Bekijk volle/desktop versie : help me; ik wil morgen kip makem met zitoen



23-02-2008, 20:21
Kan iemand me een goed duidelijk recept geven? Ik ben geen held in de keuken, wil graag leren.


Bij voorbaat dank

23-02-2008, 20:43


Tajine van kip met olijven en gekonfijte citroen

Ingrediënten voor 4 personen

1 stevige braadkip
2 bosjes platte peterselie
3 teentjes knoflook
2 uien
zwarte peper
zout
theelepels gemberpoeder
eetlepels zonnebloemolie
0.25 dopje saffraandraadjes
beetje smen
1 gekonfijte citroen
120 g groene olijven








Verdeel de kip in 4 of 8 stukken. Hak peterselie, knoflook en ui fijn en strooi over de kip. Kruid met peper, zout en gember en wentel de kip door een scheutje olie. Schik de kipdelen in een tajine en zet ze zonder deksel op laag vuur. Laat mooi kleuren, draai de kip af en toe om. Voeg saffraan en een glas water toe en dek de tajine af. Laat zachtjes verder garen gedurende 25 tot 30 min. Snij ook de gekonfijte citroen in partjes. Voeg na 5 min. ook de olijven en de citroen toe en warm nog even door. Serveer de tajine met Marokkaans brood.

23-02-2008, 20:53

Citaat door kitschkitchen:
Tajine van kip met olijven en gekonfijte citroen

Ingrediënten voor 4 personen

1 stevige braadkip
2 bosjes platte peterselie
3 teentjes knoflook
2 uien
zwarte peper
zout
theelepels gemberpoeder
eetlepels zonnebloemolie
0.25 dopje saffraandraadjes
beetje smen
1 gekonfijte citroen
120 g groene olijven








Verdeel de kip in 4 of 8 stukken. Hak peterselie, knoflook en ui fijn en strooi over de kip. Kruid met peper, zout en gember en wentel de kip door een scheutje olie. Schik de kipdelen in een tajine en zet ze zonder deksel op laag vuur. Laat mooi kleuren, draai de kip af en toe om. Voeg saffraan en een glas water toe en dek de tajine af. Laat zachtjes verder garen gedurende 25 tot 30 min. Snij ook de gekonfijte citroen in partjes. Voeg na 5 min. ook de olijven en de citroen toe en warm nog even door. Serveer de tajine met Marokkaans brood.



Dankjewel