Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Ziekte van Pfeiffer..



29-02-2008, 22:26
Wie heeft t of heeft er ervaring mee?

29-02-2008, 22:35


me nicht heeft het gehad, echt heel rot ze kotste heel veel was zwaar vermagerd en sliep zowat de hele dag...Ze zag dr heel slecht uit maar Alhamdoelilah lange tijd goed uitzieken en je komt er boven op

29-02-2008, 22:42

Citaat door Az_Zochrof:
me nicht heeft het gehad, echt heel rot ze kotste heel veel was zwaar vermagerd en sliep zowat de hele dag...Ze zag dr heel slecht uit maar Alhamdoelilah lange tijd goed uitzieken en je komt er boven op



Hoelang heeft t geduurd voordat ze helemaal uitgeziekt was? Weet ze ook hoe ze eraan is gekomen?

29-02-2008, 22:47
Ik heb et ook gehad. Ik moest bloed gaan prikken en bleek dat ik het al heel lang had, maar dat mijn lichaam nu nog moest uitzieken. Dat kan weken tot maanden duren, en elhamdoelillah ben ik weer genezen.

29-02-2008, 22:49



Citaat door meisje_15:
Hoelang heeft t geduurd voordat ze helemaal uitgeziekt was? Weet ze ook hoe ze eraan is gekomen?



Ja ze was op vakantie en had een teek in dr been..Ze wist dat niet en heeft het laten verwijderen maar die beestjes kunnen dus ziektes dragen. En dat was pfeiffer..Ze was ong 2 a 3 maanden echt down en na 4 maanden was ze uitgeziekt voor zo ver ik weet.

29-02-2008, 23:06
Ik heb het ook gehad , ziekte van pfeiffer houd in dat je gwn zoo vermoeid bent , Ik had hamdulah een lichte versie van de ziekte .. ik moest van de dokter zker 2weken in me bed blijven ..
Deze ziekte kan heel vaak terug komen en het kan zelfs veel erger worden, je kan er zelfs een spierziekte ervan krijgen als je niet genoeg rust neemt.
Dus neem je rust echt waar .

29-02-2008, 23:08
De ziekte van Pfeiffer wordt ook wel 'kissing disease' genoemd. Het wordt veroorzaakt door het Epstein-Barr virus en dat virus is overdraagbaar via het speeksel. Je kunt dus Pfeiffer krijgen als je iemand met Pfeiffer zoent, uit hetzelfde glas drinkt, hetzelfde bestek gebruikt, door aanhoesten, enz.
Het lastige is dat je Pfeiffer eigenlijk alleen krijgt als je een lage weerstand hebt. Als je met het virus in aanraking komt en je hebt een hoge weerstand, kan het zelfs zijn dat je helemaal niets merkt.

29-02-2008, 23:22
Ik heb het ook gehad alleen elke keer als ik bloed ging prikken kwam het niet naar voren later pas konden ze het in me bloed vinden...

Ik zat toen die tijd in 1e klas en telkens als ik ging leren viel ik in slaap en werd ik pas volgende dag wakker.. Had nergens zin in wou alleen maar slapen..


29-02-2008, 23:24
Ik heb het ook gehad, heb bloed laten prikken en bleek ook dat k t al een tijdje had; me huisarts sei dat et snel over sou gaan mr t duurde wel nog een jaaaar !!

01-03-2008, 02:07
Ik heb een ziekte wat veel en veel erger is dan de ziekte van pfeifer nl auto immune hepatitus d.w.z dat mijn eigen lichaam mijn eigen lever aan het aanvallen was. Ik slik er sinds april zware medicijnen voor in het begin kon ik wallah 2 weken niet slapen en was ik hyperactief door de medicijnen ( prednison) nu de medicijnen zijn afgebouwd ben ik elke dag te moe om wat dan ook te ondernemen. Jullie gaan mij niet geloven als ik jullie vertel dat ik per dag zeker wel 17 uurtjes slaap. Ik wil zoveel doen op een dag maar ben tot niets in staat geen energie lijk ik te hebben. Vanaf 1 november ben ik maar 5 keer echt buiten geweest voor de rest ben ik continu thuis op de bank of in mijn bed. Ik lijk iets van halfdood nu
ondanks alles hamdoulilah en mogen wij allen erbovenop komen inshAllah

Rokana

01-03-2008, 02:12
Pfeiffer

N.E. Pfeiffer was een Duitse arts, geboren 1846, gestorven 1921.
Pfeiffer wordt veroorzaakt door een virus in de keelholte en gaat van mens tot mens via speeksel dus door hoesten, zoenen en ook glaswerk.
De kans dat je besmet word door het virus is groot. Bij mensen die de infectie hebben gehad en daardoor beschermd zijn tegen de ziekte blijft het virus in de keel.
Het gaat dus nooit meer weg. En je kunt een ander nog gewoon besmetten zonder ziek te zijn.

De symptomen

De meest voorkomende verschijnselen zijn vermoeidheid, klierzwellingen en keelpijn.
Soms zijn ook de milt de lever en de buik gezwollen en pijnlijk.
De ziekte duurt verschild sterk van 3 weken tot 6 maanden.
De incubatietijd (de periode tussen het geïnfecteerd door het virus en het ziek zijn) is 4 tot 6 weken

Hoe wordt onderzocht of je de ziekte hebt?

Pfeiffer word vastgesteld door bloedonderzoek.
Er zijn 2 antistoffen in het bloed. type m en type G.
Heb je geen van beiden, dan ben je nog nooit met zo’n virus in contact geweest.
Heb je m dan ben je kort geleden in aanraking geweest en ben er meestal nog ziek van.
De anti stoffen m verdwijnt ook weer als je genezen bent. Heb je g, dan ben je ooit in aanraking gekomen met het virus. Dat kan een maand maar ook een jaar geleden geweest zijn deze anti stof hou je wel altijd in je bloed.

Hoeveel risico loop je?

De ziekte komt even vaak voor bij mannen als bij vrouwen maar vrouwen krijgen het vaak op eerdere leeftijd. Vooral jonge kinderen lopen kans de ziekte te krijgen dat komt door de puberteit waar in veel van het lichaam word gevraagd en daardoor eerder ziek word de helft van de kinderen onder de 10 jaar is ooit besmet geweest met het virus.De meeste worden daar niet ziek van maar in een vermoeiende of inspannende tijd ben je vatbaarder. ouderen hebben vaak al in contact gestaan met het virus en hebben dus al een afweersysteem voor het virus.
Meer dan 97% van alle boven de 30 jaar heeft een infectie doorgemaakt en is daardoor beschermt tegen de ziekte.in gebieden met een goede hygiëne en grotere welvaart komt
pfeiffer vaker voor omdat kinderen geen sterk afweersysteem ontwikkelen.
topsporters vragen meer hun lichaam en worden zo ook vatbaarder voor het virus schaatser ids postma is een van de slachtoffers geweest. Pfeiffer maakt je volkomen futloos en kan er voor zorgen dat je voor een jaar uit de running bent. De ziekte kan dus grote gevolgen hebben voor werk en school.

Zelfzorg:

Je moet vooral zorgen dat je niet oververmoeid raakt.
Wanneer de patiënt leverfunctiestoornissen en een vergrote milt heeft word het advies gegeven geen lichamelijke inspanningen te verrichten.bij alle patiënten word die besmet zijn word aangeraden rust te nemen.

01-03-2008, 08:42
Ik heb het ook een lange tijd gehad. Alhamdoellah nu niet meer.

01-03-2008, 12:17



Citaat door Miri:
Ik heb et ook gehad. Ik moest bloed gaan prikken en bleek dat ik het al heel lang had, maar dat mijn lichaam nu nog moest uitzieken. Dat kan weken tot maanden duren, en elhamdoelillah ben ik weer genezen.



Dat is precies wat ik heb meegemaakt. Ik wist niet eens dat ik Pfeiffer had. Toen het eenmaal over was, had ik nog een infectie in mijn bloed waardoor ik nog lange tijd last had van vermoeidheid. Heel vervelend.