Bekijk volle/desktop versie : loszittende melktand na val



26-02-2008, 10:00
Mijn dochterje van vier is net een week geleden op haar voorste tandje gevallen en stond iets achterover.
Na een bezoek aan de tandarts die zei dat de tand niet gebroken was en wel gaat verkleuren(wat nu wel al gebeurt is) niet veel aan kan gedaan zijn.
Ik zit er wel mee in dat hij een beetje beweegt( hij wiebelt niet)
Weet iemand of hij nog vaster gaat groeien?
Ik zit er echt mee want ze is pas vier en ik zou het wel erg vinden dat ze nog een paar jaren zonder zou moeten ....
Heeft iemand er nog ervaring mee?

26-02-2008, 10:03


mijn neefje had dat ook, zijn tand was op een gegeven helemaal blauw geworden. Maar die tand is nog wel 2 of 3 jaar blijven zitten, totdat hij begon te wisselen.

26-02-2008, 10:04
en die stond die ook een beetje los?

26-02-2008, 10:16

Citaat door wardatje80:
Mijn dochterje van vier is net een week geleden op haar voorste tandje gevallen en stond iets achterover.
Na een bezoek aan de tandarts die zei dat de tand niet gebroken was en wel gaat verkleuren(wat nu wel al gebeurt is) niet veel aan kan gedaan zijn.
Ik zit er wel mee in dat hij een beetje beweegt( hij wiebelt niet)
Weet iemand of hij nog vaster gaat groeien?
Ik zit er echt mee want ze is pas vier en ik zou het wel erg vinden dat ze nog een paar jaren zonder zou moeten ....
Heeft iemand er nog ervaring mee?

mijn neefje was ook een keer gevallen en zijn tand ging pas los rond zijn 6 de jaar.maar hij was wel bruinig geworden.

26-02-2008, 10:21


Het is een melktandje en dat is gelukkig niet zo erg. Maar volgens mij valt hij er verder niet meer uit.

Mijn dochtertje was met 2,5 van de trap afgevallen en is hierbij haar 2 voortanden verloren. 1 ervan is er direct uitgevallen en de ander is door haar bovenkaak naar bovengeschoten waardoor haar neusje ineens omhoog stond doordat ie er zowat onder stond. Deze is toen operatief verwijderd. Ze is nu bijna 6 en heeft sinds een halfjaar nog maar 1 tandje ervoor terug gekregen. De ander begint nu pas te groeien. Ze heeft dus bijna 3 jaar geen voortanden gehad.