Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse mannen in Nederland trouwen steeds later.

Pagina's : [1] 2 3 4 5

05-09-2002, 11:23
Wat mij in mn omgeving opvalt is dat Marokkaanse mannen steeds ouder trouwen.
Tegenwoordig is het normaal om pas rond 30-35 te trouwen.

Denken mannen dat het leven ophoud als jegetrouwd bent?
Willen ze eerst nog van alles uitproberen? Of trouwen ze pas als ze een kinderwens krijgen?

Is dit eigenlijk ook zo bij de meiden? Dat ze op wat latere leeftijd willen trouwen?
Het lijkt mij niks met opleiding te maken hebben, want meestal ben je rond je 20e-22e daar klaar mee.

Wat is jullie mening hierover?

05-09-2002, 13:40

ik vind je moet eerst alles bereiken wat je wilt in je leven voor je die ene grote stap maakt je moet wel weten waar je aan begint

05-09-2002, 13:56

Citaat:
Origineel gepost door dulce_lamia
Wat mij in mn omgeving opvalt is dat Marokkaanse mannen steeds ouder trouwen.
Tegenwoordig is het normaal om pas rond 30-35 te trouwen
Wat is de reden dan dat ze zo laat trouwen?

05-09-2002, 14:28
Je moet onderscheid maken in de diverse groepen.

Er is een groep van mannen die maar moeilijk volwassen worden en op hun 25ste jaar nog steeds in disco en coffeeshops rondhangen. Dan komen ze 's nachts thuis en 's ochtends heeft hun moeder alles voor ze gedaan.

En je hebt een groep mannen die de islam praktiseren en serieus zijn. Als ik voor mezelf spreek, dan zou ik 2 jaar geleden al willen trouwen (toen was ik 24 jaar). Maar omdat ik - net als veel andere mannen- liever hun vrouw zelf uitkiezen, is het erg moeilijk om een beetje snel te trouwen. Tegenwoordig is het gewoon heel moeilijk om iemand te vinden die je leuk vindt en die bij je past. Vroeger zei een man tegen zijn moeder: ik wil trouwen en een paar weken later had ze een vrouw voor hem gevonden. Zo ging dat ook bij mijn broer. Maar dat wil ik dus niet. Maar ja als het over twee jaar nog niet gelukt is om iemand te vinden, dan denk ik dat ik ook maar op die manier ga doen.

05-09-2002, 14:47

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Je moet onderscheid maken in de diverse groepen.
Maar ja als het over twee jaar nog niet gelukt is om iemand te vinden, dan denk ik dat ik ook maar op die manier ga doen.

Assalamou alaikoum wa rahmatou laah wa barakatouh, bismillah wa salatou wa salam 3ala rasouli laah mohamadin ibni abdillah wa 3ala alihi wa sa7bihi wa man walah,

over moeilijk doen gesproken waarom nog 2 jaartjes wachten? straks ben je opa als je het eerste kind krijgt lijkt alsof we bij jou een aanvraag moeten indienen in japan zodat ze daar iets voor je maken helemaal naar wens een vrouw a la najib26

Wa salam

ps: doe eens makkelijk...

05-09-2002, 15:49

Citaat:
Origineel gepost door Vreemdeling1977

Assalamou alaikoum wa rahmatou laah wa barakatouh, bismillah wa salatou wa salam 3ala rasouli laah mohamadin ibni abdillah wa 3ala alihi wa sa7bihi wa man walah,

over moeilijk doen gesproken waarom nog 2 jaartjes wachten? straks ben je opa als je het eerste kind krijgt lijkt alsof we bij jou een aanvraag moeten indienen in japan zodat ze daar iets voor je maken helemaal naar wens een vrouw a la najib26

Wa salam

hahahaahahahaha krijg lachkriebeltjes....

05-09-2002, 16:26

Citaat:

Wa salam

Ik vind het belangrijk om eerst veel gecommuniceerd te hebben met mijn aanstaande. Als ik het via mijn moeder speel, dan krijg je de vrouw vaak maar een kwartier te spreken. Bovendien vind ik het belangrijk dat ik mijn eigen keuze kan maken. Dus ik ga eerst zelf op 'zoek' en mocht dat niet lukken, dan maar via mijn moeder.

PS. En hoe zit het met jou? Is jouw moeder al iemand voor jou aan het zoeken, want jij bent immers ook alweer van 1977

05-09-2002, 17:14

Citaat:

Ik vind het belangrijk om eerst veel gecommuniceerd te hebben met mijn aanstaande. Als ik het via mijn moeder speel, dan krijg je de vrouw vaak maar een kwartier te spreken. Bovendien vind ik het belangrijk dat ik mijn eigen keuze kan maken. Dus ik ga eerst zelf op 'zoek' en mocht dat niet lukken, dan maar via mijn moeder.

PS. En hoe zit het met jou? Is jouw moeder al iemand voor jou aan het zoeken, want jij bent immers ook alweer van 1977

wat moet ik daaronder verstaan? veel communiceren zo te zien val jij onder de categorie die de mogelijke partner eerst wilt leren kennen bla bla bla en dan na het trouwen de harde realiteit komt omdat ze voorheen niet onder 1 dak (meestal komt het niet eens zover en dan hup naar de volgende...) hebben gewoond en elkaar zo wat voor gek hebben gehouden met zoete praatjes etc etc etc (het welbekende verhaal) ONZIN!!! bovendien moet je erbij stil staan dat Ibliss je echt niet met rust gaat laten om die stap te nemen hij heeft liever dat je je hele leven ongetrouwd blijft en nog liever heeft hij dat je daardoor in bovenstaande fouten vervalt wal3iyadu billah. ik raad je een aantal waardevolle lezingen of khutba's aan van welbekende geleerden met de hoop dat je na het luisteren ernaar ons naar je walima zult uitnodigen ahuuuuuuuuuuuum lekker hoor dat eten van walima's

http://www.islamway.com/bindex.php?section=lessons&lesson_id=4788& scholar_id=76&scholar_name=%E3%CD%E3%CF+%CD%D3 %ED%E4+%ED%DA%DE%E6%C8&scholar_directory=yaqoo b

http://www.islamway.com/bindex.php?section=lessons&lesson_id=6593& scholar_id=44&scholar_name=%E3%CD%E3%CF+%D5%C7 %E1%CD+%C7%E1%E3%E4%CC%CF&scholar_directory=mu najjed

http://www.islamway.com/bindex.php?section=lessons&lesson_id=4367& scholar_id=82&scholar_name=%CF%D1%E6%D3+%E3%CA %E4%E6%DA%C9&scholar_directory=several

http://www.islamway.com/bindex.php?section=lessons&lesson_id=12646&amp ;scholar_id=43&scholar_name=%D3%DA%ED%CF+%C8%E 4+%E3%D3%DD%D1&scholar_directory=misfir

http://www.islamway.com/bindex.php?section=lessons&lesson_id=8006& scholar_id=157&scholar_name=%CC%C7%D3%E3+%E3%C D%E3%CF+%C7%E1%E3%D8%E6%DA&scholar_directory=j asem

http://www.islamway.com/bindex.php?section=lessons&lesson_id=8871& scholar_id=52&scholar_name=%C3%CD%E3%CF+%C7%E1 %DE%D8%C7%E4&scholar_directory=qattan

http://www.islamway.com/bindex.php?section=lessons&lesson_id=8649& scholar_id=32&scholar_name=%C3%C8%E6+%C5%D3%CD %C7%DE+%C7%E1%CD%E6%ED%E4%ED&scholar_directory =ishaq

wat mij betreft ik heet niet voor niks vreemdeling (apart geval dus) en niet heel nederland hoeft te weten wat mij weerhoudt van het stappen in het huwelijksbootje  maar nu je het zegt ik ga ook richting de 25 maar toch vind ik dat oudjes voorgaan en dat je daar het voorbeeld aan moet nemen dus najib26 geef het goede voorbeeld

05-09-2002, 18:38

Citaat:

wat moet ik daaronder verstaan? veel communiceren zo te zien val jij onder de categorie die de mogelijke partner eerst wilt leren kennen bla bla bla en dan na het trouwen de harde realiteit komt omdat ze voorheen niet onder 1 dak (meestal komt het niet eens zover en dan hup naar de volgende...) hebben gewoond en elkaar zo wat voor gek hebben gehouden met zoete praatjes etc etc etc (het welbekende verhaal) ONZIN!!! bovendien moet je erbij stil staan dat Ibliss je echt niet met rust gaat laten om die stap te nemen hij heeft liever dat je je hele leven ongetrouwd blijft en nog liever heeft hij dat je daardoor in bovenstaande fouten vervalt wal3iyadu billah. ik raad je een aantal waardevolle lezingen of khutba's aan van welbekende geleerden met de hoop dat je na het luisteren ernaar ons naar je walima zult uitnodigen ahuuuuuuuuuuuum lekker hoor dat eten van walima's

wat mij betreft ik heet niet voor niks vreemdeling (apart geval dus) en niet heel nederland hoeft te weten wat mij weerhoudt van het stappen in het huwelijksbootje  maar nu je het zegt ik ga ook richting de 25 maar toch vind ik dat oudjes voorgaan en dat je daar het voorbeeld aan moet nemen dus najib26 geef het goede voorbeeld
Nee, nee, ik wil geen relatie voor het huwelijk. Ik wil alleen een aantal gesprekken voeren, meer niet.

05-09-2002, 18:44
Beste Najib, en wat stel jij je voor van die "gesprekken" als ik vragen mag. Ga je het arme kind vragen hoeveel soenna ze kent? Denk je dat je uit zo'n gesprek kunt opmaken of je met die persoon je leven wil delen? Is maar een vraag...

05-09-2002, 18:48

Citaat:
Origineel gepost door Staha
Beste Najib, en wat stel jij je voor van die "gesprekken" als ik vragen mag. Ga je het arme kind vragen hoeveel soenna ze kent? Denk je dat je uit zo'n gesprek kunt opmaken of je met die persoon je leven wil delen? Is maar een vraag...
Gewoon of ik fijn met haar kan praten. Een vrouw zit bij mij niet alleen in de keuken, maar ik wil discussies met haar kunnen voeren. En hoe ze over bepaalde zaken denkt. Ik haar heus niet ondervragen ofzo.

05-09-2002, 18:53

Citaat:

Nee, nee, ik wil geen relatie voor het huwelijk. Ik wil alleen een aantal gesprekken voeren, meer niet.
ja maar daar is het waar de meesten fout zijn. als jullie met elkaar willen praten met de bedoeling om te trouwen moet er mahram bijzijn. dus het is niet zo dat je iemand ontmoet nr doorgeeft en dan met elkaar communiceert en eens af en toe afspreekt om elkaar beter te leren kennen. of je nu wil trouwen of niet.

wa salaam

05-09-2002, 18:56

Citaat:
Origineel gepost door Muslimah

ja maar daar is het waar de meesten fout zijn. als jullie met elkaar willen praten met de bedoeling om te trouwen moet er mahram bijzijn. dus het is niet zo dat je iemand ontmoet nr doorgeeft en dan met elkaar communiceert en eens af en toe afspreekt om elkaar beter te leren kennen. of je nu wil trouwen of niet.

wa salaam
Jij weet net zo goed als ik dat 99,999999 procent van de Marokkaanse ouders echt niet met hun dochter meegaan omdat zij een jongen beter wil leren kennen. Als dochterlief het alleen maar voorstelt, dan zal zij alle kanten van de kamer zien. Tja, cultuur he.

Dus als je godsvrezend bent, spreek je in het openbaar af, eventueel met een vriendin van haar die verderop zit.

05-09-2002, 19:11

Citaat:

Jij weet net zo goed als ik dat 99,999999 procent van de Marokkaanse ouders echt niet met hun dochter meegaan omdat zij een jongen beter wil leren kennen. Als dochterlief het alleen maar voorstelt, dan zal zij alle kanten van de kamer zien. Tja, cultuur he.

Dus als je godsvrezend bent, spreek je in het openbaar af, eventueel met een vriendin van haar die verderop zit.
ik begrijp wel wat je bedoelt, zo zit ons cultuur nu eenmaal in elkaar. maar toch moeten we proberen het juiste te doen, hoe moeilijk het ook is.

05-09-2002, 20:56
Ik kan het goed begrijpen dat Najib eerst met de dame in kwestie wil praten. Kijken of het "klikt" .
Voor het zelfde geld heb je werkelijk niets gemeen en ben je vor je leven niet gelukkig.
Tjah het is inderdaad moeilijk iemand te vinden die een beetje bij je past, maar als het niet opschiet dan ga ik het ook anders doen, maar dat blijft een grote gok waar je leven dan heen gaat.
Het zou fijner zijn als ik die persoon al ken.
Maar ja de jaartjes gaan ook mee tellen he

Pagina's : [1] 2 3 4 5