Bekijk volle/desktop versie : Miljoen strafgeld voor Islamitische school



12-02-2008, 17:21
Miljoen strafgeld voor islamitische school
Uitgegeven: 12 februari 2008 17:07
Laatst gewijzigd: 12 februari 2008 17:16

DEN HAAG - De Rotterdamse middelbare school Ibn Ghaldoun moet ruim 1,2 miljoen euro terugbetalen aan het ministerie van Onderwijs. Dat heeft het departement dinsdag bekendgemaakt.

Volgens staatssecretaris Marja van Bijsterveldt is het geld onrechtmatig besteed. Eerder deed het ministerie aangifte tegen de school wegens fraude.

De financiële misstanden op Ibn Ghaldoun kwamen in 2007 aan het licht. De school heeft onder andere onderwijsgeld gebruikt voor reizen van leerlingen, ouders, personeel, bestuur en buitenstaanders naar Saoedi-Arabië.

Loonlijst

Verder staan twee personen op de loonlijst die geen werkzaamheden hebben verricht voor de school. Ook heeft Ibn Ghaldoun in 2003 een aantal touringcars aangeschaft waarmee de school het leerlingenvervoer in eigen beheer uitvoerde.

Het is tegen de regels geld van de overheid aan andere zaken dan onderwijs te besteden. "Wanneer de scholengemeenschap de onrechtmatige bestedingen niet zelf terugbetaalt, zal het bedrag op de bekostiging van de school worden ingehouden", aldus de ministerie.

http://www.nu.nl/news/1432662/11/Miljoen_strafgeld_voor_islamitische_school.html

12-02-2008, 17:26


De Rotterdamse middelbare school Ibn Ghaldoun moet ruim 1,2 miljoen euro terugbetalen aan het ministerie van Onderwijs. Dat heeft het departement dinsdag bekendgemaakt.

Volgens staatssecretaris Marja van Bijsterveldt is het geld onrechtmatig besteed. Eerder deed het ministerie aangifte tegen de school wegens fraude, aldus Telegraaf.nl.

http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid=9456

12-02-2008, 17:33
Wat ik nou niet helemaal begrijp is waar dat geld dan vandaan moet komen. De school krijgt geld dat bestemd is om aan een bepaald doel te worden besteed. Dat zal een doel zijn wat redelijk essentieel is voor het onderwijs. Salaris voor leraren of het schoolgebouw bijvoorbeeld. Maar ik neem niet aan dat de leraren niet zijn uitbetaald of dat het schoolgebouw niet onderhouden of verbouwd is. Waar is dat geld dan heen gegaan. En waar moet het geld dat nu terugbetaald moet worden dan vandaan komen?

12-02-2008, 17:36

Citaat door haatsmurf1:
wat intereseert jouw dat nou ?


milioen euro stelt niks voor...

soldaten in afganistan kost ons bilioenen


Maak jij dat miljoen dan effe over? En als je toch bezig bent, mijn girorekening kan ook wel een miljoentje gebruiken...

12-02-2008, 17:37



Citaat door haatsmurf1:
wat intereseert jouw dat nou ?


milioen euro stelt niks voor...

soldaten in afganistan kost ons bilioenen

wij kennen geen biljoen.

12-02-2008, 17:37
Dat is een hoop geld

Het is wel erg dat een school dusdanig onverantwoord omgaat met zoveel geld terwijl ze juist leerlingen o.a. moeten leren om daar zuiver en goed mee om moeten gaan.

Stel dat iemand op hadj gaat met gefraudeerd geld, is dat dan geen probleem

12-02-2008, 17:44

Citaat door haatsmurf1:
dat is een milioen met een b.

een biljoen/billion(usa) is bij ons een miljard dacht ik..

12-02-2008, 17:50

Citaat door Kloosjak:
een biljoen/billion(usa) is bij ons een miljard dacht ik..



Een Amerikaans biljoen is bij ons een miljard.

Een Nederlands biljoen is 1000 miljard.

12-02-2008, 18:01
geef ze geld

13-02-2008, 12:25
Haha, Dat Is Gewoon Een Schandalige School.