Bekijk volle/desktop versie : Grootmoeders foefjes: ziektes & niet lekker voelen



28-02-2008, 00:38
Besmetting
Heb je een besmetting, kauw dagelijks een paar jeneverbessen fijn. Dit werkt laxerend en ook mensen met een gevoelige maag kunnen dit verdragen.


Blaasjes
Blaasjes op de lippen bijvoorbeeld, lastig. Dep het wisselend met een watje wat in ijskoud water is gedoopt en een watje wat in heet water is gedoopt.


Bloedcirculatie
Hete melk prikkelt de werking van de nieren en de bloedsomloop. Drink je hete melk, ga je zweten en dit zet alles in werking.


Bloeduitstorting
Leg een kompres met burowwater of valkruidtinctuur op de gewonde plek. Burrowwater is verdund water. Een minder effect heeft kompressen met koud water.


Brandneteljeuk
Jeuk als oorzaak van brandnetels is erg vervelend, bovendien ontstaan er kleine bultjes. Smeer een vette crème op de plek en je zult zien dat de jeuk verdwijnt. Tevens is het belangrijk niet te krabben, hoe moeilijk dit ook is. Krab je teveel, kun je ontstekingen veroorzaken.


Eetlust
Neem vóór de maaltijd 4 druppels lavendelolie op een klontje suiker en de honger zal gestild worden.


Genezend bad
Voor een genezend bad heb je badzout nodig. Heb je dit niet in huis, kun je gemakkelijk een eigen kruidenextract maken:
Neem het gezeefde aftreksel van ongeveer 250gram kruiden.

Reuma: neem een bad met veldbloemen, die tussen het koren groeien, en varenkruidwortels
Kramp: neem een bad met kamille
Stofwisseling: voor een betere stofwisseling, neem een bad met dennennaalden
Kalmeren: wil je een kalmerende werking? Voeg lavendel toe aan het bad
Opwekkend: rozemarijn in het bad heeft een opwekkende werking


Griep
Heb je griep, zijn er genoeg medicijnen. Echter is dit ook op natuurlijke wijze te behandelen. Maak een pot thee van duizendblad en venkel. Laat 1 theelepel met venkelkorrels en 1 eetlepel met duizendbladen met ¼ liter koud water ongeveer 15 minuten koken en drink deze thee een half uur voor de maaltijd.


Hoofdpijn
Dit middeltje tegen hoofdpijn is al oud: drink een kop sterke en zoete koffie. Voeg er een paar druppels citroensap bij en het zal nog beter helpen tegen hoofdpijn.


Insectenbeet
Sowieso nooit krabben! Dit is heel belangrijk. Bij de apotheek zijn er veel zalfjes te halen tegen de jeuk, maar kijk in de keuken en er is genoeg aanwezig dat ook helpt, zoals: citroensap, uiensap, salmiak of jodium.
Haal sowieso de angel eruit en zuig de gifstoffen eruit, met de mond.


Koorts en rillingen
Erg vervelend als je het de hele tijd koud of juist warm hebt. Drink sterke koffie met citroensap voor het eten en de koorts zal verdwijnen.


Maagzuur
Verschillende middeltjes bestrijden maagzuur. Rauwe zuurkool, zout water, zuiveringszout of meerdere keren een paar slokken melk drinken. Eet niet teveel, eet geen scherp gekruide gerechten en pas op met zeer koud of zeer warm voedsel.


Melk
Melk helpt tegen veel kwaaltjes: het bevrijdt de maag van gift, helpt tegen hoesten, winden en koorts.

Hoesten: neem warme melk met honing
Winden: kook een volle eetlepel kummel in een halve liter melk
Koorts: kook de volgende middeltjes door: ¼ liter melk, ¼ liter water, 1/8 liter witte wijn, ¼ pond suiker en 6 eetlepels citroensap. Zoals gezegd, even door laten koken en het wondermiddeltje is klaar!


Mond verbrand
Heb je je mond verbrandt door wat dan ook, lik boter op of drink langzaam veel zoete room.
De pijn is verdwenen.


Onrust
Kun je niet slapen of ben je nerveus, neem een theelepel honing. Dit werkt kalmerend.


Opgezette amandelen
Gorgel met saliebladen (1 theelepel op ¼ liter water) of met kamillethee met een beetje honing.


Pleisters
Is de wond genezen en wil je de pleister eraf halen, doet dit altijd zoveel pijn. De haartjes worden meegetrokken en de huid gaat ook nog een stuk mee. De oplossing: gebruik medicinale benzine. Geen haartjes meer die worden afgerukt en geen huid die mee omhoog gaat.
Plakt de pleister niet, bevochtig het met een beetje alcohol of medicinale benzine.


Spijsvertering
Is je spijsvertering niet helemaal optimaal? Eet voor elke maaltijd een salade van rauwkost.
Wortels, witte kool, appels. Dit bevordert de vorming van maagsappen en dus ook de spijsvertering.


Stoppende werking
Blauwe bosbessen hebben een stoppende werking, dit komt door het gehalte aan looistof.
Erg handig mocht je bijvoorbeeld diarree hebben.


Uien
Uien bevorderen de spijsvertering en helpen goed tegen hoest, pijn in de borst en darmproblemen. Een bijen- of wespensteek wordt met uiensap/ uienschijven behandeld. Wrijf er de plek mee in of leg er de uienschijven op.


Uitslag
Hebben kinderen uitslag, meng door het eten een eetlepel biergist en na een paar dagen verdwijnt de uitslag.


Verbrandingen
Bij lichte verbrandingen kun je zelf te hulp schieten. Wrijf brandzalf op de plek of gebruik koud water.
Wat belangrijk is: gebruik GEEN boter, meel, olie of andere vetten!
Is er sprake van zware verbrandingen, ga meteen naar de dokter/ ziekenhuis.


Wonden
Heb je een kleine snijwond, wrijf er eiwit overheen. Dit werkt beschermend.
Heb je een wond wat slecht geneest, smeer er levertraanzalf op. Is dit niet in huis aanwezig? Geen probleem, druivensuiker helpt ook.


Zweren
Zweren zijn altijd lastig, maar toch zelf te behandelen. Bak een ui half gaar, snijdt hem doormidden en leg de nog hete helft op de zweer.

28-02-2008, 14:42




is echt handig
kom op dames nog meer

28-02-2008, 21:29
Hoesten.

Ik zweer bij zaatar met honing.

Zaatar koken,zeven en honing el hor.

01-03-2008, 22:54
ik heb ooit gehoord dat als je verkouden bent je een sinaasappel moet grillen en opeten????????////

wie is hier bekend mee

01-03-2008, 22:56


Marokkaans rescept werkt 100% tegen diaree:



1. Pruimen met suiker bestrooien en opeten.


2. Wat je ook kunt doen: Koffiepoeder in cola doen en opdrinken.

01-03-2008, 22:57
Bij hoesten kun je ook een eetlepel olijfolie opwarmen met drie druppels citroensap.

02-03-2008, 00:21
Ik heb vandaag geleerd dat gember een geneesmiddel voor alles is.

- afvallen (ik zeg niet dat dikzijn een ziekte is)
- huid
- beenpijn
- weet ik veel- klachten.

02-03-2008, 00:24
Nog een supertip met brandnetels: Erover heen plassen

02-03-2008, 00:34

Citaat door CherryPie:
Nog een supertip met brandnetels: Erover heen plassen



uhm en dat helpt tegen wat? dat ze je prikken?

02-03-2008, 00:44

Citaat door amira_maroc:
uhm en dat helpt tegen wat? dat ze je prikken?


Als je geprikt bent, helpt tegen de jeuk (en je kan het alleen bij makkelijk bereikbare plekken doen, dus niet je man over je hoofd heen laten plassen ofzo hoor !) Urine is steriel.

02-03-2008, 09:16
Wat kan ik doen tegen een verbrande gehemelte!!!!!!!

het doet soooooooo een pijn

ik moest weer s te snel eten en nu doet t pijhijjjjjjjjjnnnnnnnn

02-03-2008, 11:13

Citaat door amira_maroc:
Ik heb vandaag geleerd dat gember een geneesmiddel voor alles is.

- afvallen (ik zeg niet dat dikzijn een ziekte is)
- huid
- beenpijn
- weet ik veel- klachten.


Hier ben ik wel in geinterresseerd vertel?

02-03-2008, 11:15



Citaat door Faith19:
Wat kan ik doen tegen een verbrande gehemelte!!!!!!!

het doet soooooooo een pijn

ik moest weer s te snel eten en nu doet t pijhijjjjjjjjjnnnnnnnn



Mond verbrand
Heb je je mond verbrandt door wat dan ook, lik boter op of drink langzaam veel zoete room.
De pijn is verdwenen.

02-03-2008, 11:17
notificatie