Bekijk volle/desktop versie : We voelen zich bedregen



04-12-2003, 11:47
Ik heb een israelish colega, aardig, kalm maar blijkt gevaarlijk,
een keer ging we in discussie over het conflict tussen wij en hun.

het gaat om massa wapen V en gemish wapens. ik vertel hem dat ik niet begrijp waarom israel klacht overal bij bij VN. VS ECC etc... dat Iran en Serie en toen Irak die sofisticat wapens hebben. die landen hebben wel getekent over ontwikkeling van dit soort wapens israel niet.

Israel heeft kern wapens en nog meer gevaarlijk wapens maar niemand durft dat te kritiseren (ECC en USA)

Zijn aantwoord was dat ze zich voelen onveilige en israel is in midden van de arabish landen.

Ik zeg ook dat we voelen ook bedrijgen door israel dus we moeten ook die wapens hebben.

hij gebruikt dan een diplomatiek zin:
nee, de probleem is veel ingewikkeld bla bla bla...

mijn vraag is :heeft deze colega gelijk of zit het anders
ik wil hem wel gelijk geven maar de logica klopt niet.

heb je suggesties?

04-12-2003, 11:52


Suggestie? Schrijf je tekst eerst eens op in leesbaar Nederlands.

04-12-2003, 11:55
Als je er open voorstaat en een beetje moeite doet PEEJ dan begrijp je het wel.

04-12-2003, 12:01

Citaat:
Origineel gepost door Peej
Suggestie? Schrijf je tekst eerst eens op in leesbaar Nederlands.
tipocos peesjoos naar gramatica en spel fouten kijken
ik ben geen NL er

04-12-2003, 12:02



Citaat:
Origineel gepost door crossroad
sorry onduidelijk zelfs voor mij
wat is onduidelijk meester ?

04-12-2003, 12:04
Jij en je collega zijn het blijkbaar niet helemaal eens. Dat maakt hem niet meteen gevaarlijk. Wees blij dat je een aardige israeli kent en dat jullie op een redelijke manier met elkaar in gesprek zijn.

04-12-2003, 12:11

Citaat:
Origineel gepost door crossroad
dat zij wel massavernietigings wapens mogen hebben!!


wat ben je dan als je geen NLer bent
ze hebben de die wapens( M.V) of dat mag of niet dat is de vraag
als amerika en de wereld niets mag zeggen om dat te verbidden dan is (het Voor MIJ) de word (MOGEN)

Ik ben geen NL'er wil zeggen dat ik niet zonder fout kan schtijven
een paar manden school is niet genoeg denk ik

04-12-2003, 12:12
Goed, ik heb mijn ontscrambleprogrammatuur aangezet en een beetje van de tekst kunnen ontcijferen.

Waarom is jou collega gevaarlijk omdat die boevenbende van Sharon een zooitje vernietigingswapens heeft.
Ik vind ook dat er harder opgetreden moet worden tegen de israëlische regering die al talloze VN resoluties domweg naast zich neer heeft gelegd.

Maar ik weiger te geloven dat iedere Israëli of jood een verderfelijke moordenaar is. Sharon heeft maar met moeite een meerderheid in de regering kunnen krijgen. Dat betekend dat er nog altijd een dikke 45% van de Israëlisch tegen zijn beleid is.
Maar zolang de terroristische Palestijnse verzetsstrijders óók bezig blijven om het vredesproces te verstoren zullen de vredelievende Israëlisch nooit een kans krijgen om te laten zien dat ze vrede willen.

Deze week is in Genève een vredesplan gepresenteerd wat is opgesteld door gematigde Palestijnen en de Israëlische oppositie. En zowel de moordenaarsbende van Sharon als de oorlogshitsers van Hamas (die volgens mij gewoon allebei geen vrede willen) zijn daartegen.

04-12-2003, 12:22

Citaat:
Origineel gepost door Peej
Goed, ik heb mijn ontscrambleprogrammatuur aangezet en een beetje van de tekst kunnen ontcijferen.

Waarom is jou collega gevaarlijk omdat die boevenbende van Sharon een zooitje vernietigingswapens heeft.
Ik vind ook dat er harder opgetreden moet worden tegen de israëlische regering die al talloze VN resoluties domweg naast zich neer heeft gelegd.

Maar ik weiger te geloven dat iedere Israëli of jood een verderfelijke moordenaar is. Sharon heeft maar met moeite een meerderheid in de regering kunnen krijgen. Dat betekend dat er nog altijd een dikke 45% van de Israëlisch tegen zijn beleid is.
Maar zolang de terroristische Palestijnse verzetsstrijders óók bezig blijven om het vredesproces te verstoren zullen de vredelievende Israëlisch nooit een kans krijgen om te laten zien dat ze vrede willen.

Deze week is in Genève een vredesplan gepresenteerd wat is opgesteld door gematigde Palestijnen en de Israëlische oppositie. En zowel de moordenaarsbende van Sharon als de oorlogshitsers van Hamas (die volgens mij gewoon allebei geen vrede willen) zijn daartegen.
word gevaarlijk is niet op zijn plaats. sorry.hij is ook tegen het belied van sharon.

maar ik heb nog geen aantwoord >
waaneer neemt VN.USA en ECC actie tegen israel? nu wel tegen Iran serie en N koria

04-12-2003, 12:27

Citaat:
Origineel gepost door Ghribe
word gevaarlijk is niet op zijn plaats. sorry.hij is ook tegen het belied van sharon.

maar ik heb nog geen aantwoord >
waaneer neemt VN.USA en ECC actie tegen israel? nu wel tegen Iran serie en N koria
Dat vraag ik me dus ook af, want het is hard nodig dat er actie wordt ondernomen tegen Sharon en consorten.

Maar daarbij vraag ik me ook af wanneer de Arabische wereld een keer actie onderneemt tegen de kleine radicale palestijnse groeperingen die van hun kant het vredesproces ondermijnen door steeds weer nieuwe aanslagen te plegen.

geweld lost namelijks niets op. Van beide kanten niet.

04-12-2003, 12:35

Citaat:
Origineel gepost door Peej
Dat vraag ik me dus ook af, want het is hard nodig dat er actie wordt ondernomen tegen Sharon en consorten.

Maar daarbij vraag ik me ook af wanneer de Arabische wereld een keer actie onderneemt tegen de kleine radicale palestijnse groeperingen die van hun kant het vredesproces ondermijnen door steeds weer nieuwe aanslagen te plegen.

geweld lost namelijks niets op. Van beide kanten niet.
Radicalen? terroristen? waar beb je het over amigo, sins waaneer iemand die vecht voor zijn land en zijn vrijheid een radical of een terrorist
onbegrijplijk de wereld de morale en de logica is verdrijd

Men wat kan jou reactie zijn als ik bij jou thuis kom en jij en de rest van jou gezien weg jagen? zeker mij succes wensen

04-12-2003, 12:46

Citaat:
Origineel gepost door wolfowitz
zemel, zemel, zucht, kreun

30 jaar gezemel over een klein stukje land van enige tientallen kilometers in het kwadraat; heb je niks beters te doen, 1 miljard klagers?
wie bedoel je ma chere?

04-12-2003, 12:50



Citaat:
Origineel gepost door wolfowitz
zemel, zemel, zucht, kreun

30 jaar gezemel over een klein stukje land van enige tientallen kilometers in het kwadraat; heb je niks beters te doen, 1 miljard klagers?
Hiermee wil hij dus een antwoord ontlopen.

04-12-2003, 14:00
vind ik onzin want wat heeft Israel aan die wapens als ze al conventionele overwicht hebben?

Als een Arbisch land ze heeft zijn ze er zeker van dat Israel ze ook nooit zal gebruiken omdat ze weten wat de gevolgen zijn. En waarom zou een arabisch land zo'n wapen gebruiken als ze weten wat de reactie van Israel zal zijn?

het heeft meer met de voordelen te maken die daaruit voort komen. Denk alleen al aan de energie die zo'n centrale kan hebben en de impuls die dat geeft voor de economie. Daarom mag Iran geen centrales hebben! een ander voordeel is het tactisch gelijk stellen van legers. Israel kan dan niet zomaar even een ander land gaan bombarderen als ze het uitkomt risico op totale oorlog en verwoesting wordt daarmee groot omdat de andere partij ook over het ultieme wapen beschikt. Onderhandelingen worden gelijk geschakeld omdat de conventionele overwicht onderdoet voor de balance of terror. En nog meer van die dingen. Het is meer dan alleen die poppenkast bad guy good guy die ze hier in de media voor houden. De media zou daar een keer wat dieper op in moeten gaan zodat mensen meer inzicht krijgen in wat het inhoudt om dat soort wapens in je arsenaal te hebben en wat voor effect ze hebben op zowel politiek strategisch als militair strategische ondernemingen.

04-12-2003, 14:05

Citaat:
Origineel gepost door razizi
israel ging in 73 bijna over tot de massavernietigingswapens. De reden is dat men wanhopig was. maar de grote broer america kwam wel een handje helpen.

Corrie: ik vind het wel een goede oplossing als een land een nucleaire bom op israel/palestina gooit. Iedereen dood zowel de palestijnen als de israeli's. Het probleem is dan opgelost en de rest van de wereld kan in vrede leven!!!

Wat denk je daarvan corrie?
in 67 waren er ook vliegtuigen onderweg naar Cairo met nucleare bommen omdat de VS dacht dat Egypte 1 van haar schepen tot zinken had gebracht. Ze werden op het laats terug gehaald omdat de VS er achter kwam dat Israel dat schip tot zinken had gebracht.