Bekijk volle/desktop versie : 2 lange jaren ben ik geestelijk weggeweest



Pagina's : [1] 2 3 4 5

19-02-2008, 10:15

Citaat door karimut9:
Psychiaters wijten het aan een psychose, ik voel en weet bijna zeker dat een vrouw die gek op mij was en ik niets van haar wilde, mij dit heeft aangedaan.


Sinds enkele dagen leef ik weer, ben ik weer bewust van het leven. Mijn behandeling bestond uit de koran tot zware anti-psychotica.


Ik wil graag steun hebben, hoe ik dit moet verwerken, hoe ik verder moet leven, met de constante vraag in me hoofd, heeft zij dit gedaan en waarom heeft zij mij dit aangedaan?!


Ik werkte destijds met haar en ik heb haar destijds duidelijk verteld dat ik niets van haar wil. Ik had daarvoor een haram-relatie wat natuurlijk niet goed is verlopen. Ik heb toen Allah beloofd dat als hij mij daaruit haalde ik nooit een haram-relatie zou nemen. Zij loerde al een jaar lang op mij, ik snap het werkelijk niet en mijn ouders vermoeden ook dat er iets bij me gedaan is.


2 jaar lang, ik herinner me er niets van. Het begon eind december 2005, toen ik klaar was met werken en de trap af liep, vanaf dat moment weet ik bijna niets meer. Ik heb vage, hele rare en enge herinneringen. Tot paar dagen geleden ben ik opeens bewust geworden van het leven, van mezelf en leef ik weer, weer on earth. De vraag knaagt aan mij wat ik destijds heb gedaan, wat er allemaal is gebeurd en mijn ouders vertellen alleen maar dat ik echt weg was destijds. Als een spook door de straten rondliep en rende, ik weken achtereen thuis zat in mijn kamer en vreemde geluiden maakte.


Ik ben dan nu ook alles kwijt, me baan, me studie, me vrienden. Ik wil een nieuwe start maken maar ik ben nu nog doodmoe en bang dat ik straks weer wegval ofzo.


Alle steun is van harte welkom
.

19-02-2008, 10:17


Allah ie chefiek! Damnsz, probeer gewoon sbar bij Allah soub7ana Wa Tala te halen. Ik vindt het al goed, dat je jeself heb weten terug te vinden al7amdoulilah.

Begrijp ik uit dit verhaal dat ze jou iets aan heeft gedaan met shor ofso ?

19-02-2008, 10:20
we kunnen vrienden worden, ik heb ook psychische problemen (majnoun)

19-02-2008, 10:28
lay7sen 3awn a mattie

19-02-2008, 10:31



Citaat door karimut9:
Ik vermoed dat, ik was kern gezond, zowel geestelijk als lichamelijk. Dat je in een dergelijke toestand geraakt kan niet zomaar uit de lucht vallen. Hollanders geloven niet in sihr enz.. en noemen het bij mij een uiterst zware psychose. Ze weten de oorzaak niet en hebben dan ook samen met mijn ouders mijn hele leven nagelopen toen ik volledig van de kaart was. Ze hebben niets kunnen vinden. Ik heb een super actief leven, ik had een super leuk bijbaantje, ik studeerde aan de uni, ik had het financieel goed, ik had heel veel vrienden, ik sporte en was bezig met het oprichten van een eigenzaak. Kortom: geen oorzaak te vinden wat dus volgens hen dus heel vreemd is omdat ze altijd de oorzaak vinden. Medische testen hebben uitgewezen dat mijn hersenen goed functioneren, geen hersenafwijkingen enz.. Geen afwijkingen in het zenuwstelsel enz...


Ik weet 1 ding, de dag dat ik tegen haar zei dat ik niets van haar wil, die dag was ik gone. Ik vind dit zo eng, ik heb gisteren de hele avond lopen huilen. Dit is onmenselijk, dit maakt de mens gek en dood.



Als het wel degelijk om sihr gaat, haal je troost dan bij Allah swt. Allah swt ziet alles en diegene zal zwaar mogen boeten (jammer genoeg) hiervoor

Ik kan het niet genoeg benadrukken, maar zeg hamdoulilah dat Allah swt je deze tweede kans heeft gegeven om op aarde goed te werken voor het reëele.
Hoe bezie jij je toekomst? Heb je al plannen hoe verder te gaan met je leven? Hoe oud ben je als ik vragen mag? Denk je er eventueel aan je studies te hervatten? Als het niet zo lang geleden is, heb je eventueel nog genoeg vrijstellingen zodoende je in een mum van tijd kunt afstuderen insha'Allah.

Wat verwacht je van deze topic? Een luisterend oor of wat zojuist?

19-02-2008, 10:31

Citaat door karimut9:
Ik vermoed dat, ik was kern gezond, zowel geestelijk als lichamelijk. Dat je in een dergelijke toestand geraakt kan niet zomaar uit de lucht vallen. Hollanders geloven niet in sihr enz.. en noemen het bij mij een uiterst zware psychose. Ze weten de oorzaak niet en hebben dan ook samen met mijn ouders mijn hele leven nagelopen toen ik volledig van de kaart was. Ze hebben niets kunnen vinden. Ik heb een super actief leven, ik had een super leuk bijbaantje, ik studeerde aan de uni, ik had het financieel goed, ik had heel veel vrienden, ik sporte en was bezig met het oprichten van een eigenzaak. Kortom: geen oorzaak te vinden wat dus volgens hen dus heel vreemd is omdat ze altijd de oorzaak vinden. Medische testen hebben uitgewezen dat mijn hersenen goed functioneren, geen hersenafwijkingen enz.. Geen afwijkingen in het zenuwstelsel enz...


Ik weet 1 ding, de dag dat ik tegen haar zei dat ik niets van haar wil, die dag was ik gone. Ik vind dit zo eng, ik heb gisteren de hele avond lopen huilen. Dit is onmenselijk, dit maakt de mens gek en dood.


Damnsz, je haalt de rillingen uit mn lijf! Wat een erg en pakkend verhaal. Ik hoop echt Insha Allah dat je je leven weer weet op te pakken. Haal veel vraag naar Allah soub7ana wa tala. Ik vindt het super erg voor je!

Als je jezelf zo omschrijft, dan denk ik aan een jongenman die heel actief & sociaal naar andere was/is! Wat betreft Nederlanders! Hun zullen de laatste op aarde zijn die iets van ons Marokkanen zulllen begrijpen.

Soub7ana Allah waar sommige mensen toe in staat zijn. En precies een sociale jongen als jij moeten treffen. Echt, ik vindt het super goed! Dat jejeself heb weten terug te vinden. Moge Allah(SWT) jou doen leiden daarin.

Probeer dit allemaal te vergeten, althans te verwerken! Vergeten zal je het niet gauw. Miskien, je ouders & alles! Hebben alles moeten mee maken. Probeer alles weer op te pakken.

Je studie, een andere bijbaantje! Zodat je alles weer op een rijtje krijgt. Nogmaals moge Allah(SWT) jou doen leiden Insha Allah.

Ik weet niet of je aan Marokko.nl veel heb! Omdat er vast mensen zullen zijn die je verhaal niet serieus zullen nemen & dr op zullen antwoorden. Alsof ze totaal geen medeleven & respect hebben.

Ik hoop dat je dr Insha Allah boven op komt. Het is moeilijk om via Marokko.nl iemand te stumuleren in zijn doen & laten. Als ik je persoonlijk kon was het een ander verhaal.

Ik wou dat ik meer kon doen. Wat die treft mij wel

19-02-2008, 10:32
Wat knap van je, dat je dit hier vertelt

19-02-2008, 10:44
wat voor soort stoornis had je dan volgens de psychiatrie?
want ken iemand die schizofrenie heeft & zij heeft ook psychose's..
Echt klote zon ziekte bouwt zich op in de jaren en opeens komt het naar boven.. Je moet je geloof nooit loslaten dat helpt je er weer boven op!!
MOet zeggen dat ik je erg strek vind je hebt veel mensen die met zulke lasten niet zo strek in hun schoenen staan..

19-02-2008, 10:47

Citaat door karimut9:
Ik snap het niet, ik heb zo een sterk gevoel dat zij iets gedaan heeft. Ik snap dat niet, waarom zou ze mij zoiets aandoen. Ik heb haar niets beloofd, ik heb noooooooooit samen met haar moeten werken. Ik had afstand moeten nemen toen zij naar mij toekwam, ik had dat moeten doen, afstand moeten nemen en ver ver weg blijven maar dat deed ik niet!


Ik heb niets verkeerds gedaan ten opzichte van haar, ik heb enkel en alleen aangegeven dat ik niets met haar wil en dat ook niet in de toekomst zie aankomen. Ik zie niet waarom iemand mij zoiets kan aandoen. Daarom zit ik me 2000 vragen in me hoofd, waarom heeft ze het gedaan, met welk doel, wanneer precies, op welke manier, wat doet ze nu, observeert ze mij ofzo of weet ze nu precies wat er is, in iedergeval gekmakend


De vraag van waarom heb ik destijds geen controle over mezelf kunnen hebben, het is ruim 2 jaar, heb ik dan rond de 800 dagen gewoon niets gevoeld, niets gezien ofzo, ik heb geen enkele controle gehad in die dagen, ik was er niet voor mijn gevoel, ik kan het niet beschrijven.


Enige wat ik wil is hierover heen komen, ik zit met een enorm gat in mijn leven. Je bent heel actief aan het leven, opeens 2 jaar boem pats weg en je wordt als het ware wakker en je bent totaal in de war en de wereld is op zijn kop.


Ik weet niet of je dit wel allemaal op sihr, op haar kunt schuiven. Heb al veel gehoord in dit verband, maar een psychose lijkt me net iets te hoog gegrepen. Het lijkt me juist logischer om je te bespelen zodat je de hare zou worden, niet om je gek te maken. Wat heeft ze daaraan?

Wat ik niet uitlsuit is dat het djnoen kon geweest zijn, mss had een djinn wel de controle over je. Was je toendertijd naar lefkies gegaan? Imams? Islamgeleerden? Of heb je het volledig aan de Westerse medici (aka Islamleken) over gelaten?

19-02-2008, 10:49
[COLOR="Black"][SIZE="3"][COLOR="SeaGreen"]Allah yeshefek! Ik vind het echt knap van je dat het hier met ons wilt delen. Daar is zeker veel moed voor nodig geweest. Ik begrijp dat het moeilijk voor je is om weer opnieuw te gaan beginnen.

Je bent je vrienden kwijt zeg je. Ik denk dat je daar mee als eerst moet beginnen. Ga je vrienden opzoeken. Want echte vrieden is wat je echt nodig hebt in moelijke tijden! Praat met ze, vertel wat er allemaal gebeurt is. Vraag om hulp al is het maar dat ze luisteren naar jou.

Je was bezig met je studie zei je. Je studie kun je nog altijd oppakken. Doe het wel nu. Zo heb je ook meer afleiding om je verleden te verwerken.

Je moet maar denken dat alles wel voor een reden is gebeurt. Nu heb je een nieuwe kans gekregen van Allah SWT. Maak daar gebruik van! Verwerk je verleden en concentreer je op het heden! blijf niet hangen bij wat er is gebeurt. Twakkelah 3la allah.

Het gaat je lukken je moet het alleen wel doen. En zorg dat je mensen om je heen hebt die jou lief hebben, want dat zijn de mensen die jou sterk maken en jouw zullen helpen.

Inshallah komt het goed..
al ghair inshallah...[/SIZE][/COLOR][/COLOR]

19-02-2008, 10:54

Citaat door karimut9:
Sinds afgelopen vrijdag ben ik weer mezelf alleen dan heel erg in de war en wat ik voel en door me hoofd gaat is onbeschrijvelijk. Enige wat ik kennelijk eraan over heb gehouden, ik kan niet tegen licht, als ik naar de douche en woedoe doe dan moet ik met licht uit doen en laat ik de deur kwart openstaan. In het toilet precies hetzelfde net zoals in me kamer gisterenavond toen ik hier een topic opende, licht uit en achter de pc. Ik kan het licht niet verdragen, wordt er duizelig en misselijk van.


Gisteren trok ik het niet, ik was helemaal op omdat ik dezer dagen liep te piekeren en uit te zoeken wat er allemaal gebeurd was. Ik voel me nu veel beter en ik voel dat ik de kracht heb om verder te gaan. Ik ga dat ook doen en ik moet helemaal maar ook helemaal opnieuw beginnen. Ik krijg via de psychiater allemaal sociale trainingen omdat ik weer moet omgaan met veel prikkels zegt hij, dat ik weer normaal kan functioneren tussen de mensen. SubhanaAllah, ik was een zeer actieve en sociale jongeman, toen het gebeurde was ik 20! Nu moet ik antwoorden op de vraag hoe oud ik ben, dat ik 22 ben


Ik geloofde niet in sihr, als iemand dat tegen mij zei dan lachte ik en zei neeej man, tis vast een geestelijke afwijking. Maar sihr bestaat en daar moet je ook in geloven. Ik lees er nu allemaal dingen over. Mijn ouders proberen mij volgens mij zoveel leed te besparen omdat er volgens mij zoveel is gebeurd en ze zo weinig loslaten.



Gelukkig dat er instanties zijn die bereid zijn om je te helpen! Want, als ik zo naar je verhaal lees! Ben je heel erg in de war. En moet je je innerlijke rust zien te terug te vinden! Ik zie heel erg aan je verhaal, dat je emotioneel & geestelijk in de war bent.

Bijvoorbeeld, dat je als voorbeeld nam : Dat je misselijk & duizelig wordt van licht! Is iets, waar ik mn twijfels over heb. Ik denk dat je jezelf dan aan praat! Of iets in die richting. Misschien omdat je bang bent naar erkening vanjezelf ofso!

Ik zou dat natuurlijk ook niet weten, ik ben geen pscychiater! Ben je al naar Islamgeleerden geweest of Imaams? Ik denk dat hun je wel kunnen helpen Insha Allah. Althans, je kan het altijd proberen. Ik hoop echt uit de grond van mn hart dat je dr boven op komt.

En dat dat mens, er zwaar voor gestraft word mocht zij er iets te maken mee hebben. Je bent nog zo jong! Dit verdiend een jongeman echt niet. Je hoort lekker te studeren & noem maar op. Probeer die sessies te volgen.

En ga langs een islamgeleerden of Imaam! Ik hoop Insha Allah dat Allah(SWT) jou doet herkennen en jou mag doen leiden Insha Allah. Probeer althans het licht op te zoeken. Zodat je dr aan gewend raakt..

Voorderest, hoop ik dat na al die sessies & misschien imaams je weer terug weten te brengen op het rechte pad. Insha Allah!

19-02-2008, 10:57

Citaat door karimut9:
Psychiaters wijten het aan een psychose, ik voel en weet bijna zeker dat een vrouw die gek op mij was en ik niets van haar wilde, mij dit heeft aangedaan.


Sinds enkele dagen leef ik weer, ben ik weer bewust van het leven. Mijn behandeling bestond uit de koran tot zware anti-psychotica.


Ik wil graag steun hebben, hoe ik dit moet verwerken, hoe ik verder moet leven, met de constante vraag in me hoofd, heeft zij dit gedaan en waarom heeft zij mij dit aangedaan?!


Ik werkte destijds met haar en ik heb haar destijds duidelijk verteld dat ik niets van haar wil. Ik had daarvoor een haram-relatie wat natuurlijk niet goed is verlopen. Ik heb toen Allah beloofd dat als hij mij daaruit haalde ik nooit een haram-relatie zou nemen. Zij loerde al een jaar lang op mij, ik snap het werkelijk niet en mijn ouders vermoeden ook dat er iets bij me gedaan is.


2 jaar lang, ik herinner me er niets van. Het begon eind december 2005, toen ik klaar was met werken en de trap af liep, vanaf dat moment weet ik bijna niets meer. Ik heb vage, hele rare en enge herinneringen. Tot paar dagen geleden ben ik opeens bewust geworden van het leven, van mezelf en leef ik weer, weer on earth. De vraag knaagt aan mij wat ik destijds heb gedaan, wat er allemaal is gebeurd en mijn ouders vertellen alleen maar dat ik echt weg was destijds. Als een spook door de straten rondliep en rende, ik weken achtereen thuis zat in mijn kamer en vreemde geluiden maakte.


Ik ben dan nu ook alles kwijt, me baan, me studie, me vrienden. Ik wil een nieuwe start maken maar ik ben nu nog doodmoe en bang dat ik straks weer wegval ofzo.


Alle steun is van harte welkom



Wat vervelend en verschrikkelijk voor je.

19-02-2008, 11:01



Citaat door R_achida:
Ik weet niet of je dit wel allemaal op sihr, op haar kunt schuiven. Heb al veel gehoord in dit verband, maar een psychose lijkt me net iets te hoog gegrepen. Het lijkt me juist logischer om je te bespelen zodat je de hare zou worden, niet om je gek te maken. Wat heeft ze daaraan?

Wat ik niet uitlsuit is dat het djnoen kon geweest zijn, mss had een djinn wel de controle over je. Was je toendertijd naar lefkies gegaan? Imams? Islamgeleerden? Of heb je het volledig aan de Westerse medici (aka Islamleken) over gelaten?


Ik ben het volledig met je eens, sihr lijkt me eigenlijk ook onwaarschijnlijk. Ze heeft er namelijk zelf helemaal niks aan. Hij weet het niet eens zeker, dus om alvast te zeggen dat zij er iets mee te maken heeft is een beetje voorbarig.
De tweede zaak 'bezeten' lijkt mij ook logischer.

19-02-2008, 11:03

Citaat door karimut9:
Ze hebben geen oorzaak kunnen vinden en ik ben dan ook uitgebreid medisch getest omdat ze geen oorzaak konden vinden. Meestal hebben idd mensen die lijden aan schizofrenie 1 of meerdere psychoses. Daar is bij mij geen sprake van, opeens was ik weg en niet aanspreekbaar, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen.


Ik denk ook niet dat het uit te leggen valt, ik heb er overigens wel over gehoord. Van mensen die gewoon ineens jaren wegvallen, freaky hoor. De wetenschap staat hier met de handen in het haar, dus ik zou daar niet op rekenen.

19-02-2008, 11:07

Citaat door XxmeninaxX:
Ik ben het volledig met je eens, sihr lijkt me eigenlijk ook onwaarschijnlijk. Ze heeft er namelijk zelf helemaal niks aan. Hij weet het niet eens zeker, dus om alvast te zeggen dat zij er iets mee te maken heeft is een beetje voorbarig.
De tweede zaak 'bezeten' lijkt mij ook logischer.



Ergens kan ik die denkwijze wel begrijpen. Hij komt bij wijze van spreken na lange tijd pas kijken en het is altijd gemakkelijker de oorzaak bij iets "minimalistisch" te zoeken. Als zij het niet was, wat dan wel? Was het wel degelijk IK?! En die zelfbevestiging zal de mens van nature op allerlei wijze tegen trachten te spreken...

Topicstarter, je geeft aan een afkeer jegens licht te hebben gecreëerd. Hoe was de verlichting gesteld in de instelling? Stap twee zou ik zeker aan duivels en djinn's denken!

Pagina's : [1] 2 3 4 5