Bekijk volle/desktop versie : Word jij (Marokkaans Islamitische vrouw) ook zo onderdrukt ??



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

28-02-2008, 18:52
Erg he.. al die zielige onderdrukte Marokkaans Islamitische (jonge)dames die elke dag weer naar school/werk gaan..

Die keurig hun bijdrage leveren aan deze maatschappij..

Die mogen dragen wat ze willen of dat nou een hidjaab, niqaab of een spijkerbroek of minirok is..

Die zelf hun man uit mogen kiezen (als ze uberhaupt al kiezen om te trouwen)..

Die mogen kiezen of ze hun rijbewijs willen halen of niet.. of ze een auto willen kopen of niet (en ook nog eens mogen bepalen WELKE auto !)

Of die met het openbaar vervoer mogen reizen.. naar waar ze maar willen..


Die mogen kiezen of ze willen werken of huisvrouw willen worden..

Oooooooooh wat erg om zo onderdrukt te worden..


Dit was een selectie van de antwoorden die een collega vandaag van me kreeg..die voor de 100ste keer vroeg of WIJ Marokkaans Islamtische vrouwen onderdrukt worden...


28-02-2008, 18:58



Citaat door LadyRabat:
Erg he.. al die zielige onderdrukte Marokkaans Islamitische (jonge)dames die elke dag weer naar school/werk gaan..

Die keurig hun bijdrage leveren aan deze maatschappij..

Die mogen dragen wat ze willen of dat nou een hidjaab, niqaab of een spijkerbroek of minirok is..

Die zelf hun man uit mogen kiezen (als ze uberhaupt al kiezen om te trouwen)..

Die mogen kiezen of ze hun rijbewijs willen halen of niet.. of ze een auto willen kopen of niet (en ook nog eens mogen bepalen WELKE auto !)

Of die met het openbaar vervoer mogen reizen.. naar waar ze maar willen..


Die mogen kiezen of ze willen werken of huisvrouw willen worden..

Oooooooooh wat erg om zo onderdrukt te worden..


Dit was een selectie van de antwoorden die een collega vandaag van me kreeg..die voor de 100ste keer vroeg of WIJ Marokkaans Islamtische vrouwen onderdrukt worden...





nou gelijk heeft hij veel van de vrouwen doen gewoon dingen pas als de man het goed vindt anders niet.

28-02-2008, 18:59
Dus beste collega.. als je er na tig jaar nog niks van snapt en nog steeds graag alle marokkaanse vrouwen over 1 kam wil scheren..
ga lekker je gang..

van mij krijg je vandaag

(en ja dat heb ik em gezegd.. !!! Ik word er zooooooo moeeeeeee van...)

zahma 2x afgestudeerd.. maar wallou begrijpen

nog meer mensen die ook zo´n collega hebben die het maar niet wilt begrijpen..

28-02-2008, 19:00

Citaat door IamAmira:
nou gelijk heeft hij veel van de vrouwen doen gewoon dingen pas als de man het goed vindt anders niet.


Serieus heb jij veel van die vrouwen in je omgeving ?

De dames die ik ken zijn echte Lallat.. die laten niet met zich sollen.. ieder zijn/haar rechten en plichten..

28-02-2008, 19:01



Citaat door IamAmira:
nou gelijk heeft hij veel van de vrouwen doen gewoon dingen pas als de man het goed vindt anders niet.


Dus als je pas dingen doet als je man het goed vindt dan wordt je onderdrukt?

28-02-2008, 19:03

Citaat door IamAmira:
nou gelijk heeft hij veel van de vrouwen doen gewoon dingen pas als de man het goed vindt anders niet.



Wat is daar mis mee?

Als vrouw zijnde vind ik het meer dan logisch dat je niet zomaar dingen doet zonder dat je dat van te voren met je man hebt afgesproken.

En als de man zich als een ware moslim gedraagt dan zal hij niet verbieden zijn vrouw datgene te laten doen wat ze wilt als datgene niet tegen de Islam ingaat.

28-02-2008, 19:10

Citaat door LadyRabat:
Serieus heb jij veel van die vrouwen in je omgeving ?

De dames die ik ken zijn echte Lallat.. die laten niet met zich sollen.. ieder zijn/haar rechten en plichten..


Ja best wel veel ja.
Ik ken sommige vrouwen die niet eens de deur uitmogen zonder het te vragen,laatstaan iets anders doen zonder zijn toestemming.
en als dat geen onderdrukking is,dan weet ik het ook niet.

28-02-2008, 19:12

Citaat door Latifa_1oujdia:
Wat is daar mis mee?

Als vrouw zijnde vind ik het meer dan logisch dat je niet zomaar dingen doet zonder dat je dat van te voren met je man hebt afgesproken.

En als de man zich als een ware moslim gedraagt dan zal hij niet verbieden zijn vrouw datgene te laten doen wat ze wilt als datgene niet tegen de Islam ingaat.


Zijn jullie dom ofzo?
Komt jou man,jou zeggen wat hij gaat doen?
ik ga effe naar daar,ik ga effe naar hier...

28-02-2008, 19:14

Citaat door esma_gouda:
Dus als je pas dingen doet als je man het goed vindt dan wordt je onderdrukt?


JAAAA!
dan ben je absoluut niet vrij om te kiezen wat je wil doen en wat niet

28-02-2008, 19:17

Citaat door IamAmira:
Zijn jullie dom ofzo?
Komt jou man,jou zeggen wat hij gaat doen?
ik ga effe naar daar,ik ga effe naar hier...


Nou toevallig wel, en dat heet overleggen. Mijn man enik bespreken in de ochtend of 's avonds wat de plannen zijn. En als hij onverwachts weggaat dan geeft hij ook aan wat hij gaat doen.

Als ik iets wil doen dan overleg ik altijd van te voren met mijn man. En ik respecteer zijn mening, tenslotte is hij mijn man en ik voel mij niet onderdrukt.

28-02-2008, 19:21
Ik voel mij zooo onderdrukt kan iemand mij ontonderdrukken ???

28-02-2008, 19:22

Citaat door Latifa_1oujdia:
Wat is daar mis mee?

Als vrouw zijnde vind ik het meer dan logisch dat je niet zomaar dingen doet zonder dat je dat van te voren met je man hebt afgesproken.

En als de man zich als een ware moslim gedraagt dan zal hij niet verbieden zijn vrouw datgene te laten doen wat ze wilt als datgene niet tegen de Islam ingaat.




meestal weet de man alleen wat zijn rechten zijn, maar niet van de vrouw.

de meeste mannen zijn egoist ze denken alleen aan hun eigen hagje f

28-02-2008, 19:23



Citaat door esma_gouda:
Nou toevallig wel, en dat heet overleggen. Mijn man enik bespreken in de ochtend of 's avonds wat de plannen zijn. En als hij onverwachts weggaat dan geeft hij ook aan wat hij gaat doen.

Als ik iets wil doen dan overleg ik altijd van te voren met mijn man. En ik respecteer zijn mening, tenslotte is hij mijn man en ik voel mij niet onderdrukt.


wie hou je nou voor de gek?
Als hij met jou overlegt over wat de ''plannen'' zijn,is het niet omdat hij bang is dat jy boos om hem word..waarom accepteren jullie verdomme gewoon nou niet dat een MAN EN EEN VROUW NOOOOOOIT GELIJK ZULLEN ZIJN,en dat heel veel vrouwen onderdrukt worden, en dat ge-onderdruk zal altijd blijven.

hierbij nog ff een tip : als nederlanders praten over onderdruking is dat waar!

28-02-2008, 19:23

Citaat door esma_gouda:
Nou toevallig wel, en dat heet overleggen. Mijn man enik bespreken in de ochtend of 's avonds wat de plannen zijn. En als hij onverwachts weggaat dan geeft hij ook aan wat hij gaat doen.

Als ik iets wil doen dan overleg ik altijd van te voren met mijn man. En ik respecteer zijn mening, tenslotte is hij mijn man en ik voel mij niet onderdrukt.



28-02-2008, 19:24

Citaat door IamAmira:
Zijn jullie dom ofzo?
Komt jou man,jou zeggen wat hij gaat doen?
ik ga effe naar daar,ik ga effe naar hier...



walahiela mee eens,

en helaas zijn er heel weinig mannen die zeggen waar ze heen gaan!!!!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6