Bekijk volle/desktop versie : Haat, onbegrip en discriminatie!

05-09-2002, 17:47
De meeste nederlanders hebben hun maskers afgedaan en hebben massaal hun ware gezicht laten zien, een gezicht van haat, onbegrip en discriminatie.

Haat tegen andersdenkenden, politiek of religieus.
Onbegrip t.o.v. Islam en de gebruiken die daarmee samengaan.
Discriminatie die sinds de laatste verkiezingen wordt gedoogd.

Haat tegen eenieder die er een andere mening op nahoudt dan de gebruikelijke "Hollandse". En dan speciaal de rechts-hollandse ideologie die momenteel hip en modieus is.
Iedereen kan roepen wat hij of zij wilt, met of zonder respect te tonen aan de grondwet. Dezelfde grondwet aanhalend wanneer een allochtoon iets zegt dat niet strookt met de grondwet, met als doel de tuk-marokanen terrecht te wijzen en te veroordelen! Waarna zij in een kwaad daglicht worden gezet.

Onbegrip, of eerder, geen begrip willen tonen, voor iemand met een ander denken, met een ander kijk op de wereld, dan de west-europese. Iemand anders zijn mening als radicaal, achterhaald, middeleeuws of achterlijk te bestempelen met als enig doel de eigen gelijk als enig aanvaarde uit te roepen.
Godsdienst als ridicuul verschijnsel te noemen, onbegrijpelijk, (met name de Islam) om het geloof van die mensen, waar zij hoop, sterkte en doorzettingsvermogen uit putten, te doen minderen. Tenminste, zo hopen degene die nooit en te nimmer willen begrijpen of begrip willen tonen.

Discriminatie meer als regel dan uitzondering, in alle lagen van de Nederlandse maatschappij. De leraar die minachtend de student aankijkt, de werkgever die zich wel twee keer bedenkt eer hij een allochtoon/moslim aanneemt. De buurman en de collega die je opeens anders gaan zien en pijnlijke opmerkingen maken, zodoende een tegenreactie uit te lokken om je zwart te maken.
Allen discriminerende opmerkingen makend als, die mensen zijn achterlijk, niet beschaafd en extreem.

Discrimineer en haat ons, begrijp ons maar niet. Probeer het vol te houden tot er getto's gevormd worden, tot wij een ster moeten dragen en afgevoerd worden in treinen. (Oops we did it again!)
Of probeer het vol te houden tot de eerste slachtoffers van deze haat-campagne zullen vallen. Wanneer er dan over en weer, als wraakacties, de twee partijen elkaar gaan doden. Wanneer er aanslagen gepleegd zullen worden en de noodwet afgekondigd wordt.

Blijft dit mijn zwart-fantasie-denken? Of is dit laatste een voorspelling?

X

05-09-2002, 23:13

..Haat tegen andersdenkenden, politiek of religieus.
..Onbegrip t.o.v. Islam en de gebruiken die daarmee samengaan.
..Discriminatie die sinds de laatste verkiezingen wordt gedoogd.

Hoe denken de orthodoxe moslims over de Nederlandse samenleving? Worden vrouwen die westers gekleed gaan, in badpak op het strand zitten niet als xxxx gezien? Worden alle waarden en normen, of het ontbreken ervan in westerse samenlevingen, in de ogen van moslims niet als verwerpelijk gezien? Worden onze visie op homo's en het homohuwelijk, man/vrouw relatie, Seksuele contacten door de imams niet als godslasterlijk betiteld en zijn wij daardoor niet minder dan een varken?

..Haat tegen andersdenkenden, politiek of religieus.
..Onbegrip t.o.v. Islam en de gebruiken die daarmee samengaan.
..Discriminatie die sinds de laatste verkiezingen wordt gedoogd.

Wie doet nu wat? en wie is nu intolerant???????????????/

06-09-2002, 13:37
Ik ben van mening dat als het zwart maken van buiten landers/moslims zo door blijft gaan, de bom echt gaat ontploffen. Er wil maar geen eind aan komen, sterker nog het wordt met de dag erger. Meisjes die in Den Haag in het openbaar vervoer worden geweigerd omdat ze een hoofddoek dragen, ramen van moskees die worden vernield, en zelfs brandbommen die naar binnen worden gegooid, mannen met baarden die op straat worden bespuugd en uitgescholden, families die worden bedreigd, mannen met baarden die op worden gepakt omdat ze er dreigend uit zien (woorden van een rotterdamse officier van justitie) en zo kan ik nog wel een half uur door gaan. Wij zijn het zat om met een scheve nek aan gekeken te worden, om op scholen geweigerd te worden omdat de school vol zit en een week later een hollander wel wordt aangenomen, om keer op keer nee te horen bij sollicitaties. We zijn het zat om de verhalen van onze zusters te horen die op straat worden bespuugd van onze vaders die worden bespuugd. Nederland waar ben je mee bezig wordt wakker en stop de h itler praktijken voor het te laat is. Wij hebben ons nog in kunnen houden, maar de vraag is hoe lang kunnen wij dit nog.
WORDT WAKKER RASISTISCH NEDERLAND VOOR HET TE LAAT IS, EN ER GEEN WEG MEER TERUG IS.
DAS WAS

25-11-2002, 09:48
Ik lees hier anders ook genoeg anti-neger en anti-homo en anti-joden topics. Oh, maar dat telt niet ,want die haat is gegrond. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

25-11-2002, 10:10

De wijze waarop men naar Marokkanen kijkt, heeft niets te maken met angst of moslimhaat. Het gaat om het feit dat veel mensen simpelweg veel te vaak zijn blootgesteld aan hufterig gedrag van Marokkaantjes (jongens tussen 11 en 18). Dat is de werkelijke oorzaak van de vrij negatieve beeldvorming tav de Marokkaanse gemeenschap.
Dat deze Marokkaantjes vele malen crimineler zijn dan autochtonen is een feit. Wie dat ontkent, moet zijn oogkleppen afzetten. De vraag moet zijn, wat kunnen we hieraan doen?

25-11-2002, 21:15
Geloof me de hollanders trekken aan het kortste eind........ Als wij buitenlanders massaal in opstand komen dan zullen de racisten op hun knieen gaan voor ons...... Wij zijn medogeloos.........en dat weten jullie...We hebben ons nog in kunnen houden.....maar als het er op aan komt zijn we niet te stoppen.....Kijk maar naar de rassen rellen in Amerika in ik geloof begin jaren 90, amerika is hierna 100% bij gedraaid
En dan is de nederlandse politie/leger niets vergeleken bij die van amerika.....

RACISTEN WEES GEWAARSCHUWD, EEN GEWAARSCHUWD ''MENS'' TELT VOOR TWEE

25-11-2002, 21:32
Hollanders denken alles beter te weten........

25-11-2002, 22:29

Citaat:
Origineel gepost door abdoel6666
Geloof me de hollanders trekken aan het kortste eind........ Als wij buitenlanders massaal in opstand komen dan zullen de racisten op hun knieen gaan voor ons...... Wij zijn medogeloos.........en dat weten jullie...We hebben ons nog in kunnen houden.....maar als het er op aan komt zijn we niet te stoppen.....Kijk maar naar de rassen rellen in Amerika in ik geloof begin jaren 90, amerika is hierna 100% bij gedraaid
En dan is de nederlandse politie/leger niets vergeleken bij die van amerika.....

Abdoel ik hoop voor ons allemaal dat het nooit zover komt.
Want de laatste keer hebben onze oosterburen bijna de hele WERELD veroverd.

Dat begon ook met zoiets wat jij schetst.(de kristalnacht)

Gelukkig heeft toen amerika er voor gezorgd dat jij nu geen duits praat.

Denk effe na wat je schrijft mafkees.

25-11-2002, 23:30

Citaat:
Origineel gepost door abdoel6666

Tuurlijk. Je kijkt te veel TV...

05-12-2002, 00:38
ik ben zelf marokaan, en ik erger me ook zeer erg aan het gedrag dat sommige marokaanse jongeren hier vertonen.
maar waar we het nu over hebben is voor onbegrip voor elkaar, nederlanders vinden dat marokannen anders moeten gedragen, en marokanen vinden dat nederlanders hun maar niet begrijpen.
ten eerste ben ik het eens met sommige nederlanders als ze vinde dat nog jongere mensen die niet goed geintigreerd zijn in nederland en dat ze daar cker iets aan moeten doen, en ik ben het eens met de marokannen want waarom nu opeens waarom niet 10 jaar geleden, en onze voor ouders zijn hier niet zomaar terecht gekomen.
maar zo heb je nog vele andere voorbeelden.
het is jammer want wat je nu ziet is dat verschillende culturen langs elkaar of tegen elkaar botsen.
maar ik denk als iedereen met respect word behandelt dat we misschien ooit dit grote probleem kunnen oplossen, want zo te horen hebben beide partijen geen vertrouwen meer in elkaar..........helaas

respect voor nederlanders is respect voor marokkanen