Bekijk volle/desktop versie : NAC - Sparta| Ammi & Idabdelhay vs. Boukhari



01-03-2008, 19:29

Citaat:
Boukhari staat op scherp
Nourdin Boukhari heeft in duels met zijn voormalig werkgevers een reputatie hoog te houden.

De Spartaan scoorde al zeven keer tegen zijn ex-collega’s. NAC kan morgenavond zijn borst dus nat maken.

Boukhari begon zijn reeks in 2003 als speler van NAC met een doelpunt tegen Ajax. Als Ajacied scoorde hij daarna twee keer tegen NAC en twee keer tegen Sparta. Met de Kasteelclub had hij evenmin genade toen hij later voor AZ uitkwam, terwijl hij als Spartaan dit seizoen in de beker weer trefzeker was tegen NAC.

Ook met FC Utrecht heeft hij een verleden, zo bleek een week geleden toen de fans van die club hem op het Kasteel negentig minuten lang uitscholden. Al tijdens het moment dat technisch directeur Danny Blind de linkspoot kort voor de wedstrijd huldigde voor zijn honderdste duel in de hoofdmacht van Sparta, bleek de afkeer van de meegereisde Utrechtse fans.

,,Natuurlijk heb ik het allemaal gehoord,’’ vertelde Boukhari na afloop. ,,Maar na mijn doelpunt waren ze plotseling toch een stuk stiller. Scheidsrechter Braamhaar kwam tijdens de wedstrijd vragen of hij actie moest ondernemen. Ik heb gezegd dat ik er geen last van had.’’

De oorsprong van de hatelijke spreekkoren is een simpele optelsom van factoren. Zo danste Boukhari vorig seizoen in dienst van AZ vrolijk voor de harde kern van de Bunnik Side toen hij scoorde voor de Alkmaarders in het bekerduel. Daarnaast is zijn verleden als Ajacied ook al geen pré in Utrecht. ,,Ik scoorde vorig seizoen zelfs twee keer tegen FC Utrecht,’’ lachte Boukhari. ,,Dat zal ze nog steeds dwars zitten. En spelers die bij Ajax hebben gespeeld zijn in Utrecht nooit populair.’’

Het verbale geweld had geen negatieve invloed op het spel van Boukhari. Hij speelde zijn beste wedstrijd van het seizoen, zorgde voor een assist en het winnende doelpunt. ,,En ik heb het al vaker gezegd, dan ben je voor veel mensen plotseling weer in vorm. Dat vind ik dus onzin. Een week eerder tegen Ajax zat ik de hele wedstrijd op de reservebank, dan ben je een week later niet plotseling veel beter in vorm. Ik geloof niet in die theorieën.’’

Met honderd duels in Rotterdamse dienst achter zijn naam, mag Boukhari zich inmiddels een clubicoon noemen. De Marokkaan was blij met zijn rol als linkermiddenvelder. ,,Daar kan ik meer mijn ei kwijt,’’ legt hij uit. ,,Ik kan dan meer op zoek naar een actie. Wij beseffen dat wij alles op alles moeten zetten om uit de degradatiezone te komen. En volgens mij was het feit dat wij direct na de gelijkmaker van Ricky Kruys weer op voorsprong kwamen een teken dat wij mentaal sterker worden. We lieten de koppies niet hangen en sloegen meteen terug.’’

Morgenavond wacht de zware uitwedstrijd tegen NAC, dat bezig is aan een uitstekend seizoen. Boukhari, die gisteren vader werd van een dochter: Luqa Lois, kan in Brabant waarschijnlijk op iets meer sympathie vanaf de tribunes rekenen dan een week geleden. Al zal hij als ex-NAC’er door de Bredase fans worden gevreesd vanwege zijn reputatie. ,,Scoren in Breda zou mooi zijn.’’
Doe je ding

01-03-2008, 19:30


K - Jelle ten Rouwelaar
V - Kurt Elshot
V - Rob Penders
V - Patrick Zwaanswijk
V - Patrick Mtiliga
M - Csaba Fehér
M - Rogier Molhoek
M - Ronnie Stam
A - Victor Sikora
A - Matthew Amoah
A - Anthony Lurling


K - Sander Westerveld
V - Dwight Tiendalli
V - Cees Toet
V - Jerold Promes
V - Kim Jaggy
M - Arne Slot
M - Olaf Lindenbergh
M - Nourdin Boukhari
A - Charles Dissels
A - Darryl Roberts
A - Marvin Emnes

01-03-2008, 19:31
Slot en Lindenbergh trappen af.

01-03-2008, 19:33
NAC - Sparta 37x

NAC 15x
Sparta 11x
Gelijk 11x

01-03-2008, 19:39


Sparta heeft vaker gescoord dan NAC NAC staat helemaal boven

01-03-2008, 19:40
Csaba Feher 1-0 8e minuut

01-03-2008, 19:42
Whahaha Dissels heeft wahed panna gekrege

Westerveld redt Sparta

01-03-2008, 20:08
Slot is echt een kutspeler!! Met zn Chocolade benen

01-03-2008, 20:43
Tenrouwelaar stopte penalty van Dissels

01-03-2008, 21:29
3 - 0
Nac - Sparta


01-03-2008, 21:41
Jep het deed me zoveel pijn om dat hier te plaatsenm

01-03-2008, 21:42
drama sparta

01-03-2008, 21:42


ooh ik zie nu pas dat je een Sparta fan bent..

ewa to bad!!! Andere keer beter