Bekijk volle/desktop versie : 'Vrouw in boerkini in zwembad moet kunnen'



Pagina's : [1] 2

25-02-2008, 20:06
'Vrouw in boerkini in zwembad moet kunnen'
Uitgegeven: 25 februari 2008 18:07
Laatst gewijzigd: 25 februari 2008 18:41

ZWOLLE - De gemeente Zwolle hekelt het besluit van zwembad Hanzebad in die plaats om een moslima in boerkini het zwembad uit te sturen.

Het college van burgemeester en wethouders wil dat het zwembadbestuur terugkomt op de stelling dat vrouwen in boerkini niet welkom zijn tijdens reguliere openingstijden.
"Het argument dat andere bezoekers de boerkini als aanstootgevend kunnen ervaren, is geen objectief te hanteren criterium", meldde de gemeente maandag in een brief aan het zwembadbestuur.
Opheldering
Verschillende partijen in de Zwolse gemeenteraad hadden het college om opheldering gevraagd nadat vorige week een vrouw met boerkini het bad uit was gestuurd.
Een boerkini is een lichaamsbedekkend badpak met een soort nauwsluitende capuchon zodat ook het haar bedekt kan worden. De gemeente kent geen specifiek beleid als het gaat om het dragen ervan. Het gemeentelijk Hanzebad is echter openbaar toegankelijk en het kledingstuk wordt gezien als badkleding.
In het bad mogen doelgroepen als moslima's of mensen met obesitas tijdens aparte uren apart zwemmen. "Deze mogelijkheid is echter niet bedoeld om deze groepen daarmee de toegang tot het reguliere recreatief zwemmen te ontzeggen", aldus het college.
Integratie
Staatssecretaris Jet Bussemaker (Sport) zei vorige maand nog dat de boerkini bijdraagt aan de integratie van moslimvrouwen in de sport, omdat de moslima's daarmee ook gewoon naar het zwembad kunnen. De gemeente zegt deze opvatting te delen.

http://www.nu.nl/news/1451421/10/%27Vrouw_in_boerkini_in_zwembad_moet_kunnen%27.htm l

25-02-2008, 20:11


Moet inderdaad kunnen.

25-02-2008, 20:14

Citaat door David:


Ik blijf het een belachelijk badpak vinden, maar dat is irrelevant. Als die dames dat willen aantrekken moeten ze dat vooral doen.


Ik heb er niks tegen.
Als het maar van rubber is, want stof lijkt me niet zo prettig en geeft draden in de afvoerputjes en zo.

Ik vind het een beetje lijken op een duikcursus eigenlijk.



of


Heb zulke mensen wel eens in een zwembad zien oefenen met van die zuurstofflessen.

25-02-2008, 20:17
Het is treurig dat ze in eerste instantie de toegang is geweigerd.. valt onwetendheid kwalijk te nemen.. ?

Maar goed de dames hebben weer toegang.. ik persoonlijk zou er nooit meer heengaan..

25-02-2008, 20:21



Citaat door BlueAngel:
Het is treurig dat ze in eerste instantie de toegang is geweigerd.. valt onwetendheid kwalijk te nemen.. ?

Maar goed de dames hebben weer toegang.. ik persoonlijk zou er nooit meer heengaan..


Het zal er meer aan gelegen hebben,dat er een uitzondering op de regels voor deze dames gemaakt moest worden.

In duikerspak kom ik namelijk ook het zwembad niet in.

25-02-2008, 20:24
Laat ze toch lekker zwemmen. Zolang ze geen plofgordeltje rond de boerkini hebben, mogen ze van mij...

25-02-2008, 20:29

Citaat door pseu:
Het zal er meer aan gelegen hebben,dat er een uitzondering op de regels voor deze dames gemaakt moest worden.

In duikerspak kom ik namelijk ook het zwembad niet in.


Waarom een uitzondering op de regel.. volgens de regels zijn zij gewoon welkom..

Volledig uitgerust in je duikpakkie of alleen duikpak?

25-02-2008, 20:30
Aanstootgevend?

Nee, die troela's with their 'everything' hanging out. Dat is niet aanstootgevend.

Alsjúúúúúblieft zeg.

25-02-2008, 20:30

Citaat door Hoelahoep:
Laat ze toch lekker zwemmen. Zolang ze geen plofgordeltje rond de boerkini hebben, mogen ze van mij...


Dit zal ongetwijfeld humor van de bovenste plank moeten voorstellen..

25-02-2008, 20:33

Citaat door BlueAngel:
Waarom een uitzondering op de regel.. volgens de regels zijn zij gewoon welkom..

Volledig uitgerust in je duikpakkie of alleen duikpak?



Ach,weet ik veel wrom die dames er niet in mochten.
Snap ook niet wrom ik een excuus zoek voor die lui.

En ik zie er heel charmant uit hoor in duikerspak.

25-02-2008, 20:35
het leuke aan zwemmen lijkt me juist dat je dit met een minimum aan kledij doet.
lekker het gevoel van alleen water op je vel. geen vervelende plakkerige kledij. ik snap niet waarom er zo'n drama wordt gemaakt voor een beetje bloot vel. je gaat toch om te zwemmen.

25-02-2008, 21:27

Citaat door Hoelahoep:
Laat ze toch lekker zwemmen. Zolang ze geen plofgordeltje rond de boerkini hebben, mogen ze van mij...


en zolang ze op periscoopdiepte blijven...

25-02-2008, 22:30



Citaat door amazir:
het leuke aan zwemmen lijkt me juist dat je dit met een minimum aan kledij doet.
lekker het gevoel van alleen water op je vel. geen vervelende plakkerige kledij. ik snap niet waarom er zo'n drama wordt gemaakt voor een beetje bloot vel. je gaat toch om te zwemmen.

Met al dat chloor?

Niks voor mij.

25-02-2008, 22:34
Laatst toen de yanks een paar moslims een doek over hun hoofd hingen en in het water pleurden zat iedereen te janken over marteling.

En hier moet het dan weer wel in het openbaar in een zwembad... Zo'n kinky land dat holland.

25-02-2008, 22:37

Citaat door GodSent:
Laatst toen de yanks een paar moslims een doek over hun hoofd hingen en in het water pleurden zat iedereen te janken over marteling.

En hier moet het dan weer wel in het openbaar in een zwembad... Zo'n kinky land dat holland.


Pagina's : [1] 2