Bekijk volle/desktop versie : Bidden



19-02-2008, 14:26
Salam, broeders en zusters

Ik heb een vraagje over het bidden..

Is het erg als je elke keer stopt en weer opnieuw begint?
Ik zelf vindt het niet erg, want dan denk ik bij mezelf beter soms dan helemaal niet?

En hoe zit het als je niet alles hebt gebeden op de dag zelf? ik doe het dan meestal de volgende ochtend en soms helemaal niet..

Zou graag antwoord op deze vragen willen hebben!

Shokran

Groetjes

19-02-2008, 14:37


Ik heb gehoord dat je dan beter helemaal niet kunt bidden, omdat je nu als het ware aan het spelen bent, wacht tot je er klaar voor bent, en dan gewoon elke dag alles, is beter

20-02-2008, 14:36
Hmm ok..

dus beter helemaal niet dan soms, k weet het echtniet meer..
Zijn er mensen die het wel echt pcies weten gehoord hebben van imam ofzo?

x

20-02-2008, 14:44
Beter gewoon elke dag 5x bidden ipv helemaal niet of het gebed als spel gebruiken. De salat onderscheidt ons juist van de koeffar, dus beter blijf je gewoon 5x per dag bidden. En sterker eigenlijk zou je nog veel vrijwillige gebeden moeten verrichten zodat je imaan sterker wordt en je je niet meer laat afleiden door sjaitaan om te stoppen met bidden.

Moge Allah je standvastiger maken, Ameen!

20-02-2008, 14:55



Citaat door SxCasa0uiax:
Salam, broeders en zusters

Ik heb een vraagje over het bidden..

Is het erg als je elke keer stopt en weer opnieuw begint?
Ik zelf vindt het niet erg, want dan denk ik bij mezelf beter soms dan helemaal niet?

En hoe zit het als je niet alles hebt gebeden op de dag zelf? ik doe het dan meestal de volgende ochtend en soms helemaal niet..

Zou graag antwoord op deze vragen willen hebben!

Shokran

Groetjes


Een tariqu salaat is een grote zondaar. Waarom maak je je niet gewoon sterk om je salaat struktureel te blijven bidden. Een gebed neemt per keer misschien net 3 minuten in. Beschouw het als een 3 minuten van rust en een moment tussen jou en Allah swt. Hoe wil je anders dichtbij Allah swt komen en dat hij jou smeekbeden verhoort.

Het verschil tussen iemand die wel bidt en dat niet doet is even groot als een kefir en een moslim. sub7aanAllah.

Moge Allah swt je bijstaan. Als je vragen hebt of wat motiverende woorden wilt mag je me altijjd pm'en.