Bekijk volle/desktop versie : Zijn vrouwen met een hoofddoek onderdanig?



Pagina's : [1] 2

21-02-2008, 19:32
Hallo!

Ik ben bezig met een project en we doen onderzoek naar een vooroordeel in ons land. Ons vooroordeel is; vrouwen met een hoofddoek zijn onderdanig.
Hierover wil ik graag jullie mening horen, om de werkelijkheid in beeld te kunnen brengen. Alvast bedankt

21-02-2008, 19:33


nee hoor helemaal niet we zijn alleen onderdanig aan ALlah swt verder aan niemand

21-02-2008, 19:33
Een hoofddoek dragen zie ik als een eer

21-02-2008, 19:35
Ik draag geen hoofddoek dusss..I don't know....

21-02-2008, 19:36



Citaat door Beadiadies:
Hallo!

Ik ben bezig met een project en we doen onderzoek naar een vooroordeel in ons land. Ons vooroordeel is; vrouwen met een hoofddoek zijn onderdanig.
Hierover wil ik graag jullie mening horen, om de werkelijkheid in beeld te kunnen brengen. Alvast bedankt


wat bedoel je met je vraag, onderdanig aan wie???

21-02-2008, 19:37

Citaat door Sophia-30:
Ik draag geen hoofddoek dusss..I don't know....


Je draagt be3da een bh, das al heel wat

21-02-2008, 19:40

Citaat door Djumanah:
Je draagt be3da een bh, das al heel wat


Niet altijd..

21-02-2008, 19:40

Citaat door Djumanah:
Je draagt be3da een bh, das al heel wat



nou nou dat is een grote sprong van hoofddoek naar bh

21-02-2008, 19:45

Citaat door fadma:
wat bedoel je met je vraag, onderdanig aan wie???


Het bestaat eigenlijk uit meerdere vragen, maar het komt neer op de vraag waarom vrouwen een hoofddoek dragen. Is het omdat het moet vanwege het geloof? Omdat mannen dit willen? Zijn zij gelijk aan de man? De grote vraag is het motief voor het dragen van een hoofddoek, want hierover bestaan vaak verschillende ideeën en zo ontstaan er vooroordelen!

21-02-2008, 19:47
Een hoofddoek draag ik juist om niet onderdanig te zijn aan de westerse cultuur. Mijn hoofddoek staat voor vrijheid, tevredenheid en tegelijkertijd ook trots.

De hijaab staat voor respect, respect voor de schoonheid van de vrouw, ik wens te worden beoordeeld op mijn kwaliteiten en niet op mijn uiterlijk.
Dit tot tegestelling tot de westerse cultuur, deze "verkoopt" het vrouwen lichaam om producten aan de man te brengen, een "mooie" vrouw in bikini die een mobieltje/auto/navigatiesysteem etc aanprijst, waarom moet een vrouw eerst uit de kleren voordat deze producten verkocht worden, is dit het respect dat een "westerse schone" verdient???!

Nee in dit geval is het de westerse vrouw die aan allerlei "schoonheids idealen" moet voldoen, die onderdrukt wordt.

Ik als trotse moslima draag mijn hijaab om niet op mijn schoonheid te worden beoordeeld.
Een moslima toont haar schoonheid aan haar man, degene die het verdient om haar op haar mooist te zien, niet de buurman/ de melkboer/ of welke Kees dan ook..

21-02-2008, 19:48

Citaat door Beadiadies:
Het bestaat eigenlijk uit meerdere vragen, maar het komt neer op de vraag waarom vrouwen een hoofddoek dragen. Is het omdat het moet vanwege het geloof? Omdat mannen dit willen? Zijn zij gelijk aan de man? De grote vraag is het motief voor het dragen van een hoofddoek, want hierover bestaan vaak verschillende ideeën en zo ontstaan er vooroordelen!


de hoofddoek draag je omdat ALlah dat wilt en niet omdat een man of jij zelf dat wilt.

Een man is in de ogen van ALlah gelijk, qua goede daden, gebed etcetera het enige waarin een man en vrouw verschillen is fysieke kenmerken en kracht en ook hebben zij verschillende verplichtingen en rechten. maar ua geloof staan zij gelijk op 1 lijn. de een is niet beter als de ander.

21-02-2008, 19:50

Citaat door Beadiadies:
Het bestaat eigenlijk uit meerdere vragen, maar het komt neer op de vraag waarom vrouwen een hoofddoek dragen. Is het omdat het moet vanwege het geloof? Omdat mannen dit willen? Zijn zij gelijk aan de man? De grote vraag is het motief voor het dragen van een hoofddoek, want hierover bestaan vaak verschillende ideeën en zo ontstaan er vooroordelen!



wij doen het voor God en niet voor de mens!!!!! of mannen het willen ik kan alleen spreken over mijn eigen situatie, mijn man heeft hier nooit een onderwerp van gesprek van gemaakt en neemt mij om wie ik ben!!! De vrouw is wel degelijk gelijk aan de man, alleen is de vrouw anders dan de man en heeft hierdoor andere behoeftes en verplichtingen dat dat de man heeft!! en veroordelen bestaan bij mensen die geen kennis van zaken hebben en ook niet de moeite te nemen om zich te verdiepen in hetgeen ze irriteert of intrigeert!!

Hoop dat je hier wat aan hebt

21-02-2008, 19:54


In je onderzoek zou je bijv vrouwen met een hoofddoek die een hoge functies bemachtigen kunnen interviewen. En mocht je de islam erbij willen betrekken, dan zou ik eens goed zoeken in de theorie en geen voorbeelden nemen van de misbruiking in de praktijk.

M.a.w. wil je weten hoe de islam daar over praat zoek het a.u.b. in de boeken, want aan de voorbeelden en praktijk heb je niks.

21-02-2008, 21:44

Citaat door Summergirl25:
Een hoofddoek draag ik juist om niet onderdanig te zijn aan de westerse cultuur. Mijn hoofddoek staat voor vrijheid, tevredenheid en tegelijkertijd ook trots.

De hijaab staat voor respect, respect voor de schoonheid van de vrouw, ik wens te worden beoordeeld op mijn kwaliteiten en niet op mijn uiterlijk.
Dit tot tegestelling tot de westerse cultuur, deze "verkoopt" het vrouwen lichaam om producten aan de man te brengen, een "mooie" vrouw in bikini die een mobieltje/auto/navigatiesysteem etc aanprijst, waarom moet een vrouw eerst uit de kleren voordat deze producten verkocht worden, is dit het respect dat een "westerse schone" verdient???!

Nee in dit geval is het de westerse vrouw die aan allerlei "schoonheids idealen" moet voldoen, die onderdrukt wordt.

Ik als trotse moslima draag mijn hijaab om niet op mijn schoonheid te worden beoordeeld.
Een moslima toont haar schoonheid aan haar man, degene die het verdient om haar op haar mooist te zien, niet de buurman/ de melkboer/ of welke Kees dan ook..



21-02-2008, 22:08
nou laat ik dan eens die gedachte doorbreken, ik ben een alleenstaande moeder en ben sinds 2 jaar bekeerd alhamdoelilah en draag mijn hijaab voor mijn HEER en mijn HEER alleen, want voor mijn HEER leef en sterf ik.

Pagina's : [1] 2