Bekijk volle/desktop versie : Jij mag het zeggen



Pagina's : [1] 2

26-02-2008, 20:10
http://www.youtube.com/watch?v=ckSBjkuehJs&feature=related


ik heb altijd al mijn twijfels gehad bij deze petroleumgeleerden

26-02-2008, 20:27


Ik weet niet over welke destructie hij het heeft, maar de mujahideen hakken ze in de pan!

26-02-2008, 20:29

Citaat door dromer:
Ik weet niet over welke destruction hij het heeft, maar de mujahideen hakken ze in de pan!


begrijp je de essentie van deze video

26-02-2008, 20:32

Citaat door dockerse:
begrijp je de essentie van deze video



Jazeker, maar zijn hele oordeel is misplaatst, want de mujahideen in Irak zijn zeer en zeer succesvol. Dus over welke dood en vernietiging die ze op hen hebben afgeroepen heeft hij het?

26-02-2008, 20:36



Citaat door dromer:


Jazeker, maar zijn hele oordeel is misplaatst, want de mujahideen in Irak zijn zeer en zeer succesvol. Dus over welke dood en vernietiging die ze op hen hebben afgeroepen heeft hij het?



blijkbaar kijkt hij ook alleen naar cnn en punt twee hij moet het als destructie voorstellen immers anders is zijn advies misplaatst

26-02-2008, 20:39

Citaat door dockerse:
blijkbaar kijkt hij ook alleen naar cnn en punt twee hij moet het als destructie voorstellen immers anders is zijn advies misplaatst


Dat tweede punt heb je heel erg goed in gezien, daar stond ik niet eens bij stil..

26-02-2008, 20:44
maar de vraag is natuurlijk in hoeverre zijn deze geleerden nog betrouwbaar

26-02-2008, 21:02

Citaat door dockerse:
maar de vraag is natuurlijk in hoeverre zijn deze geleerden nog betrouwbaar


Het is de vraag of deze de ummah geïnteresseerd is in oprechte ulamaa. Is het werkelijk zo dat we nachten opblijven door wat er met deze ummah gebeurt, en schreeuwen we werkelijk om leiders die ons op de fronten mobiliseren en ons onder de vlag van Laaa ilaha illa Allah verenigen. Of zijn we bezig met farq sh3al.. En de afleidingen van deze wereld. Ik zie veelal dit laatste..

26-02-2008, 21:07
Tja, sommige 'geleerden' doen alles voor 16,000euro per maand.

26-02-2008, 21:32
diep treurenswaardig,

26-02-2008, 21:56

Citaat door dromer:
Het is de vraag of deze de ummah geïnteresseerd is in oprechte ulamaa. Is het werkelijk zo dat we nachten opblijven door wat er met deze ummah gebeurt, en schreeuwen we werkelijk om leiders die ons op de fronten mobiliseren en ons onder de vlag van Laaa ilaha illa Allah verenigen. Of zijn we bezig met farq sh3al.. En de afleidingen van deze wereld. Ik zie veelal dit laatste..



nah dan draai je het om, het zijn de geleerden die deze verantwoordelijkheid dragen, zij moeten aansporen tot religieuze verplichtingen, als de geleerden zelf laks zijn en liever de misleidingen van deze wereld genieten dan zal het gewone volk snel volgen daarin

26-02-2008, 21:59

Citaat door dockerse:

nah dan draai je het om, het zijn de geleerden die deze verantwoordelijkheid dragen, zij moeten aansporen tot religieuze verplichtingen, als de geleerden zelf laks zijn en liever de misleidingen van deze wereld genieten dan zal het gewone volk snel volgen daarin


Nee akhi het proces werkt andersom, er is ook een hadeeth, waar ik nu even niet bij kan want hotmail werkt niet, waarin een aantal van de fettan op worden genoemd die de ummah zullen overvallen, en daar word op gewezen dat wanneer we onze verplichtingen niet na komen zoals de zakaat betalen bijvoorbeeld, dit niet zal gebeuren zonder dat corrupte leiders over ons zullen heersen. Met andere woorden wij hebben dit op ons afgeroepen door de verplichtingen die wij zelf verwaarlozen, en deze deen die we niet serieus nemen. Dat is eigenlijk overduidelijk..

26-02-2008, 22:01



Citaat door dromer:

Nee akhi het proces werkt andersom, er is ook een hadeeth, waar ik nu even niet bij kan want hotmail werkt niet, waarin een aantal van de fettan op worden genoemd die de ummah zullen overvallen, en daar word op gewezen dat er wanneer we onze verplichtingen niet na komen zoals de zakaat betalen bijvoorbeeld, dit niet zal gebeuren zonder dat corrupte heersen over ons zullen heersen. Met andere woorden wij hebben dit op ons afgeroepen door de verplichtingen die wij zelfs verwaarlozen, en deze deen die we niet serieus nemen. Dat is eigenlijk overduidelijk..


Zaken als Jihad liggen toch iets complexer?

26-02-2008, 22:05

Citaat door dockerse:
Zaken als Jihad liggen toch iets complexer?


Wij kunnen wel zeggen dat het de leiders zijn die ons de jihaad verbieden, wat niet het geval is, want ondanks hun uitspraken dienen wij de Quran en Sunnah te volgen, en dus zelf het heft in handen nemen. Maar wij zitten met de zittende, dat kun je niet ontkennen. Het komt dus uiteindelijk altijd bij het individu terug rollen, hoe hard hij de vingers ook naar anderen wijst.

26-02-2008, 22:07

Citaat door dromer:
Wij kunnen wel zeggen dat het de leiders zijn die ons de jihaad verbieden, wat niet het geval is, want ondanks hun uitspraken dienen wij de Quran en Sunnah te volgen, en dus zelfs het heft in handen nemen. Maar wij zitten met de zittende, dat kun je niet ontkennen. Wie je wel kunt kwalijk nemen zijn de leiders die de ummah niet wensen te mobiliseren (alhoewel dus die leiders daat zitten wegens ons), dat maakt het voor ons wat moeilijker, maar aan de andere kans is de adjr dan ook groter. De vraag is wie raapt deze kanzen op.. Het komt dus uiteindelijk altijd bij het individu terug rollen, hoe hard hij de vingers ook naar anderen wijst.



Maar is het niet zo dat de moslims onder een leider ten strijde moeten trekken?

Pagina's : [1] 2