Hoezo eiglk?



Ik uhh zat giste te kijken en viel in slaap want ik was echt kapot en het stormde echt scarry...Ik stopte bij uhhmm toen dat vrouwtje begon te hoesten midden in het toneelspel van haar zoontje peter...blijkbaar heeft ze een rare ziekte..

01-03-2008, 22:44

Citaat door _Columniste_2:
Je kan zoveel raad en advies vragen wat je wilt van mensen, maar of je daar gelukkig van wordt is een ander verhaal. Zelfs je ouders kunnen je niet eens advies geven die je gelukkig kan maken. Je kan het beste jezelf raad plegen ipv iedereen om advies te vragen en te huilen bij andere. Een vriendin van mij zit nu in een scheiding door alle adviezen en zogenaamde steun van andere. En ik kan jullie erbij vertellen dat ze eraan kapot gaat, ze heeft elke minuut spijt van haar beslissingen en haar slechte keus om koppig te blijven en naar mensen te luisteren die niet weten hoe zij leeft en hoe zij denkt. Ze houdt nog verschikkelijk veel van hem maar desondanks heeft ze verkeerde raad opgevolgd en het resultaat is scheiding op weg...La hawla wala quwa illa billah.



Ik heb dit ook wel eens hier gezegd tegen dames die met zo een dilemma zaten, luister NIET naar je omgeving...handel niet op het moment dat je emotioneel een wrak bent. Kom tot rust en neem je tijd om alles op een rijtje te zetten, luister naar je hart en gebruik je verstand. Een ander die hetgeen wat jij doormaakt nooit zelf heeft ervaren kan never NOOIT oordelen of jou een juist advies geven, zij kunnen enkel zeggen wat ze ervan vinden. Als je ook maar enigzinds twijfelt over je keuze moet je niet doorzetten.

Kan ze de scheiding niet stop zetten dan? ik weet niet waarom ze gaan scheiden, maar als ze nog van elkaar houden en ze kunnen er samen uit komen dan zou een scheiding doorzetten echt dood en doodzonde zijn.

01-03-2008, 22:46

Citaat door hafida_123:
soms kan je zelf geen keuze maken
en heb je een duwtje nodig van iemand om toch een keuze te maken of een beslissing te nemen


Een duwtje? je bedoelt een por, want alleen als je een por krijgt zul je knopen doorhakken met de verkeerde intentie..Pff...ik zou altijd mijn mening geven en enkel advies op het moment dat ik weet waar ik het ove rheb omdat ik het bijvoorbeeld ook heb meegemaakt of van dichtbij heb zien gebeuren..

01-03-2008, 23:36
sorry hoor maar soms heb je de kijk van een buitenstaander nodig
oké je gaat geen ingrijpende beslissingen maken omdat andere dit zeggen maar het kan geen kwaad om soms naar raad te luisteren

luisteren betekent niet per se opvolgen...
die vriendin van jou heeft zich laten meeslepen, dat je zo beinvloedbaar kunt zijn...

02-03-2008, 00:37


Ik doe alles wat mijn mams zegt. Ik zou haar blind volgen. Ik ben nu 22 en ben tot de conclusie gekomen dat moedertjes altijd gelijk hebben

02-03-2008, 15:56

Citaat door _Columniste_2:
Ik uhh zat giste te kijken en viel in slaap want ik was echt kapot en het stormde echt scarry...Ik stopte bij uhhmm toen dat vrouwtje begon te hoesten midden in het toneelspel van haar zoontje peter...blijkbaar heeft ze een rare ziekte..


Ja, ze heeft ook een ziekte. Heel sneu eigenlijk, ik zal verder niets verklappen mocht je het nog af willen kijken.

02-03-2008, 16:08
dat is heel jammer voor jou vriendin, mensen maken grote beslissingen terwijl ze zo emotioneel zijn.

ik ken ook een vrouw die weg is bij haar man, haar man belde haar vaak terug te komen dat deed zij niet. nu is hij hertrouwd (isl.) en zij heeft zoooooo spijt meskiena, ze is zo dun geworden. Ze had het niet verwacht.

die man zei ook tegen mijn familiielid dat hij ook te haastig heeft gereageerd. Maar hij kan nu die 2e vrouw moeilijk terug sturen he.