Bekijk volle/desktop versie : ''Verboden'' liefde...



Pagina's : [1] 2 3 4 5

14-02-2008, 12:27
Salaam aleikom,

Ik heb een probleem en ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen...

Mijn vriend studeerde in het buitenland en nu hij klaar & terug is, afgestudeerd en een goede baan heeft, wil hij mn hand komen vragen...

Toen ik het mn ouders vertelde, dat er iemand is die mn hand wilt komen vragen, waarvan ik het ook wil, reageerden ze helaas niet zp positief!

Ze willen er niks van weten, er zijn veel mensen geweest die ik heb afgewezen, waarvan zij vonden dat het goede kandidaten waren, terwijl ik wachtte op mn vriend...

Nu komt het: de reden dat zij niet willen dat hij komt, is dat het een OUJDI is... mn ouders hebben geen goede ervaringen met ''dat soort mensen'' (om in hun termen te blijven spreken)

Hij woont helemaal aan de andere kant van Nederland en zijn ouders wachten nu alleen op het ''ja-je-mag-komen-woord''... Ze kennen hen niet eens en zulke vooroordelen! We zijn toch allemaal moslims?

Ik vind het echt ZO hsoema en NIEMAND, maar dan ook NIEMAND helpt mij! Broers, zussen... ze staan ALLEMAAL achter mijn ouders....

Ik ben echt ZO verdrietig en elke keer als ik het onderwerp weer aansnijd is het ruzie thuis en huilen geblazen...

Moet ik hem gewoon vergeten? Moet ik de pijn zn gang laten gaan en doen alsof dit maar het best is... dat het geen el mektab is?


14-02-2008, 12:30


je ouders hebben geen moer te zeggen als het een goede moslim is

14-02-2008, 12:34

Citaat door Lieveling:
je ouders hebben geen moer te zeggen als het een goede moslim is


Weetje wat het is, ik heb 3 zwagers en ze komen allemaal uit Nador (waar ik ook vandaan kom) en het zijn écht geen lieverdjes en bij wijze van bidden ze nog niet eens!

Is dat dan wel goed? Vraag ik me dan af?

14-02-2008, 12:53
Ik vind het heel erg voor je meid.. ik zit ook in zo'n soort gelijke situatie.

14-02-2008, 13:01



Citaat door Bellissima:
Ik vind het heel erg voor je meid.. ik zit ook in zo'n soort gelijke situatie.


Vertel,

alle 2 moslim/ ander ras?

14-02-2008, 13:08

Citaat door DWVDMV:
Weetje wat het is, ik heb 3 zwagers en ze komen allemaal uit Nador (waar ik ook vandaan kom) en het zijn écht geen lieverdjes en bij wijze van bidden ze nog niet eens!

Is dat dan wel goed? Vraag ik me dan af?





Probeer je moeder voor je te winnen.. laat de moeder van die jongens desnoods bellen naar je moeder en een gesprek met dr voeren.


Zodra de vrouwen eruit zijn, lopen de mannen er gewoon achteraan.

Veel succes.

14-02-2008, 13:13

Citaat door Smooth_Sofyan:
Probeer je moeder voor je te winnen.. laat de moeder van die jongens desnoods bellen naar je moeder en een gesprek met dr voeren.


Zodra de vrouwen eruit zijn, lopen de mannen er gewoon achteraan.

Veel succes.


Je slaat de spijker op zn kop, ik had hem gister eventjes aan de telefoon en ik kon echt niet praten van het huilen... kon niet stoppen!!

En ik zei, weetje wat nog het allerergste is; normaal is het de moeder die de vader een beetje kan beinvloeden... maar nu komt er gewoon GEEN beweging in, omdat mn moeder ook niet achter me staat...





Ik durf niet gewoon haar nummer te geven, zonder toestemming

14-02-2008, 13:19
ik zat ook in zo een situatie
ik heb mijn ouders verteld ofwel trouw ik met hem ofwel trouw ik nooit van heel mijn leven
en ik ben met mijn man getrouwd die ik wou

14-02-2008, 13:22

Citaat door amor_dimoi:
ik zat ook in zo een situatie
ik heb mijn ouders verteld ofwel trouw ik met hem ofwel trouw ik nooit van heel mijn leven
en ik ben met mijn man getrouwd die ik wou


Ik heb dat ook gezegd, ik zei... ik blijf wel tot mn 60e bij jullie... (omdat zij als argument gingen gebruiken, dat ik hun lievelingsdochter ben... blabla)

Maar walou, geen resultaat... denk dat ik nog meer geduld moet opbrengen!! Ben het gewoon nu al zat... echt gebroken!

14-02-2008, 13:25
ooh ik vind het erg
mijn mama was dan ook heel boos hoor toen ik dat zei maar mijn papa zei dan laat ze met hem trouwen we gaan zien wat het word mijn papa geeft me altijd gesteund
heb een heel lieve papa maar mama ook hoor

14-02-2008, 13:30

Citaat door amor_dimoi:
ooh ik vind het erg
mijn mama was dan ook heel boos hoor toen ik dat zei maar mijn papa zei dan laat ze met hem trouwen we gaan zien wat het word mijn papa geeft me altijd gesteund
heb een heel lieve papa maar mama ook hoor


Toen mn moeder in het begin zo boos was, zei mn vader precies hetzelfde... van: ''laten we ze maar eerst leren kennen''

Maar sindsdien had ik er niks meer over gehoord en gister ben ik er zelf weer over begonnen en toen liet hij weer gewooooooooon blijken dat ik hem maar moet vergeten!!

Hoe is het contact nu tussen je ouders en hem?

14-02-2008, 13:32

Citaat door amor_dimoi:
ik zat ook in zo een situatie
ik heb mijn ouders verteld ofwel trouw ik met hem ofwel trouw ik nooit van heel mijn leven
en ik ben met mijn man getrouwd die ik wou




nee dat is dan puur geluk..
stel je komt in de problemen wanneer ze het accepteren?
stel er komt een scheiding of hij slaat je...

Je ouders zullen dan zo veel spijt krijgen dat ze je zin gaven en jij ook.

wanneer je ouders nee zeggen, weet dan dat het niet bestemd is, en er misschien ergens een betere kandidaat te wachten staat/.

14-02-2008, 13:32


laat ze gewoon komen.... dan gaan ze wel van gedachte veranderen

14-02-2008, 13:34

Citaat door DWVDMV:
Salaam aleikom,

Ik heb een probleem en ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen...

Mijn vriend studeerde in het buitenland en nu hij klaar & terug is, afgestudeerd en een goede baan heeft, wil hij mn hand komen vragen...

Toen ik het mn ouders vertelde, dat er iemand is die mn hand wilt komen vragen, waarvan ik het ook wil, reageerden ze helaas niet zp positief!

Ze willen er niks van weten, er zijn veel mensen geweest die ik heb afgewezen, waarvan zij vonden dat het goede kandidaten waren, terwijl ik wachtte op mn vriend...

Nu komt het: de reden dat zij niet willen dat hij komt, is dat het een OUJDI is... mn ouders hebben geen goede ervaringen met ''dat soort mensen'' (om in hun termen te blijven spreken)

Hij woont helemaal aan de andere kant van Nederland en zijn ouders wachten nu alleen op het ''ja-je-mag-komen-woord''... Ze kennen hen niet eens en zulke vooroordelen! We zijn toch allemaal moslims?

Ik vind het echt ZO hsoema en NIEMAND, maar dan ook NIEMAND helpt mij! Broers, zussen... ze staan ALLEMAAL achter mijn ouders....

Ik ben echt ZO verdrietig en elke keer als ik het onderwerp weer aansnijd is het ruzie thuis en huilen geblazen...

Moet ik hem gewoon vergeten? Moet ik de pijn zn gang laten gaan en doen alsof dit maar het best is... dat het geen el mektab is?





Gair inshallah komt wel goed meid

Ma niet vergeten de mening van de ouders is ook heel belangrijk, maar deze man niet berust zijn op omdat hij van oujda komt....

14-02-2008, 13:35

Citaat door Smooth_Sofyan:
nee dat is dan puur geluk..
stel je komt in de problemen wanneer ze het accepteren?
stel er komt een scheiding of hij slaat je...

Je ouders zullen dan zo veel spijt krijgen dat ze je zin gaven en jij ook.

wanneer je ouders nee zeggen, weet dan dat het niet bestemd is, en er misschien ergens een betere kandidaat te wachten staat/.


Mn moeder zei,

stel je voor dat we je je zin geven en dat hij je slaat (ze3ma Oujada staan daar bekend om volgens hun :moe, ze zegt, dan ben ik niet DAAR bang voor, maar dan ben ik bang dat je niet bij ons zult aankloppen, omdat we hem nooit wilden hebben, vantevoren al niet

Pagina's : [1] 2 3 4 5