Bekijk volle/desktop versie : Hanan en Hakim

18-02-2008, 23:58
[[I][I]FONT="Century Gothic"]DIT IS echt WAARGEBEURD....

veeeeelll leesplezier en laat me weten wat jullie ervan vinden..

''pfff... ik wil zo graag werken, maar niemand neemt me aan!!?'' zei ik tegen mijn vriendin Anissa.
we gingen na school nog even de stad in om een baan voor ME te zoeken.. in een winkel..
Anissa: haha.. wanneer heb je dan naar een baan gezocht ameskina ? wanneer werd je afegewezen?? wil je soms dat t naar je toekomt ofos ? zei ze plagend..
''HAHAH.. heel grappig!! ik heb gisteren een advertentie in de krant gelezen, er stond iets over Xenos.. dat ze mensen nodig hebben ofso iets??!!'' zei ik.
Anissa: '' nou... dan gaan we daar toch kijken''

we zagen een bord buiten waarop stond dat ze inderdaad mensen nodig hadden, dus liepen we Xenos binnen..
ik merkte meteen dat iedereen( al het personeel) autochtoon was, dus geen 1 buitenlander, maar dacht bij mezelf: die werken hier waarschijnlijk in het weekend.
Xenos was een mooie winkel met allemaal mooie spulletjes maar deze was voor mij te donker, want je moest d'r met de roltrap naar beneden. dat was opmerkkelijk de enige winkel die...zo laag..onder de grond lag.

Anissa: aaah.. kussentjes in de vorm van hartjes, die wilde ik altijd al hebben! dus pakte ze er 1.
we hebben een beetje rondgekeken. alles was mooi... alleen ik was blut
we liepen daarna naar de kassa om af te rekenen. ik vroeg meteen aan de cassiere of ze mensen nodig hadden. ze riep meteen een kale Hollander erbij. hij kwam en de cassiere vertelde dat ik daar wilde solliciteren.
hij keek me toen van top tot teen en zei: ''zit je nog op school?''
ik antwoordde: ja.. ik wil graag in het weekend werken.. als het kan!
hij zei: uuuhhhh sorry.. uuhh..we hebben alleen mensen door de weeks nodig en aangezien je nog op school zit...
''oh.. ok! dankjewel! dan weet ik genoeg..'' zei ik beleefd terug en liepen we naar buiten.
'' zie je?? ik geef het op! wie neemt mij nou aan?? '' zei ik tegen Anissa.
ze stopte met lopen en kwam voor me staan, ze keek me diep in de ogen..face to face.. en zei op een duidelijke toon: NEEE!! JIJ MAG DINGEN NIET ZOMAAR OPGEVEN!! JE MAG NOOIT OPGEVEN, BEGRIJP JE ME??''
Ik wilde haar uitlachen maar mn lach met moeite in '' OKE! Wierdo, je begint een beetje SCARY te worden''
we kregen daarna de slappe lach en zo lipen we verder...

we liepen verder en toen zei Anissa: ze hebben hier verderop nog een Xenos-winkel, misschien.. dat we daar moeten kijken??''
ik: okeeee
ik zag een mooie jongen verderop onze kant opkomen.. hij wa ZO MOOI.. en zag er zo netjes en verzorgd uit...
hij liep met zijn handen in zijn zakken en op de 1 of andere manier merkte hij dat ik m zat aan te gapen en hij keek me(met zn mooie lach) aan..
toen hij langs mij kwam, keek hij me diep in de ogen en omdat het zo druk was, hebben ons armen elkaar een beetje aangeraakt..
ik draaide me toen om, om hem nog een keer goed te bekijken .. blijkbaar draaide hij zich ook...tegelijketijd... om, want onze ogen kwamen elkaar weer tegen. Hij gaf me meteen een knipoog en lachte naar me .. maar wat deed ik?? ik bleef hem gapend aankijken met mn mond open

Hij liep weg en toen schrok ik van Anissa's gegil: HANAN!! GA JE NOG LOPEN OF WAT??
ik zei snel: ja ik kom!!! ze was 3 meter bij me vandaan en ik dacht dat ze al die tijd naast me liep/ stond..
ik liep snel naar haar toe en zo liepen weer verder richting de XENOS....

zal ik doorgaan???

19-02-2008, 14:53

Citaat door hanan19:
[[I]FONT="Century Gothic"]DIT IS echt WAARGEBEURD....

veeeeelll leesplezier en laat me weten wat jullie ervan vinden..

''pfff... ik wil zo graag werken, maar niemand neemt me aan!!?'' zei ik tegen mijn vriendin Anissa.
we gingen na school nog even de stad in om een baan voor ME te zoeken.. in een winkel..
Anissa: haha.. wanneer heb je dan naar een baan gezocht ameskina ? wanneer werd je afegewezen?? wil je soms dat t naar je toekomt ofos ? zei ze plagend..
''HAHAH.. heel grappig!! ik heb gisteren een advertentie in de krant gelezen, er stond iets over Xenos.. dat ze mensen nodig hebben ofso iets??!!'' zei ik.
Anissa: '' nou... dan gaan we daar toch kijken''

we zagen een bord buiten waarop stond dat ze inderdaad mensen nodig hadden, dus liepen we Xenos binnen..
ik merkte meteen dat iedereen( al het personeel) autochtoon was, dus geen 1 buitenlander, maar dacht bij mezelf: die werken hier waarschijnlijk in het weekend.
Xenos was een mooie winkel met allemaal mooie spulletjes maar deze was voor mij te donker, want je moest d'r met de roltrap naar beneden. dat was opmerkkelijk de enige winkel die...zo laag..onder de grond lag.

Anissa: aaah.. kussentjes in de vorm van hartjes, die wilde ik altijd al hebben! dus pakte ze er 1.
we hebben een beetje rondgekeken. alles was mooi... alleen ik was blut
we liepen daarna naar de kassa om af te rekenen. ik vroeg meteen aan de cassiere of ze mensen nodig hadden. ze riep meteen een kale Hollander erbij. hij kwam en de cassiere vertelde dat ik daar wilde solliciteren.
hij keek me toen van top tot teen en zei: ''zit je nog op school?''
ik antwoordde: ja.. ik wil graag in het weekend werken.. als het kan!
hij zei: uuuhhhh sorry.. uuhh..we hebben alleen mensen door de weeks nodig en aangezien je nog op school zit...
''oh.. ok! dankjewel! dan weet ik genoeg..'' zei ik beleefd terug en liepen we naar buiten.
'' zie je?? ik geef het op! wie neemt mij nou aan?? '' zei ik tegen Anissa.
ze stopte met lopen en kwam voor me staan, ze keek me diep in de ogen..face to face.. en zei op een duidelijke toon: NEEE!! JIJ MAG DINGEN NIET ZOMAAR OPGEVEN!! JE MAG NOOIT OPGEVEN, BEGRIJP JE ME??''
Ik wilde haar uitlachen maar mn lach met moeite in '' OKE! Wierdo, je begint een beetje SCARY te worden''
we kregen daarna de slappe lach en zo lipen we verder...

we liepen verder en toen zei Anissa: ze hebben hier verderop nog een Xenos-winkel, misschien.. dat we daar moeten kijken??''
ik: okeeee
ik zag een mooie jongen verderop onze kant opkomen.. hij wa ZO MOOI.. en zag er zo netjes en verzorgd uit...
hij liep met zijn handen in zijn zakken en op de 1 of andere manier merkte hij dat ik m zat aan te gapen en hij keek me(met zn mooie lach) aan..
toen hij langs mij kwam, keek hij me diep in de ogen en omdat het zo druk was, hebben ons armen elkaar een beetje aangeraakt..
ik draaide me toen om, om hem nog een keer goed te bekijken .. blijkbaar draaide hij zich ook...tegelijketijd... om, want onze ogen kwamen elkaar weer tegen. Hij gaf me meteen een knipoog en lachte naar me .. maar wat deed ik?? ik bleef hem gapend aankijken met mn mond open

Hij liep weg en toen schrok ik van Anissa's gegil: HANAN!! GA JE NOG LOPEN OF WAT??
ik zei snel: ja ik kom!!! ze was 3 meter bij me vandaan en ik dacht dat ze al die tijd naast me liep/ stond..
ik liep snel naar haar toe en zo liepen weer verder richting de XENOS....

zal ik doorgaan???

[I]

eenmaal aangekomen bij de Xenos, merkte ik dat .. in tegenstelling tot die andere.. dat de helft allochtoon was.
''Dit zit er veel beter uit dan die andere... niet zo depressief als die ....'' zei Anissa.
Ik: ohhh...!! dus je had t ook gemerkt maar je zei niks??
Anissa lachend: was bang dat je dan...''' en ze begon heel hard te lachen...
ik hield mijn lach met moeite in en ze tegen haar: HOU JE MOND, a gekkie!! je zet me voor schut, strax nemen ze me niet aan!!''
ze stopte meteen met lachen en zei na 5min: EWA.. waar acht je nog op?? ZIED GAAA...''
IK: OK, SCHATJE.. WISH ME LUCK!
Anissa deed mijn kraag goed en zei ''GOOD LUCK!!''
ik liep naar een jongen van een jaar of 17 en zei: Hoi.. mag ik je wat vragen??
hij keek me aan, maar richtte daarna zn ogen meteen op zn werk en zei bijna fluisterend'' ja?''
ik: hebben jullie hier mensen nodig??
hij zei weer bijna fluisterend: ik ga t even vragen!''

Hij verdween en kwam 2minuten later terug en moppelde iets?? en snel liep hij terug naar waar hij vandaan kwam.
ik zat mezelf af te vragen wat ie precies zei, maar omdat ie me niet aankeek dacht ik dat ie het niet tegen mij had... 20seconden later kwm hij weer terug en zei: IK ZEI: loop even mee, alsjeblieft!?''
ik: ohhhh ... sorry, ik vestond je niet! ik ben een beetje doof!''
hij keek me toen heel snel aan en liep verder.. nik wilde m niet uitleggen dat het een grapje was, aangezien hij mij toch niet aakkijkt...
midden in de winkel was een klein, vierkante ruimte en dat noemde ze dus: het kantoortje!!??... ik zag meteen een marokkaan daar binnen en dacht: ohhh..., yes!! er werken hier ook marokkaanen dus ik ben niet de enige...
Tot mijn verbazing liep die jongen naar hem toe en wees meteen naar me.. ik kwam toen ook dichterbij en die marokkaan vroeg aan me: hoi.. hoe heet je??
ik: ik heet Hanan
hij: heb je werkervaring, hanan?
ik: u.. ja!
hij: waar heb je eerder gewerkt dan?
ik: bij de albertheijn..
hij: welke alberthijn??
ik: bij de (...straat)
hij zei toen: kom binnen hanan!
ik ging die kleine ruimte in(het kantoortje:P), hij deed toen de deur dicht en zei vervolgens: pak een stoel, alsjeblieft!
ik pakte een stoel en ging naast hem zitten.. hij zat achter een bureautje.. ik kon niet tegenover hem zitten.. was t was tegen de muur omdat het daar zo klein was...
hij pakte er een schrift bij en begon aantekeningen te maken..
Hij: Hanan?? vertel eens wat meer over jezelf??
ik merkte dat ie een beetje zeneuwachtig en onzeker overkwam... vooral te merken aan zn stem...
ik zei lachend: wat wil je weten??
zn onzekere gedrag gaf me veel zelfvertrouwen...
hij lachte zeneuwachtig en zei heel snel alsof hij liever niet wilde praten...: hoe oud je bent? en waarom je niet maar bij de Ah werkt?? broers,, zussen??''
ik: ok... ik ben Hanan.. ben 18 jaar, ik zit nog op school. ik heb 2broers.. 1 broertje..ik woon in den haag.. ik werk niet meer bij de Ah omdat mn moeder ziek werk en ik vond dat ik moest stoppen om haar te helpen''
hij: wat had ze dan??
ik: mijn moeder werd zwanger terwijl eigenlijk niet zwanger mocht raken... dus toen werd ze erg ziek en was een kans dat ze t niet zou halen''
hij: hoe is...
hij werd onderbroken door een jongen/man die de deur opendeed.. hij moppelde iets wat ik niet verstond.... het enige wat ik wel verstond was: HAKIM...
'' DUS hij heet Hakim... mooiiiiie naaaammm.. netzo mooi als hij''' dacht ik!
hij zei tegen hem: ja.. ik kom zo naar je toe..

19-02-2008, 15:05
laat jullie me snel weten wat jullie ervan vinden????
als ik geen reacties krijg... dan stop ik

22-02-2008, 14:56
Damesssss...... zal ik doorgaan of niiiiiiiieeeeetttt??????
nieeet...???

22-10-2009, 01:26

jaaaaaaaaa ga verder meid!

22-10-2009, 01:41
Ga verder meid

22-10-2009, 09:40
Lijkt me een leuk verhaal, meid.

22-10-2009, 09:44

Citaat door Lullaby:
Lijkt me een leuk verhaal, meid.

Alleen een paar tips. Je gebruik altijd de drie punten na een zin. Soms kan dat wel als je spanning probeert op te bouwen of als je een zin openlaat doordat een andere personage iets aanvult of onderbreekt.
Verder is één vraagteken achter een zin wel genoeg.
Maak gebruik van hoofdletters!
Probeer zo min mogelijk smileys te gebruiken.
Als iemand iets uitroept gebruik dan uitroepteken en niet vaak alleen maar hoofdletters.
Je moet proberen meer de situatie te omschrijven.
Je maakt gebruik van "hij:" en "ik:", dat is een beetje onpersoonlijk. Ik gebruik een voorbeeld van jou.
Hij: Hanan?? vertel eens wat meer over jezelf?? Om het gevoel meer er in te krijgen kun je zo typen:
"Hanan, vertel eens wat meer over jezelf," zei hij met een vriendelijke lach. Zo heb je de aanhalingstekens er in verwerkt en je hebt emotie er in. Let dan wel op dat je na Hanan een komma moet zetten. En als je zin eindigd met een handeling komt er altijd voordat de aanhalingstekens zich sluiten een komma, zoals ik zojuist gedaan heb.

Het zijn maar een aantal tips. Je hoeft ze natuurlijk niet te gebruiken, maar misschien krijg je dan meer lezers.
Ga snel weer verder, meid!

22-10-2009, 09:51
ga verder upup

22-10-2009, 10:03

Citaat door hariib0:

Heel wat bijgewerkt, doordat ik meer punten zag.

22-10-2009, 11:50
ga verder meid

22-10-2009, 13:32
ga verdeeeerrrr kan niet wachten

22-10-2009, 15:36

Ga gauw verder meid!!

Ik stuur je een pm