Bekijk volle/desktop versie : Hem leren kennen...



22-02-2008, 11:31
Luister

Als je fatsoenlijk iemand leert kennen zonder te daeten etc...
Je leert hem gwn kennen via telefoon, er komt ook geen relatie aan te pas ofzo het is puur om beter te leren kennen, je probeert mekaar gewoon beter te leren kennen en hebt respect voor mekaar. Je praat over belangrijke kinderen, en niet gelijk over zaken waarover een jongen en meisje niet hoort over te praten.

Kan dit? Is het toegestaan?

22-02-2008, 12:08


wrm krijg ik geen antwoord!

22-02-2008, 12:13
salam alikoum,

Ik heb onlangs op een site gelezen( heb hem gezocht maari k kan hem niet meer vinden) dat contact tussen jongens en meiden met als doel bijv. studie of een vraag over de islam e.d. geen kwaad kan en toegestaan is.
Echter om gewoon een gesprekje te houden met jongens niet, omdat shaytaan er ook bij zal zijn.
Verder is al het soort contact dat verlangen opwekt haram. En hierbij wordt niet alleen het sexuele verlangen genoemd, maa rokk het verlangen om iemand te zien en zijn stem te willen horen.

Wat vaak het geval is, is dat het telefonisch contact onschuldig begint. Maar na een tijdje gaat het de verkeerde kant op.

Ik snap jou bedoelingen en ik denk dat je een goede intentie hebt.
Het antwoord van mij is natuurlijk niet compleet zonder daliel.

Dus ik zou je aanraden om salat al istikhara te doen. allah( swt) zal je dan inchallah leiden. Mocht hij een goede moslim zijn en jouw mektab dan zal allah( swt) je dat teken inchallah geven.

Echter het kan ook zijn dat Allah iemand anders voor jou heeft en dat je dus nadat je salat al istikhara hebt verricht je een gevoel krijgt dat je je van deze jongeman moet afzetten. Je moet je hier niet tegen verzetten, want dan is het alsof je allah's hulp weigert.

O Allah o 3lem..!!

Moge allah je leiden inchallah...!!

Wa salam alikoum

22-02-2008, 12:13

Citaat door Stttt:
wrm krijg ik geen antwoord!

hahaha be patience...!!

22-02-2008, 13:32



Citaat door Tha_Woman:
salam alikoum,

Ik heb onlangs op een site gelezen( heb hem gezocht maari k kan hem niet meer vinden) dat contact tussen jongens en meiden met als doel bijv. studie of een vraag over de islam e.d. geen kwaad kan en toegestaan is.
Echter om gewoon een gesprekje te houden met jongens niet, omdat shaytaan er ook bij zal zijn.
Verder is al het soort contact dat verlangen opwekt haram. En hierbij wordt niet alleen het sexuele verlangen genoemd, maa rokk het verlangen om iemand te zien en zijn stem te willen horen.

Wat vaak het geval is, is dat het telefonisch contact onschuldig begint. Maar na een tijdje gaat het de verkeerde kant op.

Ik snap jou bedoelingen en ik denk dat je een goede intentie hebt.
Het antwoord van mij is natuurlijk niet compleet zonder daliel.

Dus ik zou je aanraden om salat al istikhara te doen. allah( swt) zal je dan inchallah leiden. Mocht hij een goede moslim zijn en jouw mektab dan zal allah( swt) je dat teken inchallah geven.

Echter het kan ook zijn dat Allah iemand anders voor jou heeft en dat je dus nadat je salat al istikhara hebt verricht je een gevoel krijgt dat je je van deze jongeman moet afzetten. Je moet je hier niet tegen verzetten, want dan is het alsof je allah's hulp weigert.

O Allah o 3lem..!!

Moge allah je leiden inchallah...!!

Wa salam alikoum



salaam aa3laykoum

Shokran Zuster de vraag die zij stelde wilde ik ook altijd al een antwoord op..

wa a3laykoum salaam

22-02-2008, 14:31

Citaat door Tha_Woman:
salam alikoum,

Ik heb onlangs op een site gelezen( heb hem gezocht maari k kan hem niet meer vinden) dat contact tussen jongens en meiden met als doel bijv. studie of een vraag over de islam e.d. geen kwaad kan en toegestaan is.
Echter om gewoon een gesprekje te houden met jongens niet, omdat shaytaan er ook bij zal zijn.
Verder is al het soort contact dat verlangen opwekt haram. En hierbij wordt niet alleen het sexuele verlangen genoemd, maa rokk het verlangen om iemand te zien en zijn stem te willen horen.

Wat vaak het geval is, is dat het telefonisch contact onschuldig begint. Maar na een tijdje gaat het de verkeerde kant op.

Ik snap jou bedoelingen en ik denk dat je een goede intentie hebt.
Het antwoord van mij is natuurlijk niet compleet zonder daliel.

Dus ik zou je aanraden om salat al istikhara te doen. allah( swt) zal je dan inchallah leiden. Mocht hij een goede moslim zijn en jouw mektab dan zal allah( swt) je dat teken inchallah geven.

Echter het kan ook zijn dat Allah iemand anders voor jou heeft en dat je dus nadat je salat al istikhara hebt verricht je een gevoel krijgt dat je je van deze jongeman moet afzetten. Je moet je hier niet tegen verzetten, want dan is het alsof je allah's hulp weigert.

O Allah o 3lem..!!

Moge allah je leiden inchallah...!!

Wa salam alikoum


Sokran voor je reactie, het is zo als er iemand om je hand komt vragen mag dan om één of andere reden ga je ook zijn nummer krijgen en dan ga je ook toch met hem contact krijgen en met hem praten, wat zijn verwachtingen zijn en wat die van jouw zijn????