Bekijk volle/desktop versie : Toen ik dit las...



01-03-2008, 17:28
Kreeg ik spontane kippenvel..


Ik probeer me meer en meer te verdiepen in de islam incha allah! Iets wat ik veel eerder had moeten doen maar alhamdoelilah.


Ik wil deze tekst met jullie delen, veel van jullie zullen het kennen maar dit is voor degene die het nog niet kennen. Het heeft mij doen nadenken, ook heeft het mij met de neus in de feiten gedrukt.


Voor wat betreft de eerste man die je tegengekomen bent, wiens hoofd vermorzeld werd door een rots, hij symboliseert degene die de Qor'an bestudeert maar deze niet reciteert noch ernaar handelt, en die slaapt de opgedragen gebeden negerende.

Voor wat betreft de man die je tegengekomen bent wiens mond, neus en ogen afgerukt werden van voor tot achter, hij is het symbool van de man die 's ochtends zijn huis verlaat en die leugens vertelt die over heel de wereld verspreid worden.

En de mannen en vrouwen die je hebt gezien in de constructie die lijkt op een oven, zij zijn de overspelige mannen en de overspelige vrouwen.

En de man die je zag zwemmen in de rivier en die een steen kreeg om door te slikken, hij is degene die de riba verteert (gebruikt).

En de lelijk uitziende man die je zag naast het vuur, die het stookte en er rond danste, hij is Maalik, de bewaker van de poort van de Hel (Djehennem).

En de lange man die je zag in de tuin, dat is Ibrahiem en de kinderen rondom hem zijn de kinderen die sterven met Al Fitra (het monotheïsme van overgave aan Allah )".

De verteller voegde toe: Sommige moslims vroegen de Profeet (saw): "Wat betreffende de kinderen van Al Moesjrikoen (meergodendienaren)?". De Profeet (saw) antwoordde: En ook de kinderen van Al Moesjrikoen.

(Samoera bin Djoendoeb zei): En de Profeet voegde toe: En mijn twee metgezellen voegden toe: "De mannen die jij zag die voor de helft aantrekkelijk waren en voor de helft lelijk, zij waren degenen die een goede handelingen gemengd hadden met een slechte handelingen, maar Allah heeft hen vergeven".

01-03-2008, 17:31


Masha'Allah..

01-03-2008, 17:32
Als het goed is ging er nog een stuk tekst aan vooraf. Het is een hadith

01-03-2008, 17:54

Citaat door riffialady17:
Als het goed is ging er nog een stuk tekst aan vooraf. Het is een hadith



Klopt.. Waarin de profeet (saw) dingen kreeg te zien.. en vroeg: Wie zijn deze mensen.. waarop zijn metgezellen antwoorden: "Ga voort! Ga voort!".

01-03-2008, 17:56


Dit vond ik in een andere topic, maar het past ook hier!



Door Ali is overgeleverd dat de Heilig Profeet een droom had gehad, die hij na het fadjr gebed vertelde:

"Twee engelen kwamen naar mij toe en hielden mij bij mijn schouders vast en namen mij zo mee naar de hel. Hier was een engel met een grote steen in zijn hand.

Hij sloeg een man zo hard dat zijn hersenen en zijn kaak uit elkaar vielen. Toen de engel de steen weer ophief waren de hersenen en den kaak weer hersteld. Weer sloeg hij met de steen en het had hetzelfde resultaat. Ik vroeg de engelen die bij mij waren: "Wie is deze man?" Zij zeiden: "Laten wij verder gaan." Ik ging verder en zag een engel met een ijzeren staaf met een gebogen uiteinde. Voor hem stond een man. Hij stak de staaf aan de rechterkant in zijn mond en scheurde die tot het oor uit. Toen ging hij naar de linkerkant en scheurde die tot het oor uit. Ondertussen was de rechterkant van de mond genezen. Ik vroeg de engelen: "Wie is deze man?" Zij zeiden mij verder te gaan. Ik ging verder. Ik zag een snelstromend kanaal met bloed waarin mensen waren, naakt en aan de oevers van het kanaal waren engelen met stenen. Als zij naar de kant zwommen, sloegen zij hen hard en zo kwamen zij weer diep in het kanaal terecht, verder van de kant af. Ik vroeg wie dit waren. Zij zeiden: "Laten wij verder gaan." Ik liep door en zag een huis ruim aan de onderkant en smal aan de bovenkant, gevuld met vuur en een groep mannen, naakt, schreeuwend en stinkend. Ik vroeg: "Wie zijn dit?" Zij zeiden: "Later wij verder gaan" en zag een zwarte rots met daarbovenop mensen. Van beneden kwam een vuur dat helemaal oplaaide tot hun mond, neus, oren en ogen. Ik vroeg: "Wie zijn dit?" Zij zeiden: "Laten wij verder gaan." Ik liep door en ik zag van een grote afstand een groot vuur branden. Er was daar een angstaanjagende engel die alle vlammen verzamelde die naar buiten kwamen. Ik vroeg: "Wie is dit? "Zij zeiden: "Laten wij verder gaan."

Ik ging verder en zag een heel groene tuin, daarin zat een uitzonderlijk mooie man met veel kinderen om hem heen. Er was een boom met bladeren als olifantsoren. Ik ging vaar boven zover als Allah wilde. Daar zag ik een prachtig huis, gemaakt van parels, goudsteen en robijn. Ik vroeg: "Wat is dit voor een huis?" Zij zeiden: "Laten wij verder gaan." Toen ik doorliep kwam ik bij een kanaal met twee bruggen van goud en zilver, met aan beide oevers paleizen, prachtig gemaakt van parels, groene chrysoliet en robijn, met kopjes en vaten op de oevers daarvan. Ik vroeg: "Wat is dit?" Zij zeiden: "Proef het maar." Ik ging naar de oever en nam een kop water uit het kanaal en dronk het op. Het was zoeter dan honing, witter dan melk en zachter dan boter en het was zuiver.

Nu vroeg ik de engelen de vreemde zaken die ik vandaag had gezien voor mij te beschrijven. Zij antwoordden: "Degenen wiens hersenen en kaken kapot vielen, baden het Isja gebed niet en de rest van de gebeden op vreemde tijden. Dit zal hun straf zijn tot de Dag des Oordeels. Degenen wiens mond met een ijzeren staaf doorstoken werden, waren mensen die roddelden en leugens en ruzie onder de moslims verspreidden. Dit zal hun straf zijn tot de Dag des Oordeels. Degenen die in het kanaal vol bloed zwommen en die stenen in hun gezicht kregen gegooid, aten woeker op. De straf duurt tot de Dag des Oordeels. De blote vrouwen in het vuur waren overspelige en deze straf duurt tot de Dag des Oordeels. De mensen op de zwarte rots met vuur uit hun mond, neus, oren en ogen zijn de homoseksuelen die zich als de mensen van Lot gedroegen. Deze straf duurt tot de Dag des Oordeels. Het vuur dat hoog uit de verte brandt is de hel.

De hele groene tuin is Djannate ul-Aden. De oude heer is Ibrahim, de vriend van Allah en de kinderen om hem heen, zijn de kinderen die jong overleden zijn. De boom is de Sidratoel-Moenthaa. De paleizen aan de oevers van het kanaal behoren toe aan de profeten en de goede gelovigen. En dat kanaal is Kauthar, dat Allah jou gegeven heeft. Het paleis behoort jou en je familie toe. De geleerden hebben met deze hadith het bewijs laten zien dat de bestraffing in het graf klopt. Iedere ziel zal afhankelijk zijn van zijn proeven van daden. De droom van een Profeet is een openbaring en is waar. Hij heeft gezegd dat deze bestraffing duurt tot de Dag des Oordeels.

01-03-2008, 17:57
http://www.al-haqq.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=125&Item id=81

Klopt.. het is een soortgelijke tekst. Het betreft de dromen van onze profeet (saw).