Bekijk volle/desktop versie : Ya shabaab..



Pagina's : [1] 2

27-02-2008, 23:57
Assalaamoe 3alaikoem wara7matullah beste broeders en zusters,

Ik waarschuw nu al, als je niet tegen kritiek kan, lees dit alstublieft niet verder.

Ya Allah, wat is er gebeurd met de gemeenschap van de profeet Mohammed. Ya Allah U zond ons de leiding en wij ontkennen het en dwalen steeds verder af. Ya Allah verzacht de pijn in onze harten, in onze onze lichamen en verlicht onze zorgen.

Wat is er met de jeugd gebeurt. De jeugd die rondslentert over de straten, verblijven op onnozele plekken en de discotheken en clubs niet mijden. Ya Allah, waar gaan wij de mist in. Wat is er gebeurt met de opvoeding van deze jeugd? Hebben ze hun vader en/of moeder verloren? Of zijn de ouders hun zoon/dochter verloren?

Ya Allah, als U de jeugd niet leidt, gaan zij verloren in het verdorvene..

Waar blijft het repect voor de ouders. Hoe kan het zo zijn, dat een moeder een zoon of dochter baart, die zich tegen haar keert? Waarom wil de jeugd niet begrijpen hoe belangrijk de ouders zijn? Ya Allah, geef hen het respect terug. Ouders worden uitgescholden en geslagen, lichamelijk en geestelijk worden hun rechten geschonden. En dit door degene die zij groot hebben gebracht.. hoe verbazingwekkend is dit??

Ya Allah, waar blijft het respect voor de ouderen. Is het rechtvaardig om de ouderen te laten lijden, opdat de jeugd plezier kan hebben? Ya Allah, waarom denkt men niet na. Ouderen worden bekogeld en er wordt tegen hen gevloekt en over hen gejammert.. Is dit het recht dat hen toekomt?

O, zoon van een dienaar en dienares van Allah, vergeet niet de rechten die anderen hebben op jou.. Geef je ouders hun aandeel en eerbiedig ze. Laat de respect terug keren jegens de ouderen. Ga goed om met je broeders en laat je zusters in hun waarde. Denk niet dat jouw wil, wet is.. Jij bent een zoon van Adam en begaat fouten. Laat anderen niet het slachtoffer zijn van jouw daden.. Ik vraag je oprecht op te houden met je wandaden en terug te keren naar wat Allah en zijn Boodschapper van jou vragen..

O, dochter van een dienaar en dienares van Allah, gehoorzaam je ouders en wees nederig. Kom niet in opstand en zat je hanenkam af.. Je zult pas gelukkig en vrij zijn als je ouders tevreden en gelukkig met jou zijn.. Sta aan de zijde van je moeder en achter je vader.. wat er ook gebeurt.. ken je positie. Laat je niet leiden door de drang van je ego.. Ik vraag je oprecht op te houden met je wandaden en terug te keren naar wat Allah en zijn Boodschapper van jou vragen..

Er rest mij jou nog te berichten dat ik jou omwille van Allah waardeer en voor jou het beste wens in dit leven en het hiernamaals.

Vergeef mij voor mijn tekortkomingen.

Wassalaamoe 3alaikoem wara7matullah.

28-02-2008, 01:17


.

28-02-2008, 01:20
Amien, 3aliena oe 3aliekoem. Oe koeloe moeslimoen zami3en Insha-Allah.

28-02-2008, 10:18
Wa3aleykom assalaam wara7mato Allah wabarakatuh,

Dja3alaka Allaho min ahli aldjannah..


Wa3aleykom assalaam wara7mato Allah wabarakatuh.

28-02-2008, 11:50


Het Westen. Dat is wat er met ons gebeurt is. Simpel en duidelijk.

28-02-2008, 12:31
Ameen op u Ad3iyaah.
Prachtig...
BarakaAllaahoefeek broeder.

28-02-2008, 14:21
Baraka Allahoe fiekoem voor al jullie reacties.

28-02-2008, 15:07

Citaat door dromer:
Het Westen. Dat is wat er met ons gebeurt is. Simpel en duidelijk.



Opvoeding speelt hierbij ook een rol. Wij marokkanen, weten niet hoe wij met onze vrijheid kunnen omgaan. En geloof me, elke marokkaan heeft een remming in zijn geloof. Ze gedenken vaak allah swt zodra ze fouten begaan...

28-02-2008, 15:32

Citaat door Heden:
Opvoeding speelt hierbij ook een rol. Wij marokkanen, weten niet hoe wij met onze vrijheid kunnen omgaan. En geloof me, elke marokkaan heeft een remming in zijn geloof. Ze gedenken vaak allah swt zodra ze fouten begaan...



Ik blijf bij het feit dat de internationale verwerstering ons ook heeft gegrepen bij het strot.

28-02-2008, 15:41

Citaat door i_smailo:
En het westen voedt ons meer op dan onze ouders dat doen


Het meest zinnige wat ik tot nu toe van je heb gelezen hier op marokko.nl

28-02-2008, 17:14
Barakallahoe fiek.



Up

28-02-2008, 23:08
up.. wa fiekoem baraka Allah.

03-03-2008, 22:55


Moge Allah ons allemaal leiden.

amin.

03-03-2008, 23:05
Amien.


Up!

04-03-2008, 10:26
Barakallah oe fik

Pagina's : [1] 2