Bekijk volle/desktop versie : Aboutaleb ziet positieve invloed Wilders



Pagina's : [1] 2

12-02-2008, 11:58
Nou ja, ook Aboutaleb kent de geschiedenis van Nederland nog niet zo goed. Hij stelt dat "deze jongeren" Wilders groot zouden hebben gemaakt. Wie "deze jongeren" zijn durft hij niet te zeggen of de Volkskrant niet te schrijven. Wat ze dan gedaan hebben om Wilders beroemd te maken laat Aboutaleb ook wijselijk in het midden. "Wijselijk?" Ja, want anders zou Aboutaleb alles moeten opnoemen wat "deze jongeren" zoal hebben gedaan. Je kunt toch moeilijk verwachten dat Aboutaleb de ouders van die jongeren wil beledigen en ze straks vragen om op de PvdA te stemmen.

Hoe dan ook, het is onzin. Wilders is al een aantal jaren groeiend beroemd omdat vele Nederlanders ook bang zijn voor de Voortschrijdende Islamisering van onze cultuur.

En passant doet hij de laffe en gruwelijk moord op Van Gogh af met het volgende: "... toen Van Gogh werd omgebracht". Kijk, dat is nou ook islamisering, het bagateliseren van iets gruwelijks om zo Nederlanders te krenken en te beledigen. "Ach, jullie Van Goghje is gewoon een beetje omgebracht, niet zo schreeuwen of politieke moord of over beestachtige wijzen. Onzin, Van Gogh is, ik zei het al gewoon een geval van ombrenging, niets minder, niets meer".

De angst voor de islam begon met de angst die vele Nederlanders ervaarden vanaf de Grote Golf van Immigranten in de vorige eeuw. Dat die angst sinds de aanval op New York en Washington en alle islamgestuurd geweld daarna alleen maar is toegenomen is een natuurlijke reactie.[/SIZE]


Citaat:
[SIZE="3"][COLOR="Red"]Aboutaleb ziet positieve invloed Wilders[/SIZE]
[SIZE="2"]DEN HAAG - Het kabinet siddert, in de media zoemt het van de doemscenario’s, maar er is tenminste één man die het allemaal niet zo zwart inziet rond de Koranfilm van Geert Wilders: Ahmed Aboutaleb, ’s lands eerste en vooralsnog enige bewindspersoon van Marokkaanse komaf.

Dat is belangwekkend, al was het maar omdat Aboutaleb – zelf moslim – nog weleens een moslim spreekt. Als wethouder in Amsterdam dwong hij na de moord op Theo van Gogh in 2004 respect af met even scherpe als trefzekere interventies in de onrust die daarop was ontstaan.

Als staatssecretaris van Sociale Zaken houdt hij zich opvallend koest over dit onderwerp. Maar in het staartje van een gesprek in het televisieprogramma Buitenhof over reïntegratie beantwoordde hij weer eens een paar vragen over het onderwerp. Over de reden voor zijn terughoudendheid zei Aboutaleb: ‘In Amsterdam trad ik op als brandweerman. Dat is nu niet nodig. Het land is redelijk stabiel.’

Een mening over de Koranfilm heeft hij wel. ‘Die is er dus nog niet.’ Na enig doorvragen: ‘De aandacht voor dit onderwerp neemt absurde trekjes aan.’

Onheilsprofetieën blijken aan hem niet besteed. ‘Het harde en vaak onaangename debat van de laatste jaren heeft een bewustwording teweeg gebracht. Het heeft de emancipatie in deze groepen versneld.’

Toen drie jaar geleden Van Gogh werd omgebracht, werd er nauwelijks gereageerd in de moslimgemeenschappen, aldus Aboutaleb. En sommige reacties werkten averechts.

‘Als ik nu spreek met jongeren uit die groepen, dan valt me op dat de taal die ze uitslaan echt heel anders is dan drie jaar geleden. Alles wat er gebeurd is, heeft mensen aan het denken gezet: waar komt deze haat jegens de islam vandaan? Wat kunnen we er zelf aan doen?’

‘Die jongeren weten donders goed dat zij het zelf zijn die Wilders en anderen groot hebben gemaakt’, aldus Aboutaleb. Dat besef en die kentering zijn volgens hem de redenen dat volwassener en gezonder wordt gereageerd op de ontwikkelingen.

Aboutaleb deelt dan ook niet de zorg voor gewelddadige reacties op de film. ‘Ik zie heel veel initiatieven en acties, vaak ludiek. Het zou kunnen dat deze discussie aangename verrassingen met zich meebrengt’, aldus Aboutaleb.

‘Met dank aan Wilders?’, vroeg de interviewster.

‘Dat zou zomaar kunnen.’[/COLOR]
Bron.

12-02-2008, 12:06


Vreemd stukkie Scot. Het staat haaks op de inhoud van het geciteerde stuk uit de Volkskrant. Zelf een beetje aan het knutselen of ben je ghostwriter geworden voor Ellian en de Winter?

12-02-2008, 12:12
Negatievelingen als scottie belemmeren de integratie.

12-02-2008, 12:14

Citaat door vutter:
Goeie knullen Ellian en de Winter. Die snappen waar het over gaat. WO III.
En dat gaat het christelijke westen winnen, zo staat het beschreven.

Iemand die oorlog wil verdiend de dood.

12-02-2008, 12:15



Citaat door vutter:
Goeie knullen Ellian en de Winter. Die snappen waar het over gaat. WO III.
En dat gaat het christelijke westen winnen, zo staat het beschreven.



Zijn ze niet heel erg blij dat je eindelijk met de vut bent? Je gekanker was daar op het werk al niet te harden, nu achter de geraniums mogen de remmen los...

12-02-2008, 12:15

Citaat door Troepkind:
Iemand die oorlog wil verdiend de dood.


ja moslims zijn de oorlog wanneer snap je het een keer

12-02-2008, 12:16

Citaat door vutter:
met lieden zoals jij komt alleen het woord segregatie bij me op. En dat gaat aardig lukken in mijn nederland. Goeie zaak !!!

Probeer een klysma, helpt misschien tegen dat gene dat vast zit daarbinnen.

12-02-2008, 12:30
ik ga de politiek in en ik zal alles oplossen incha'allah.

12-02-2008, 12:31
hoe gaat je partij he ten dan? billen ummah

12-02-2008, 12:34

Citaat door Turk89:
hoe gaat je partij he ten dan? billen ummah


nee, ik ben al lid van partij.
is gewoon een bestaand partij.

maar je zult nog wel zien.
waar een wil is, is een weg.

12-02-2008, 13:01
[/SIZE]
Citaat door jakko:
Vreemd stukkie Scot. Het staat haaks op de inhoud van het geciteerde stuk uit de Volkskrant. Zelf een beetje aan het knutselen of ben je ghostwriter geworden voor Ellian en de Winter?
Dank voor je reactie. Ik heb nog eens gelezen maar ik zie geen probleem. Ik schrijf alleen maar kritisch over Aboutaleb's uitspraken. En die zijn nogal voorbarig, tenzij zijn betekenis van 'ombrengen' en 'emancipatie' anders is dan die van de meeste mensen. Immers, hoe kun je spreken van emancipatie in de zin van onafhankelijk worden, als je je alleen maar bewust wordt van je eigen aandeel in de ellende?

Als jij iets anders leest of waar ik niet konsekwent ben dan lees ik dat graag.

13-02-2008, 19:02
De PVV wil uitleg over Aboutaleb. Dat is terecht.

Het is overigens een wonder als Aboutaleb nog leeft want wat hij over moslims zegt, in deze topic dat is lang niet mis.

13-02-2008, 19:32


Het probleem zit in dat het nooit genoeg zal zijn wat een allochtoon ook zegt of doet altijd wordt er een negatief draai aangegeven.Hoe geintegreerd je ook zult zijn hoe nederlands je ook bent het is nooit goed genoeg en dat baart mij zorgen. er zitten mensen op de loer om hak te kunnen zetten bij elke uitspraak van een politicus en met name moslims. Echt triest! achtergestelde landen zijn zich aan het ontwikkelen en meer richting democratie en nederland gaat in tegenovergestelde richting. meningsuiting is in dit land alleen bestemd voor autochtonen en een moslim met eigen mening is gelijk een vermeende terrorist...

13-02-2008, 19:36

Citaat door vutter:
Goeie knullen Ellian en de Winter. Die snappen waar het over gaat. WO III.
En dat gaat het christelijke westen winnen, zo staat het beschreven.



Jij weet net hoe jij je veters moet strikken en jij hebt het over een oorlog praatjes vullen geen gatjes ... laat staan hoe je een oorlog moet voeren!

Jij kan geen dag zonder eten en drinken...jij haalt het niet bij je voorouders die boomstammen hebben gegeten ten tijde van de tweede wereld oorlog...hou jij je nu maar bezig met de plaatselijke koopjes bij de action dan doe je al genoeg...en laat het politieke spelletje over aan de proffesionals



13-02-2008, 19:39
ga toch spelen joh

Pagina's : [1] 2