Bekijk volle/desktop versie : Hamsters gewild in Jaar van de Rat



13-02-2008, 10:50
Hamsters gewild in Jaar van de Rat
PEKING - Een plotselinge vraag naar knaagdiertjes in verband met het Chinese Jaar van de Rat heeft de prijs van hamsters in China verzesvoudigd. Voor het Chinese Nieuwjaar, 7 februari, gingen hamsters voor slechts 5 yuan (circa 50 eurocent) van de hand.

FOTO http://WWW.PIXELQUELLE.DE
Nu wordt er 30 yuan voor gevraagd, meldde het Volksdagblad woensdag.
,,Meer mensen willen ratachtige huisdieren'', aldus een hamsterhandelaar die tweemaal zoveel klanten heeft als normaal. Medici hebben evenwel gewaarschuwd tegen de plotselinge interesse in knaagdieren, vanwege hun scherpe tanden en de mogelijkheid dat ze geïnfecteerd zijn met hondsdolheid.
De Chinezen delen de tijd traditioneel in cyclussen in van twaalf jaar, waarin elk jaar genoemd is naar een ander dier. Vorig jaar was het Jaar van het Varken, op 26 januari 2009 begint het Jaar van de Os.

http://www.ad.nl/fun/bizar/article2048055.ece

13-02-2008, 10:54


Volgens mij worden die beesten niet als huisdieren gehouden maar gewoon opgegeten

Wie plaatste ook alweer die link hier waarin een stel ratten wordt klaargemaakt en opgegeten door een chinese kok?

13-02-2008, 10:59

Citaat door Casawia75:
Volgens mij worden die beesten niet als huisdieren gehouden maar gewoon opgegeten

Wie plaatste ook alweer die link hier waarin een stel ratten wordt klaargemaakt en opgegeten door een chinese kok?


Gadverdamme.

Maar misschien is het heel lekker. Je weet maar nooit.

13-02-2008, 11:27

Citaat door lap_doek:
Gadverdamme.

Maar misschien is het heel lekker. Je weet maar nooit.


Ik kan me nog een reactie van een chinees van dat filmpje herinneren;

"Het is echt heel erg lekker en het smaakt naar kip. Ik vind het zelfs lekkerder dan kip"...yug...

Yug.....geef mij maar jappaners; de gezondste mensen op aarde en ook hun eten is

13-02-2008, 11:28



Citaat door Casawia75:
Ik kan me nog een reactie van een chinees van dat filmpje herinneren;

"Het is echt heel erg lekker en het smaakt naar kip. Ik vind het zelfs lekkerder dan kip"...yug...

Yug.....geef mij maar jappaners; de gezondste mensen op aarde en ook hun eten is



Marokkaans voedsel is ook een van de gezondste ter wereld.