Bekijk volle/desktop versie : Waneer snachts ook zindelijk?



21-02-2008, 12:25
Waneer werden jullie kindjes ook snachts zindelijk? En maak je ze dan snachts wakker of hoe werkt zoiets?

21-02-2008, 15:41



Citaat door bigmomma25:
Waneer werden jullie kindjes ook snachts zindelijk? En maak je ze dan snachts wakker of hoe werkt zoiets?

nassima was met 2 jaar en 11 maanden s'nachts zindelijk.voordat ze naar bed ging liet ik haar plassen.en rond een uur of 12 kwam ik nog een keer met het potje naar haar kamer.en liet ik haar plassen.nu zit ze al gewoon op de wc.het is 3 keer fout gegaan .ze had het gelukkig snel onder de knie.

21-02-2008, 17:17
Toen ze 2 jaar en 6 of 7 maanden was, net na de zomer.

Ik laat haar plassen voor het slapen, dat is rond 20.00/20.30
Dan maak ik haar tussen 22:30 en 23:15 ofzo wakker om nog een x te plassen.
En dan pas gaat ze s ochtends om 9.30 pas weer.

Ze had aan t begin wel ongelukjes, dat kwam omdat ik niet wist wanneer de beste tijd was om wakker te maken, maar binnen 3x ofzo had ik door dat ze nog maar 1x plaste en dat was 2½ uur nadat ze sliep..
Dus vandaar dat ik haar nu nog 1x wakker maak om te laten plassen als ik ongeveer naar bed ga..

Nu zijn de plasjes van 23.00 ook behoorlijk klein en s ochtends gaat ze pas om 10 uur plassen dus ik ga in de toekomst misschien ook wel proberen dat ze helemaal door kan slapen van 20.30 tot 9.00 s ochtends maar weet niet of dat gaat lukken

tot nu toe vind ik dit een moeite van niks en ze is elke nacht droog...
Ik zou zeggen probeer t uit meid...
Ongelukjes hou je de eerste weken toch wel! of je nou nu of over 6 maanden begint

21-02-2008, 17:36
zijn meisjes sneller hiermee?

adam is nu paseen paar maandjes zindelijk en nog niet snachts.....ik weet ook neit zo goed dat aan te pakken

luiers zijn vaker droog dus mss maar es proberen dan

21-02-2008, 17:52


2 jaar?? Das wel vroeg zeg, knap hoor!

Die van mij pas rond het vierde jaar, en bijna iedereen die ik ken ook

21-02-2008, 17:55
mijn zoontje was met 2 jaar overdag zindelijk, en met 2,5 jaar ook s'nachts. ik maakte hem dan wel om 12 uur s'nachts wakker. en deed hem ook altijd nog zo'n luier broekje aan voor de zekerheid. maar het is nog nooit misgegaan.

21-02-2008, 18:08
Ik moet eerlijk zeggen

Mijn dochter ging vanaf haar 2e 3 dagen naar de kdv en daar hebben ze haar vanaf haar 2e jaar zonder luier gelaten en elke keer gestimuleerd om zindelijk te worden...
Dat is ook heel snel gelukt want toen ze dus 2 jaar en 4 maanden was was ze overdag zindelijk...
Dus ik kon 3 maanden erna beginnen met de nacht..
En dat ging ook prima..
Maar ik was zelf denk ik nooit zo vroeg ermee begonnen uit mezelf..
Ik heb daar ook niet het geduld voor bij een kind wat net 2 jaar is..
Want op de kdv zetten ze haar echt elke 20 en later 30 minuten op t potje... en daarna natuurlijk om de2 uur ofzo..

21-02-2008, 18:09
Ik heb trouwens vanaf t moment dat ze zindelijk werd zowel s overdag als s nachts geen luier meer omgedaan...

Dat werd afgeraden omdat ze dan uit gemak de luier zouden kunnen gebruiken en juist als kinderen nattigheid voelen dan weten ze dat er wat fout is gegaan...

21-02-2008, 18:18
mijn zoontje is sinds 2 jaar overdag en s'nachts zindelijk,hij gaat altijd voor het slapen gaan naar het wc,tot hij 3 was,werd hij s'nachts ook wakker voor naar het wc te gaan.







nu is het de beurt aan mijn dochter om te beginnen met zindelijkstraining.ze is 19 maanden

21-02-2008, 18:25

Citaat door Moedervan2:
2 jaar?? Das wel vroeg zeg, knap hoor!

Die van mij pas rond het vierde jaar, en bijna iedereen die ik ken ook

hier in belgie zijn de meeste kindjes rond 2 jaar zindelijk omdat ze op 2,5 jaar naar school mogen en ze zindelijk moeten zijn.

21-02-2008, 21:09
Hee Nou ik heb een dochter van 3 morgen inshaAllah maar ja dus zoals ik hierboven las kiezen voor het gemak met luier?

Ja ben bang dat de mijne dat ook doet maar wil haar graag zindelijk krijgen maar zou niet weten waar ik moet beginnen heb wel paar keer luier uitgedaan maar ja toen deed ze het in haarbroek op demeubels enzo en gaf het op maar ja wil gwn echt dat het werkt...

ENIGE TIPS????