Bekijk volle/desktop versie : Jong Trouwen Doen Of Niet

Pagina's : [1] 2

24-02-2008, 22:06
Ik Heb Een Vraagje...?
Ik Ben 20 Jaar En Ik Heb Een Aanbod Gekregen Om Te Gaan Trouwen, Met Een Meisje Dat Ik Helemaal Niet Goed Ken.
En Ik Ben Ook Heel Erg Jong.. En Helemaal Niet Klaar Voor Het Huwelijk.

Wat Zouden Jullie Doen?????????

24-02-2008, 22:07

Citaat door hakimmarocboy:
Ik Heb Een Vraagje...?
Ik Ben 20 Jaar En Ik Heb Een Aanbod Gekregen Om Te Gaan Trouwen, Met Een Meisje Dat Ik Helemaal Niet Goed Ken.

Je doet het goed, vraag is gestegen, aanbod daalt waardoor jij hoge eisen moet gaan stellen.

Het lijkt wel op een arbeidsmarkt.

24-02-2008, 22:07
heb je je opleiding afgemaakt dat je een goede baan kan vinden. Om je vrouw te verzorgen... heb je een huis..?? Ben je volwassen genoeg voor die verantwoordelijkheid..???

24-02-2008, 22:08
Aanbod?!

Je bent een baby man, wat praat je.

24-02-2008, 22:08

Als je je van je vrouw houd waarom niet. Maar je moet wel eerst je opleiding afronden en een huis hebben auto ect.

24-02-2008, 22:09
salaam alaikom

Doen!!

Allah Subhana wa ta’Ala zegt in de Quraan:

“En onder Zijn tekenen in het volgende: dat Hij voor jullie echtgenotes heeft geschapen uit jullie zelf en dat jullie rust bij hen zullen vinden en Hij heeft tussen jullie genegenheid en genade geplaatst”

Suraat: Ar-Roem, vers 21
Je vult hiermee de helft van je geloof. Maar ook vooral wat de profeet Mohammed Sallalahoe Alaihi Wa Salam heeft gezegd.

“Het huwelijk is mijn Soennah en wie niet mijn Soennah volgt behoort niet tot mijn volgelingen. Trouw want ik zal op de dag des oordeels jullie overtreffende aantal aan de andere volkeren laten zien. Iedereen die middelen heeft, dient te trouwen en wie dit niet doet, dient te vasten, want vasten is een beheersing ( van begeerte ) voor hem “.

Ook heeft de profeet Sallalahoe Alaihi Wa Salamde jongeren die er middelen toe hadden bevolen om te trouwen en gehoorzaamheid aan zijn bevel is een aanbidding van Allah Subhana Wa Ta'Ala.

alaikom salaam

P.S Vraag Allah wa ta'Ala om hulp

24-02-2008, 22:12

Ik Heb Een Vraagje...?

Trouwen die handel.
Een gezegende huwelijk neemt Rzaq met zich mee

Successss

Citaat door sapje1:
salaam alaikom

Doen!!

Allah Subhana wa ta’Ala zegt in de Quraan:

“En onder Zijn tekenen in het volgende: dat Hij voor jullie echtgenotes heeft geschapen uit jullie zelf en dat jullie rust bij hen zullen vinden en Hij heeft tussen jullie genegenheid en genade geplaatst”

Suraat: Ar-Roem, vers 21
Je vult hiermee de helft van je geloof. Maar ook vooral wat de profeet Mohammed Sallalahoe Alaihi Wa Salam heeft gezegd.

“Het huwelijk is mijn Soennah en wie niet mijn Soennah volgt behoort niet tot mijn volgelingen. Trouw want ik zal op de dag des oordeels jullie overtreffende aantal aan de andere volkeren laten zien. Iedereen die middelen heeft, dient te trouwen en wie dit niet doet, dient te vasten, want vasten is een beheersing ( van begeerte ) voor hem “.

Ook heeft de profeet Sallalahoe Alaihi Wa Salamde jongeren die er middelen toe hadden bevolen om te trouwen en gehoorzaamheid aan zijn bevel is een aanbidding van Allah Subhana Wa Ta'Ala.

alaikom salaam

P.S Vraag Allah wa ta'Ala om hulp

Je zegt zelf er niet klaar voor te zijn, en andere hebben het al eerder vermeld, heb je het vermogen er voor? M.a.w geld, auto, huis etc. Kun je je vrouw verzorgen?

24-02-2008, 22:13

Ik Heb Een Vraagje...?

20 jaar is rijp, als je er klaar voor bent, dan moet je het doen.

24-02-2008, 22:16
je geeft zelf het antwoord al...je bent er niet klaar voor dus ik zou het niet doen als ik jouw was...

trouwen is niet zomaar iets het is een hele verantwoording in mijn ogen...dus ik zou zeggen geef het nog een paaar jaar de tijd je bent nog jong en trouw pas als jij er zelf 100 procent achter staat anders moet je het niet doen

24-02-2008, 22:19
Een Baan Heb Ik Al. Mijn Bruiloft Word Ik Voor De Rest Mee Geholpen... En Een Huis.. Ik Kom Samen Te Wonen Met Mijn Broer En Dit Meisje Is De Zusje Van Mijn Schoonzus.

Maar Ik Weet Niet Of Ze Wel Bij Me Zou Passen...?
Want We Spreken Niet Af Ofzo
En Ik Geef Ook Niks Om Haar

24-02-2008, 22:19

Citaat door Miss_Elwafa:

24-02-2008, 22:21

Citaat door Symphatica:
Ik merk inderdaad dat je nog erg jong bent. Hoofdletters horen alleen aan het begin van een zin.

Mijn vader zegt altijd; bij twijfel niet oversteken. Je moet geen dingen doen waar je je twijfels over hebt. Je doet nogal lichtzinnig over trouwen. Trouwen is niet iets wat je 1,2,3 doet. Je kiest er voor om met iemand de rest van je leven te delen.

Dus, je geeft eigenlijk al zelf antwoord op je vraag. Je bent te jong. Hoewel het jong trouwen in de Islam sterk is aanbevolen, raad ik het je toch af. Je moet trouwen wanneer je er geestelijk klaar voor bent. Jij bent er nog lang niet kaar voor.

Succes

HEB JE WELEENS GEHOORD VAN CAPS LOCK AAN LATEN STAAN

24-02-2008, 22:21

Een Baan Heb Ik Al. Mijn Bruiloft Word Ik Voor De Rest Mee Geholpen... En Een Huis.. Ik Kom Samen Te Wonen Met Mijn Broer En Dit Meisje Is De Zusje Van Mijn Schoonzus.

Maar Ik Weet Niet Of Ze Wel Bij Me Zou Passen...?
Want We Spreken Niet Af Ofzo
En Ik Geef Ook Niks Om Haar

als je begint aan een huwelijk in mijn ogen dan toch zeker om de reden dat je van elkaar houdt en dat je de rest van je leven met diegene wilt door brengen...hoe kan je dan met iemand trouwen waar je niet van houd...

Pagina's : [1] 2