Bekijk volle/desktop versie : Vraagje aan HR-experten uit België



Pagina's : [1] 2 3 4 5

25-02-2008, 12:46
Ik heb mijn laatste werkdag op 11/04.

MAAR ik heb vakantie aangevraagd van 7/04 tot 11/04. Nu zegt HR dat ik na mijn vakantie nog 1 week moet komen werken. Volgens hen wordt in geval van ziekte en vakantie de opzegtermijn "bevroren".

Ik zei tegen haar dat het niet klopte, zij beweert bij hoog en laag van wel.

Ik ga naar mijn vakbond bellen, maar het is nu lunchpauze. Ik ben woedend en ik wil NU antwoord!!! Wat denkt die trien wel, mij nog een extra week houden

25-02-2008, 12:48



Citaat door Lella_Nigella:
Ik heb mijn laatste werkdag op 11/04.

MAAR ik heb vakantie aangevraagd van 7/04 tot 11/04. Nu zegt HR dat ik na mijn vakantie nog 1 week moet komen werken. Volgens hen wordt in geval van ziekte en vakantie de opzegtermijn "bevroren".

Ik zei tegen haar dat het niet klopte, zij beweert bij hoog en laag van wel.

Ik ga naar mijn vakbond bellen, maar het is nu lunchpauze. Ik ben woedend en ik wil NU antwoord!!! Wat denkt die trien wel, mij nog een extra week houden


"Ik denk"dat het wel zo is, als je ziek valt tijdens je opzeg? dan wordt het verlengt.

25-02-2008, 12:48
normaal zou je laatste werkdag gewoon 11/04 blijven al ga je 4 weken van te voren op vakantie. je laatste werkdag staat vast!

25-02-2008, 12:49
als je ziek bent dan wordt die proeftijd verlengt maar voor vakantie weet ik niet, bel de vakbond straks is beste

25-02-2008, 12:50



Citaat door Belg:
"Ik denk"dat het wel zo is, als je ziek valt tijdens je opzeg? dan wordt het verlengt.

Volgens mij is dat enkel als je ontslagen wordt.

Citaat door Lady_Miracle:
normaal zou je laatste werkdag gewoon 11/04 blijven al ga je 4 weken van te voren op vakantie. je laatste werkdag staat vast!

Dat dacht ik ook

25-02-2008, 12:51
Slecht nieuws voro je

Als je tijdens uw opzegperiode ziek word of vakantie neemt, wordt je opzeg verlengd met het aantal dagen verlof.

Tenzij dat de verlofdagen die je neemt, recupdagen zijn.

25-02-2008, 12:53

Citaat door Bridezilla:
Slecht nieuws voro je

Als je tijdens uw opzegperiode ziek word of vakantie neemt, wordt je opzeg verlengd met het aantal dagen verlof.

Tenzij dat de verlofdagen die je neemt, recupdagen zijn.


SHIT!!!!

Say it ain't so. Bij een vorige werkgever had ik ziek gemeld en verlof genomen tijdens die 6 wkn. En ik moest nix verlengen

25-02-2008, 12:54

Citaat door Lella_Nigella:
Volgens mij is dat enkel als je ontslagen wordt.

Dat dacht ik ook


Denk eens effe logisch na, alsof een HR-manager zo'n grandioos fout kan maken door jou het verkeerde te zeggen

25-02-2008, 12:56

Citaat door Lella_Nigella:
SHIT!!!!

Say it ain't so. Bij een vorige werkgever had ik ziek gemeld en verlof genomen tijdens die 6 wkn. En ik moest nix verlengen



K vrees dat da echt wel zo is. Tenzij je het anders overeenkomt met je huidige werkgever. Maar aangezien ze het zelf aangeven, vrees ik dat ze ni de gemakkelijkste en daarmee zullen instemmen.

25-02-2008, 13:01

Citaat door Bridezilla:
K vrees dat da echt wel zo is. Tenzij je het anders overeenkomt met je huidige werkgever. Maar aangezien ze het zelf aangeven, vrees ik dat ze ni de gemakkelijkste en daarmee zullen instemmen.


Dus ik kan bij wijze van spreken een heel jaar ziekmelden en in 2009 toch nog 5 daagjes moeten komen werken?

Pff stomme mensen hier echt waar. Ik zit hier tegen mijn zin en dan gaan ze nog hemel en aarde bewegen om mij hier te houden.

25-02-2008, 13:06

Citaat door Lella_Nigella:
Ik heb mijn laatste werkdag op 11/04.

MAAR ik heb vakantie aangevraagd van 7/04 tot 11/04. Nu zegt HR dat ik na mijn vakantie nog 1 week moet komen werken. Volgens hen wordt in geval van ziekte en vakantie de opzegtermijn "bevroren".

Ik zei tegen haar dat het niet klopte, zij beweert bij hoog en laag van wel.

Ik ga naar mijn vakbond bellen, maar het is nu lunchpauze. Ik ben woedend en ik wil NU antwoord!!! Wat denkt die trien wel, mij nog een extra week houden
Ik vrees dat ze gelijk hebben.
"Wanneer de arbeidsovereenkomst wordt geschorst (bv. wegens vakantie of ziekte) tijdens de opzeggingstermijn, dan wordt deze verlengd."

25-02-2008, 13:07
Die vakantiedagen heb je nog openstaan en moeten toch opgenomen worden? Hoe wil je anders die dagen opnemen. De tijd dat je met verlof gaat, is je arbeidsovereenkomst nog geldig.

25-02-2008, 13:07



Citaat door Lella_Nigella:
Dus ik kan bij wijze van spreken een heel jaar ziekmelden en in 2009 toch nog 5 daagjes moeten komen werken?

Pff stomme mensen hier echt waar. Ik zit hier tegen mijn zin en dan gaan ze nog hemel en aarde bewegen om mij hier te houden.
Ze hebben moeite om goed personeel te laten gaan, zeker ?

25-02-2008, 13:08

Citaat door Lella_Nigella:
Dus ik kan bij wijze van spreken een heel jaar ziekmelden en in 2009 toch nog 5 daagjes moeten komen werken?

Pff stomme mensen hier echt waar. Ik zit hier tegen mijn zin en dan gaan ze nog hemel en aarde bewegen om mij hier te houden.


Theoretisch gezien is da dus wel mogelijk.

Je moet aanwezig zijn, betekent niet dat je iets moet doen he . Zij weten ook wel dat ze niet op iemand moeten rekenen om ten volle 100% te werken als zij er zelf weg wil. Ze willen gewoon moeilijk doen

25-02-2008, 13:10

Citaat door Saloua1986:
Die vakantiedagen heb je nog openstaan en moeten toch opgenomen worden? Hoe wil je anders die dagen opnemen. De tijd dat je met verlof gaat, is je arbeidsovereenkomst nog geldig.



uhm verlofdagen overnemen naar je andere werkgever
Het zijn de recupdagen of adv dagen die je of laat uitbetalen of opneemt.
De wettelijke vakantiedagen neem je gewoon mee naar volgende job.

Pagina's : [1] 2 3 4 5