Bekijk volle/desktop versie : Bedrijfskundige informatica

Pagina's : [1] 2

01-12-2003, 22:49
Hey

Zijn er nog mensen die de opleiding bedrijfkundige informatica volgen?

We weten allemaal dat het een pittige opleiding is

Ik wil graag weten hoe het de anderen vergaat en misschien kunnen we wat ideeen uitwisselen

beslama

01-12-2003, 22:55

Ik volg kantoorautomatisering en gegevensbeheer ..tis zo saai ..ik heb veeeel informatica en veel boekhouden......

02-12-2003, 12:50
Hey,

IK heb ook al een opleiding achter de rug, namelijk informatie systemen.

Automatisering is inderdaad zwaar, maar je moet gewoon doorzetten en veel lezen er over.
De ICT ontwikkeld zich heel snel, waardoor je goed op de hoogte moet blijven van de nieuwe ontwikkelingen. Anders loop je weer achter.

Ik volg nu bedrijfskundige informatica. Het is een interessante opleiding waarmee je overal terecht kan. Het is een combinatie van ICT & Management.

02-12-2003, 14:48
moi Bedrijfswiskunde & Informatica..

wiskunde saai informatica fun

be3be3

03-12-2003, 09:21

Citaat:
Origineel gepost door Najat_the_Don
moi Bedrijfswiskunde & Informatica..

wiskunde saai informatica fun

be3be3
sGaap

03-12-2003, 11:15

Citaat:
Origineel gepost door GillDeLaTouret
sGaap

aaaaaaaaah be3be3 inoe

:blauwkus:

03-12-2003, 11:46

Citaat:
aaaaaaaaah be3be3 inoe

:blauwkus:
My © The One & Only be3be3

:kusgrijs:

03-12-2003, 15:15

Citaat:
My © The One & Only be3be3

:kusgrijs:

heheh

03-12-2003, 17:17

Citaat:
heheh

x~x äÃÃà à Ãä x~x :verliefd: :verliefd:

03-12-2003, 18:47
Hey Rebel,

Ik zit op de Hogeschool voor Economische Studies (HES) in amsterdam.

Het is een zware opleiding. Je moet er wel heel wat voor doen. Het is tevens ook de best betaalde opleiding ;-)

03-12-2003, 19:45
Hey Rebel,

Wat vind je precies niet interessant aan BI? Zijn het bepaalde vakken dat je niet beheerst of is de opleiding niets voor jou?

Ik denk zelf dat je moeite hebt met Programmeren "Java"

Je weet dat BI een combinatie is van Management Economie en ICT. Als je geen ervaring hebt op het gebied van ICT dan kan de opleiding inderdaad lastig voor je zijn.

Als je vragen hebt over bepaalde vakken wil ik je graag daarbij helpen.

04-12-2003, 10:42

Citaat:
x~x Ãá ÃáÃÃæÃà x~x [/GLOW]

04-12-2003, 14:16

Salaam,

Technische studies staat bekent dat ze heel veel pittiger zijn dan Economische studies (met alle respect voor de mensen die economische studies volgen), dit is gewoon een feit.

En het is natuurlijk niet waar om te zeggen dat economische studies de best betaald krijgen, dat klopt helemaal niet. Er is veel vraag naar Technische opleiding en de concurrentie is zeer klein en als econoom zeg je dan: er is veel vraag en weinig aanbod dus men biedt veel voor dat weinige aanbod. Technische opleiding krijgen dus veel uitbetaald, maar dat veel kan natuurlijk ook per bedrijf liggen. Ieder heeft zo zijn procedures, maar je moet niet alleen kijken naar het geld, maar denk ook aan de secundaire arbeidsvoorzieningen (gratis auto, vakantiedagen) en als een van de belangrijkste arbeid in nature (gratis of goedkoop computer als je bij een computerfabriek werkt, gratis of goedkoop telefoon als je bij nokia werkt etc) maar de belangrijkste is dadelijk dat je ook een goede werkomgeving hebt.

Maar mensen kijk eens keer naar de werkelijkheid voordat je zomaar een economische studie volgt.

Ten eerste als je kijkt naar de markt dan zie je dat er weinig vraag ik naar economische mensen. Er zijn heel veel studenten die een economische opleiding volgen dus er is veel concurrentie om een baan.
Ten tweede er zijn veel dames die ook economische studies volgen en men krijgt tegenwoordig subsidies als me neen vrouw aanneemt ipv van een man (positieve discriminatie).
Ten derde de Marokkaanse gemeenschap en de islam heeft een slecht naam gekregen binnen Nederland (onterecht maar vooral door de media), mensen zijn minder geneigd om een Marokkaan aan te nemen (ook al ben je een NL paspoort ze vragen altijd naar de herkomst van je ouders en als dat Marokkaan is dan maak je al een kleine kans om aangenomen te worden).
Ten vierde het gaat al zo slecht met de economie het vinden van een baan is op moment heel moeilijk en vooral voor economische opleidingen.

Dus mensen denk eens eerst goed na ( je moet niet kiezen omdat je oom of zus dezelfde opleiding doet) voordat je een opleiding kiest maar natuurlijk moet je het interessant vinden ander houdt het meteen op.

Beslama

09-12-2003, 22:30
ik ben zelf ook een BI Student 2de jaars!...

gegroet allemaal

15-12-2003, 20:10
de ICT wereld zit in een dip en er vallen alsmaar ontslagen. De vraag is juist kleiner geworden.

En het betaald helemaal niet beter dan andere studies. Das een leugen

Als je BI kiest kom je in een zware nerdo klas

Pagina's : [1] 2