Bekijk volle/desktop versie : Studie Psychologie studeren met hijaab??



14-02-2008, 20:41
Salaam Alaukom Allemaalll


Ik heb een vraagje aan de zusters die hijaab dragen en psychologie studeren.

Inch'Allah wil ik dat ook gaan doen...nou is mijn vraag hoe gaan jullie ermee om? Is het moeilijk om aan de slag te gaan met een hijaab? Wordt je er anders op uitgekeken? Is het moeilijk wat betreft stage plekken etc??

En ook wat over het studie zelf vertellen hoe jij het ervaart

Barak'Allahou fiekom!!


14-02-2008, 21:15


ik wacht nog steeds....

14-02-2008, 21:21
en ik wacht nog steeds

15-02-2008, 00:15
Laat je het al dan niet dragen van hijaab afhangen van de omgeving ?

Zo nee, natuurlijk kijken ze anders tegen met mensen met hijaab ...
Vooral deze tijden met hoofddoekverbod.

15-02-2008, 00:24


Salaam aleikum,

Ik denk dat ze juist meer haar studie laat afhangen van het feit of ze er wel/niet een hijaab bij kan dragen (dus kan ze hierbij geen hijaab dragen, dan andere studie zodat ze toch hijaab kan dragen?), allahoe ahlam. Bij sommige studies (en later stage/banen) wordt er nu eenmaal makkelijker gedaan over het dragen van een hijaab dan bij andere.

Ik vind het dan ook heel erg verstandig als een zuster, voordat ze aan een studie begint, erachter probeert te komen of het een geschikte opleiding voor haar als hijaabdragende is. Anders heb je dadelijk voor niets gestudeerd, geld weggegooid en kun je alsnog de rest van je leven achter de kassa zitten ofzo. Dan kun je beter een andere studie kiezen, waarbij je wel met hijaab aan de slag kunt, insha'Allah.

Ik studeer alleen zelf geen Psychologie, dus sorry, daar kan ik niets over zeggen. Je kunt ook op de school waar je wilt gaan studeren vragen of er dames met hijaab studeren (bij Psychologie dan) en eventueel een keer kijken of je 1 van hen kan spreken. Want het verschilt natuurlijk ook nog per school of per regio (bv. in Randstad meer geaccepteerd dan op platteland) of ze je vreemd zullen aankijken of dat het moeilijk wordt om een stageplek (en later een baan) te krijgen.

Insha'Allah kan iemand je hiermee helpen, zuster.

15-02-2008, 10:04
Ik studere geen Psuchologie, maar wat ik hoor van hulpverleners is dat ze echt een zwaar tekort hebben aan buitenlandse hulpverleners. Er zijn tegenwoordig zo veel buitenlanders met psychische problemen, waar een piet of Marijke nu eenmaal niets mee kunnen. Die snappen ze gewoon echt niet. Dus inshaAllah komt het goed. Misschien is doorstuderen een optie en dan een eigen praktijk beginnen inshaAllah. Ik vind persoonlijk ook echt dat onze islamitische gemeenschap psychologen nodig hebben die vanuit de islam werken.

Succes