Bekijk volle/desktop versie : moeders, zussen, dochters, kleindochters oproep aan alle meiden



Pagina's : [1] 2 3

26-02-2008, 10:34
Ik was net aan het surfen en kwam bij een ziekte genaamd vleesetende bacterie. Deze bacterie is heel snel en je moet echt heel snel ingrijpen want anders wordt het je dood ik wil jullie allemaal waarschuwen en als jullie een plekje hebbend ie rood en warm wordt een wondje dat jullie gelijk naar de dokter moeten gaan. Ik las dit verhaal en ik moest denken aan mijn opa die 26 jaar geleden is overleden (moge allah over zijn ziel waken en hem een plek in zanaat firdous geven) hij had een wondje aan zijn vinger en is kort daarna overleden en ik denk dat het dit was. Ik plaats een verhaal van een meisje zodat jullie ongeveer een beeld krijgen hoe snel het gaat. Dames let goed op bij jullie kinderen, neefjes, nichtjes, moeders, vaders, zussen en je dierbaren. Ik plaats dit niet om jullie af te schrikken maar omdat ik wil dat jullie snel in gaan grijpen





Citaat:

Omdat ik zelf geconfronteerd ben geweest met een "vleesetende bacterie" en informatie zoek over wat me precies is overkomen, kwam ik op deze site terecht. Hoewel dit topic al een poosje stilligt, wil ik graag mijn ervaring toevoegen, zodat anderen daar weer profijt van hebben.
Nu 8 jaar geleden had ik een zeer pijnlijke vinger en bemerkte ik een heel klein, niet bloedend, wondje bovenop die vinger. Het eerste wat je in dat geval doet is "even" in soda/Biotex. Dat hielp dus niet. De pijn was ondraaglijk. Omdat het vrijdagavond was heb ik de dienstdoende weekendarts gebeld en het eerste wat hij zei, na mijn beknopte beschrijving van de symptomen, "Je moet direkt langskomen maar dat wordt ziekenhuis opname". Eigenlijk heb ik hem min of meer uitgelachen. Ziekenhuisopname voor een pijnlijke vinger! Dit was rond 7 uur 's avonds. Achteraf heb ik gehoord dat deze arts net diezelfde week een bijscholingscursus had gehad over deze ziekte. Direkt nadat hij mijn vinger had gezien, die rood was en erg warm aanvoelde, heeft hij het ziekenhuis gebeld om mijn komst aan te kondigen bij de EHBO-post. Deze arts valt dus in het geheel niets te verwijten. Bij de EHBO-post hebben ze mijn hand bekeken (want inmiddels was de hand opgezwollen en uiterst pijnlijk),een nat compres en verband er op gedaan
en me met pijnstillers naar huis gestuurd. 's Nachts was de pijn echter niet te harden en nadat ik telefonisch contact had opgenomen met de EHBO-post en het verband van mijn vinger haalde, bleek deze 2 keer zo dik als normaal, rood en warm... De pijn was een aanhoudende pijn tot op het bot. Verder voelde ik me koortsig; dat was bijzonder want ik heb nooooooit koorts.
Ik moest onmiddellijk naar het ziekenhuis. Daar gekomen ijlde ik en werd ik aan het infuus gelegd en op de isoleer. Ik weet dat ik het uitgilde van de pijn en steeds buiten bewustzijn raakte. Nog diezelfde nacht was de vinger wit/grijs en wist ik gevoelsmatig dat ik die kwijt was..... Dat was dus zo'n beetje 6 uur na de eerste symptomen. Mijn bloed werd op kweek gezet (uitslag moesten we 5 dgn op wachten) en ik werd aan 3 verschillende soorten antibiotica gelegd. Verder werd de pijn bestreden met morfine. Nu was het gewoon een kwestie van afwachten of de antibiotica zou aanslaan. Gelukkig realiseerde ik me toen niet dat ik dood zou gaan als de antibiotica niet hielp. Ne enkele dagen was er naast de vinger een grote blaar ontstaan met push. Doordat er in de push geen actieve bacteriën werden gevonden, kon er na drie dagen worden gekonkludeerd dat de antibiotica aansloeg. Wel was inmiddels de vinger aan het afsterven. Die is na een dag of 10 geamputeerd, maar daar had ik geen moeite mee. Ik was en ben ontzettend blij dat ik er zelf nog ben. Welke bacterie het exact is geweest, weet ik eigenlijk nog steeds niet (het was zo'n moeilijke naam en leek er toen niet toe te doen) de chirurg zei dat het een bacterie is die we allemaal bij ons hebben, maar die in mijn geval agressief is geworden, hij kon niet aangeven wat daar de oorzaak van was. Hij opperde: "roken, geen weerstand, stress.... we weten het niet".

26-02-2008, 10:46



Citaat door men_zotia:
óhhh wat errgg, ik zal er zeker opletten! Kan het alleen voorkomen bij vingers of ergens anders ook?? Teen, oor neus???

Bedankt voor het plaatsen!!



het kan ook in de keel zijn dus als iemand je verteld dat ie last van zijn keel heeft en koorts heeft grijp dan in. tenen kan benen knie het begint meestal als een wondje.

Ik hoorde dat zondag een Marokkaans meisje er ook aan is overleden allah jerhamha

26-02-2008, 10:53
lah jester .

26-02-2008, 10:55
Geen zin om te lezen, als de dood komt dan komt het maar.

26-02-2008, 10:57



Citaat door hamkakbiera:
lah jester .


amien

Citaat door Zij_is_Nadina:
Geen zin om te lezen, als de dood komt dan komt het maar.


wat je doet dat is aan jou ik heb gedaan wat ik heb moeten doen allah je nezik

26-02-2008, 10:59
Jaaa, vreselijk he. Ken iemand (vaag) die dit ook heeft gehad, maar dan in haar maag. Al haar ingewanden waren bijna verwoest.. Naderhand kreeg ze ook nog eens kanker..

Allah ie hfed!!!

26-02-2008, 11:00

Citaat door Chaimae:
Jaaa, vreselijk he. Ken iemand (vaag) die dit ook heeft gehad, maar dan in haar maag. Al haar ingewanden waren bijna verwoest.. Naderhand kreeg ze ook nog eens kanker..

Allah ie hfed!!!



allah jehfed het is echt een vreselijke ziekte en die mij doet nadenken aan een horor film allah jenezina

26-02-2008, 11:17
Oh my god nu ben ik echt bang, zo erg ik had hier nog nooit van gehoord.

26-02-2008, 11:19

Citaat door Gossipgirl:
Oh my god nu ben ik echt bang, zo erg ik had hier nog nooit van gehoord.



Daarom plaats ik het hier. Ik had er ook nooit van gehoord. en vind het idd ook heel eng

26-02-2008, 11:31
Van de week is de beste vriendin van mijn toekomstige schoonzus meskiena overleden ook aan een vleesetende bacterie

26-02-2008, 11:32

Citaat door schatje26:
Van de week is de beste vriendin van mijn toekomstige schoonzus meskiena overleden ook aan een vleesetende bacterie



dat meisje van 22? moge allah over haar ziel waken insha allah en haar een plekje geven in zanaat firdous

26-02-2008, 11:43
kan er iemand een kleine samenvatting van maken ,heb ik namelijk geen zin om het te lezen.

alvast bedankt

26-02-2008, 11:45



Citaat door Sylia_:
dat meisje van 22? moge allah over haar ziel waken insha allah en haar een plekje geven in zanaat firdous


Amin ja die meid bedoel ik ze was ook een goeie vriendin van mijn broertje ze is zaterdagavond meskiena overleden!

Ken je haar?

26-02-2008, 11:46

Citaat door ilhameloves:
kan er iemand een kleine samenvatting van maken ,heb ik namelijk geen zin om het te lezen.

alvast bedankt


meid het is echt de moeite waard

Citaat door super:
jij bedoelt waarscheinlijk salou samoed?
ja wolah ben er kapot van! het is allemaal zo snel gegaan!
niemand heeft dit zien aan komen!
allah yarhmoe meskiena ze is 22jaar ja!
veel sbar voor haar broers en zus en moeder ishallah!!



Ja ik heb gister ook echt niet kunnen slapen allah jerhamha. oejnezel 3la 3ailtha sbar. ik ben er echt kapot van

26-02-2008, 11:48

Citaat door schatje26:
Amin ja die meid bedoel ik ze was ook een goeie vriendin van mijn broertje ze is zaterdagavond meskiena overleden!

Ken je haar?



Nee ik kende haar niet maar het doet pijn als je hoort dat een jong meisje aan zo iets ergs overlijdt. Moge allah haar naasten bijstaan in deze moeilijke tijd dit is ook een van de rede waarom ik dit plaats ik wou haar naam niet noemen of iets

Pagina's : [1] 2 3