Bekijk volle/desktop versie : huilbaby??



21-02-2008, 12:05
ik wordt helemaal gek, van mijn eigen kind..

hij is nooit wakker en tevreden, en hij slaapt iedere keer maar heel kort 15 tot 30 min en dan is hij wee wakker
Ik word er zo eindeloos moe van ik ben zo chagerijnig geworden en heb nergens meer zin in

hij is 7 weken oud en is best wel actief als hij wakker is. En als hij slaapt dan slaapt hij best onrustig...

IK heb m ingebakerd, ik ben tig keren bij de huisarts geweest, maar die weet ook niks. en het consultatie bureau wordt ik ook niet veel wijzer van..

wie heeft ok zo'n kind? en wanneer ging het over?

ps: snachts slaapt hij best goed en wordt maar 2 keer wakker.

21-02-2008, 12:06


ooh meskienah, mischien heft ie krampjes, wilt meer eten? te veel prikkels?

21-02-2008, 12:08
Hm...mijn kleine was in het begin eigenlijk ook een beetje zo..Hij dronk goed, sliep goed..maar als hij wakker was huilde hij aan 1 stuk door..Dat had denk ik te maken met zijn ritme die niet goed 1 op 1 was overgenomen door mijn oppas toen..Ik heb toen 6 weken vrij genomen van werk (inmiddels was hij alweer 5 maanden) en hem een strak 24 uurs schema aangeleerd..sindsdien alhamdoelillah..

Wat ook misschien het geval kan zijn is dat hij last heeft van buikkrampjes, de emoties in huis aanvoelt en geloof me kinderen voelen al vanaf dat ze in je buik zitten alles goed aan.

21-02-2008, 12:09
Jouw kind kan ook jou reageren. Kinderen voelen alles aan. Als jij onrustig bent is hij dat ook!
Regelmaat en ritme zijn zo belangrijk! Hoe is jouw dagindeling op dit moment.

21-02-2008, 12:17


dochtertje van mn vriendin was een huilbaby, overdag en nacht continue huilen. ze ging ermee naar een fysiotherapeute, bleek dat er een spier (of zo ) gekneld was.

21-02-2008, 12:30
ooh ja als ik dat zo hoor dan zou ik denken dat er toch wel wat mis met hem is want een vaste dagritme heeft hij eigenlijk wel...
Ik doe ingebakerd wakker in bed maar dat pikt hij echt niet hij wil per se in me armen in slaap vallen anders huilt hij 1,5 uur door.. verder leg ik 'm in zijn bedje , en niet in de huiskamer ofzo waar veel prikkels zijn.. het is voor de rest heel rustig in huis..

hoe zou ik een strakker schema kunnen opstellen?

21-02-2008, 12:41
Salam alaikoem

Mijn dochtertje was ook een huilbaby! Ze huilde(ik noem dat eerder krijsen) dag en nacht! Ik heb de eerste 3 maanden helemaal niet genoten van haar. Ze kon nooit gewoon wakker zijn en rondkijken. Ik ben ook vaak bij de dokter geweest. Ze werd zelfs 2 dagen opgenomen voor een volledige inwendig onderzoek en dat bracht ook niets op! Intussen ben ik een postnatale depressie geraakt(waar ik nu alhamdolillah vanaf ben). En toen ze aan 4de maand begon was dat van vandaag op morgen overgegaan. Ze was wel super actief! En sinds haar 9 maanden is hetzelfde spel helemaal opnieuw begonnen! Maar gelukkig is dat nu alleen overdag en slaapt ze s'nachts wel door maar ook wel onrustig. In de crêche is zij dan ook het moeilijkste kind omdat ze ook veel aandacht vraagt. Ik weet soms niet meer wat te doen!
Dus bij de gaat het over en blijft het zo en bij de ander komt het terug

groetjes Aline

21-02-2008, 12:42
Soehana Allah, meid wat jij beschrijft komt precies overeen met wat ik mee heb gemaakt met mijn babydochtertje, zij is inmiddels 3,5 maand maar de eerste paar weken waren echt een hel voor mij, ze sliep ook heel onrustig, huilde veel en was heel actief, ze sliep ook maar 20 a 30 min en dan werd ze weer wakker. Ik stond op het punt om depressief te worden, ik zag het niet meer zitten . Ik stond op het punt om een osteopaat te raadplegen, dat was het advies van het consultatiebureau. Maar alhamdoelillah, nu gaat het stukken beter, nog niet wat het moet zijn maar het gaat de goede kant op, ze zeggen dat ze eenmaal de 3 maanden voorbij zijn, dat ze rustiger worden en het klopt ook bij mij, zij is nu meer vrolijker en lacht. Als ze na 30 min weer wakker wordt, laat ik haar gewoon in haar bedje liggen, ze begint dan te huilen maar na 5 min valt ze weer terug in slaap en dan slaapt ze minstens een uur of langer. Alhamdoelillah, het gaat nu stukken beter en ik voel me ook goed. Hopelijk zal jouw baby binnenkort ook snel beter slapen.

21-02-2008, 12:43
Buikkrampjes kan het ook inderdaad zijn ,je moet venkel thee drinken als je borstvoeding geeft,zo niet moet je het laten afkoelen en in flesje geven, en kleine koran boekje bij zijn bedje liggen net boven zijn hoofdje,en fopspeentje blijkt dat ze daardoor rustig worden,meschien is hij allergis van de melk,te warm in de kamer of juist te koud,muziek doosje aan doen kan ook tot rust brengen,babymassage,en shirt of hemdje die je zelf gedragen hebt bij je baby leggen is vertrouwd..en knuffel...en koran lezen ayat el koersi is goed als je angstig of onrustig bent..in zijn oortje oplezen..Gair inshallah.

21-02-2008, 12:57
Mijn zoontje is ook een huilbaby geweest, 4 maanden lang. Ik dacht dat ik gek werd. Hij huilde dag en nacht en hij werd zelfs blauw van het huilen.
Ik heb echt van alles geprobeerd. Consultatiebureau en huisarts zeiden dat het gewoon een huilbaby is, klaar. Nou 1 ding weet ik wil. Inshallah bij de volgende laat ik mij niet wegsturen met het is een huilbaby je kunt er niks aan doen. Mijn zoontje heeft nu een soort navelbreuk door te veel huilen en nog een paar dingen waarvoor ik nu bij een kinderarts loopt, elhamdoelilah niks ernstigs. Ik wil je niet bang maken of zo, maar ik zou gewoon aandringen voor onderzoek, want sommige kinderen hebben zeker ergens last van en huilen daarom zoveel.

21-02-2008, 16:33
ik ga hem inderdaad een koran boekje boven ze hoofd neerleggen misschien dat dat helpt ayat al koersie heb ik wel een paar keer op gezegt..

gair inscha allah..

21-02-2008, 18:46

Citaat door miss_hijab:
ik wordt helemaal gek, van mijn eigen kind..

hij is nooit wakker en tevreden, en hij slaapt iedere keer maar heel kort 15 tot 30 min en dan is hij wee wakker
Ik word er zo eindeloos moe van ik ben zo chagerijnig geworden en heb nergens meer zin in

hij is 7 weken oud en is best wel actief als hij wakker is. En als hij slaapt dan slaapt hij best onrustig...

IK heb m ingebakerd, ik ben tig keren bij de huisarts geweest, maar die weet ook niks. en het consultatie bureau wordt ik ook niet veel wijzer van..

wie heeft ok zo'n kind? en wanneer ging het over?

ps: snachts slaapt hij best goed en wordt maar 2 keer wakker.

mijn zoontj was 11maanden lang een huilbaby,ben ook met hem naar consultatie burea,kinderarts geweest en ze zeiden:hij is gewoon een huilbaby en daar kan je niks aan doen.

ik werd soms gek van slapeloze nachten(hij werd om de 1,5uur wakker)

iedereen in mijn familie verklaarde me gek toen ik een snel een 2 de kind wou na mijn zoontje.


daarna 4 jaar later is mijn dochter geboren een pracht van een baby;ze verschilden dag en nacht.

mijn zoontje was heel actief en mijn dochter is de rustigste baby die er is