Bekijk volle/desktop versie : Bidden op je stage, werk & school!!



Pagina's : [1] 2

13-02-2008, 13:16
[ Wat ik niet snap is waarom je van sommige werk collega's niet mag bidden op je stage,werk,school..]

xxxx







Terwijl als je logisch nadenkt voor de mensen dat roken.. het volgende uitkomt..


Roker: 10 x 10 minuten roken= 100 minuten= 1 uur en 40 minuten van de werktijd.

Salaatverrichter, het salaat dus: salaat duhr en salaat asr= 2 x 5 minuten= 10 minuten.

13-02-2008, 14:50


Ik mag el hamdoelilah wel bidden of school en stage wal hamdoelilah!!

Mag je daar dan niet bidden zuster??

13-02-2008, 15:33
Je moet je eigen plek creeren/afdwingen. op mijn stage heb ik een super gebedsruimte al7amdulilah!! zelfs een plek op woudou te verrichten.

Maar op mijn school willen ze ons kost wat het kost geen gebedsruimte geven, terwijl de school ehct supergroot is en er veel moslims op zitten. We hebben zelfs de raad van bestuur een brief geschreven. Maar ik zal kost wat het kost mijn gebeden op tijd bidden.

Ik zorg ervoor dat ik een gebedskleed bij me heb en zoek een leeg lokaal op of reserveer ik er een, of gewoon een verlaten ruimte waar niemand komt en dan verricht ik mijn salaat samen met mijn vriendinnen.

Niet denken in onmogelijkheden, maar kijk naar wat wel mogelijk is, wij hebben de hele aarde als gebedsplaats gekregen en maak daar gebruik van zou ik zeggen.

13-02-2008, 15:46
Al7amdoelillah genoeg ruimte waar je je gebed kan verrichten.. Al maken ze het je onmogelijk.. jij moet naar de mogelijkheden zoeken.. Zij kunnen je kwa gebed niets verbieden.. hierin moet je je Heer gehoorzaam zijn. Bovendien doe je niets verkeerds.. in de ogen van een ongelovige verricht je enkele bewegingen.. dat kan misschien vreemd ogen.. maar laat je er niet van weerhouden.

08-08-2012, 05:09


Soubhana allah

08-08-2012, 07:38
Toestemming vragen om te bidden aan een kaffir. Te gek voor woorden gewoon!

08-08-2012, 12:34

Citaat door JEWEETED:
Toestemming vragen om te bidden aan een kaffir. Te gek voor woorden gewoon!
Het is niet zo zeer om toestemming vragen maar of er ruimte vrij is daarvoor. Zoals er ook ruimte vrij is gemaakt om te roken (rokers cabine)

Ik moet over een half jaar ook stage lopen, maar wat ik ga doen is het van te voren aangeven (dus niet vragen maar aangeven)
En anders een andere stage BV zoeken. Er zijn tog genoeg bedrijfen die stagairers zoeken.
En op school kun je gewoon je lokaal of tijdens de pauze gewoon rond om de school bijv. in een park die er achter zit gaan bidden.
Dat doen scholieren bij ons ook altijd, maar dan met blowen.

08-08-2012, 13:06
Ik heb nog van niemand en nergens gehoord dat je niet mag bidden op je werk of op school.

Sommige zijn gewoon te bang om te vragen waardoor ze het uitstellen totdat ze klaar zijn.

08-08-2012, 13:07

Citaat door JEWEETED:
Toestemming vragen om te bidden aan een kaffir. Te gek voor woorden gewoon!
Je vraagt geen toestemming je laat het weten. Anders schrikt het mensen af, het is altijd beter om ze te informeren om onduidelijkheden te vermijden.

08-08-2012, 14:07
Bij mij op school mag het officieel nietwant het is een openbare school
Maar ik bid gewoon in een lokaal of in de trappenhal

08-08-2012, 14:45
Ik werk bij een overheid instantie, en hier heb je speciaal gebedsruimte om te gaan bidden er zijn 2 kamers met een doch eentje voor vrouwen en eentje voor mannen, en je krijgt zelf de gelegenheid om te bidden.

dus het is heel goed geregeld, ondanks dat het nederlanders zijn of andere geloven niemand heeft er problemen mee

03-09-2012, 22:41
Elhemdoelilah dat het wel kan, waar maar ook.

05-09-2012, 12:17


Ik ben op mijn werk ook op zoek gegaan naar een ruimte om te bidden, ik ga niets vragen want zoveel tijd besteed je er niet aan, al helemaal niet als je het vergelijkt met degene die tig keer roken op een dag. Ik ga bidden in een ruimte die gebruikt wordt door de schoonmaak. Het is een hokje en na 12 zit er toch niemand meer. Ben gewoon afgestapt op een schoonmaakster een turkse moslima met de vraag of zij ergens lege ruimtes heeft gezien, en zij gaf aan dat zij een ruimte hadden. Probleem opgelost en hamdullah rust, rust rust krijg je erdoor dat je optijd je gebeden kan verrichten. Wie zoekt zal vinden. Zorg ervoor dat je een bid kleed hebt en anders, zorg je ervoor dat je altijd een sjaal bij je hebt die je kan neerleggen en op kan bidden.

05-09-2012, 13:32

Citaat door BerberZwina:
[ Wat ik niet snap is waarom je van sommige werk collega's niet mag bidden op je stage,werk,school..]

xxxx







Terwijl als je logisch nadenkt voor de mensen dat roken.. het volgende uitkomt..


Roker: 10 x 10 minuten roken= 100 minuten= 1 uur en 40 minuten van de werktijd.

Salaatverrichter, het salaat dus: salaat duhr en salaat asr= 2 x 5 minuten= 10 minuten.
maa shaa allah

maar ik bidt gewoon, als ze me zoeken dan zeg ik ik deed me behoefte
wat bij hun overkomt als roken of naar de wc gaan
ze staan er echt niet bij stil als je bidt of wel, zij gaan jou niet helpen.

05-09-2012, 14:56

Citaat door cinderella:
Je moet je eigen plek creeren/afdwingen. op mijn stage heb ik een super gebedsruimte al7amdulilah!! zelfs een plek op woudou te verrichten.

Maar op mijn school willen ze ons kost wat het kost geen gebedsruimte geven, terwijl de school ehct supergroot is en er veel moslims op zitten. We hebben zelfs de raad van bestuur een brief geschreven. Maar ik zal kost wat het kost mijn gebeden op tijd bidden.

Ik zorg ervoor dat ik een gebedskleed bij me heb en zoek een leeg lokaal op of reserveer ik er een, of gewoon een verlaten ruimte waar niemand komt en dan verricht ik mijn salaat samen met mijn vriendinnen.

Niet denken in onmogelijkheden, maar kijk naar wat wel mogelijk is, wij hebben de hele aarde als gebedsplaats gekregen en maak daar gebruik van zou ik zeggen.
zo denk ik er precies over

Pagina's : [1] 2