Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : WIe heeft er verstand van MySQL?

Mister_Zakelijk
29-02-2008, 19:04

CREATE TABLE users ( id int(11) unsigned NOT NULL auto_increment, naam varchar(10) NOT NULL default '', pass varchar(32) NOT NULL default '', admin enum('0','1') NOT NULL default '0', PRIMARY KEY (id) ) TYPE=.......; CREATE TABLE messages ( id int(11) unsigned NOT NULL auto_increment, u_id int(11) NOT NULL default '0', bericht text NOT NULL, datumtijd datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00', PRIMARY KEY (id) ) TYPE=......; Ik ben bezig een nieuwssysteem in elkaar te zetten maar een paar dingen in MySQL begrijp ik nog niet. Als je aan zo een database begint... als wat moet je het opslaan... waar moet je het opslaan... welke programma('s) heb je nodig? p.s: wat moet je bij TYPE invullen in de code? alvast bedankt :o

Mister_Zakelijk
29-02-2008, 22:53
Thnx man... k begin et een beetje onder de knie te krijgen eindelijk :D maar nog 1 vraag: id; //het-user-id van de ingelogde gebruiker $_SESSION['admin']=$res->admin; //admin-permissie header("Location: index.php"); //Doorsturen naar index.php } else $error="Verkeerde naam/pass."; } echo ' Log in '.$error.'
Naam
Pass
'; ?> Helemaal bovenaan die require("connection.php"); k begrijp dat niet... wat moet er in die php-script komen te staan dat ie er verbinding mee kan maken? :o

Mister_Zakelijk
01-03-2008, 01:16
k heb het geprobeerd maar ik kom er niet uit... die localhost klopt volgens mij niet... er komt dit te staan: Warning: mysql_pconnect() [function.mysql-pconnect]: Access denied for user 'administrator@localhost' (using password: YES) in C:\xampp\htdocs\php\connection.php on line 7 Er kan geen verbinding gemaakt worden met de database wat moet er hier komt te staan: ---------------||--------------- ---------------\/--------------- $host = "localhost"; // meestal localhost btw phpmyadmin staat op 127.0.0.1/php/phpadmin alles wat ik gebruik zet ik in die PHP map omdat er al een andere van XAMPP zelf is en k raak daardoor in de war... drm ben ik alles in die nieuwe map php gaan zetten.. ik snap de rest nu wel... alleen die verbinding met database lukt me niet :)

MonkeyDLuffy
02-03-2008, 19:58
'wajow' is die design al af?