Bekijk volle/desktop versie : Lezing in het Nederlands door broeder Aboe Ismail ( Zaterdag 1 maart in Utrecht)



Pagina's : [1] 2

11-02-2008, 21:58
Salaam o3alaykom warahmatollahi wabarakatuh,

Zaterdag 1 maart zal er insha Allah een lezing plaatsvinden in Utrecht.

Dit zal na salaat Al-'asr zijn ( ongeveer 16:00 )

Om precies te zijn in moskee Overvecht

( Winterboeidreef 4 3561 HX Utrecht )

Deze lezing zal gehouden worden door broeder Abou Ismail.

Het onderwerp is : "De standvastigheid van de imaan"

De lezing is zowel voor broeders en zusters.
Zusteringang is om de hoek.

Probeer zoveel mogelijk broeders en zuster hierover te informeren, in eerste instantie omdat je voor je broeder of zuster hetzelfde wenst alsjezelf ( het goede natuurlijk ) en ten tweede omdat de beloning groot is. Ookal komt diegene niet. Onze daden worden beoordeeld naar de intentie.

Wasalaam o3alaykom warahmatollahi wabarakatuh.

13-02-2008, 00:09


Hier zal ik zeker aanwezig zijn insallah.
Nog nooit ben ik in een marokkaanse moskee geweest, maar eens moet de eerste keer zijn

Volgens de routesite ben ik er met het OV binnen 1 uur op de plaats van bestemming ( 2 minuten lopen van station overvecht zegt de site)

13-02-2008, 00:12
ik hoop incha'Allah aanwezig te kunnen zijn maar ik weet echt niet waar ik moet wezen ken overvecht niet zo goed

voor mij dan ook 1ste x

13-02-2008, 00:15
BarakAllahoe feek

13-02-2008, 00:17



Citaat door IceB:
BarakAllahoe feek


Wat moeten die mannen met die wapens voorstellen als ik vragen mag mijn beste broeder?

13-02-2008, 00:21

Citaat door MHuso:
Wat moeten die mannen met die wapens voorstellen als ik vragen mag mijn beste broeder?

Dat zijn degenen ya agy, die de eer van de islaam hoog houden en strijden voor de zaak van Allah tabaraka wa ta'ala tegen degenen die de islaam proberen in te perken...Moge Allah 'azza wa jalla hen belonen met het hoogste Paradijs, jannatul Firdaws al a3laa...Ameen

13-02-2008, 00:27

Citaat door IceB:
Dat zijn degenen ya agy, die de eer van de islaam hoog houden en strijden voor de zaak van Allah tabaraka wa ta'ala tegen degenen die de islaam proberen in te perken...Moge Allah 'azza wa jalla hen belonen met het hoogste Paradijs, jannatul Firdaws al a3laa...Ameen


Je wordt vast wel boos op me, maar uiteindelijk zijn het terroristen neem ik aan? Ze mogen dan wel strijden voor een belangrijke zaak, maar tegelijk berokkenen zij de moslims wereldwijd veel schade toe. De imago van moslims in het algemeen zakt constant. Islamofobie neemt toe.
Als we nou is ons zouden ontwikkelen, ik bedoel studeren en goede posities verwerven, en daarna de jihad voeren met de pen ?
Het klinkt weliswaar flauw en slap, maar met oorlog bereik je niet veel.

Maar ik respecteer je mening, je hoeft het absoluut niet met me eens te zijn. Een meningsverschil is geen botsing maat juist een verrijking .

13-02-2008, 00:29
Te ver voor mij.

Maar zijn lezingen zijn aanraders. Dus mocht je tijd hebben, GAAN!

13-02-2008, 00:31
mooie onderwerp.

13-02-2008, 00:32
blijf on-topic!

13-02-2008, 00:35
salamoe aleikoem , weet iemand toevallig wat het onderwerp van de lezing zal zijn

13-02-2008, 00:36

Citaat door tanjawi_19:
salamoe aleikoem , weet iemand toevallig wat het onderwerp van de lezing zal zijn



Het onderwerp is : "De standvastigheid van de imaan"



goed lezen staat er bij

13-02-2008, 00:38



Citaat door MHuso:
Je wordt vast wel boos op me, maar uiteindelijk zijn het terroristen neem ik aan? Ze mogen dan wel strijden voor een belangrijke zaak, maar tegelijk berokkenen zij de moslims wereldwijd veel schade toe. De imago van moslims in het algemeen zakt constant. Islamofobie neemt toe.
Als we nou is ons zouden ontwikkelen, ik bedoel studeren en goede posities verwerven, en daarna de jihad voeren met de pen ?
Het klinkt weliswaar flauw en slap, maar met oorlog bereik je niet veel.

Maar ik respecteer je mening, je hoeft het absoluut niet met me eens te zijn. Een meningsverschil is geen botsing maat juist een verrijking .

Ya agy ik word niet boos op je, maar je kunt ze geen terroristen noemen, itaqqi Allah terroristen zijn de amerikanen die onze broeders en zusters vermoorden en verkrachten in vele landen en de britten die niets anders zijn en ga zo maar door...deze dappere mannen zijn het dankzij wie de vlag van de islaam nu nog wappert in enkele gebieden...en degenen die de islaam en de moslims schade berokkenen zijn de kruisvaarders van het westen die onze broeders en zusters in duizenden tegelijk afslachten in iraak, afghanistan, tsetsjenije en noem maar op...
Wij zouden ons zeerzeker moeten ontwikkelen en kennis opdoen in eerste instantie over ons geloof en vervolgens over andere zaken zoals studies etc., maar dit neemt niet weg dat wij het recht hebben ons te verdedigen en het onze plicht is degenen die te islaam proberen in te perken te bestrijden...ya agy al jihaad is onderdeel van onze deen hoewel vele dit tegenwoordig niet meer inzien of willen inzien...

was-salaamou 'alaykoum wara7matuAllahi wa barakatoeh

13-02-2008, 00:40

Citaat door oem_zaymann:
je lijkt me zo een NMO gozertje die pleit voor dialoog, ook al worden moslims wereldwijd afgeslacht door de zionisten en de tawagheet geleid door bush. Word wakker jongen en kijk goed om je heen.


Jammer dat men begint met moddergooien. En ik maar denken dat alles binnen de kaders van respect kon worden besproken. Bij deze, ik mag de NMO niet.

Ik vraag me alleen af in hoeverre de aanslagen die door Al qaeda zijn verricht een goede zaak is. Aanslagen waarbij duizenden onschuldige vrouwen en kinderen zijn omgekomen, bij de Twin towers sprong men zelfs uit de gebouwen. Zelfs in moslimlanden worden door deze broeders aanslagen gepleegd waardoor vele moslimbroeders en zusters omkomen.

Ik ontken absoluut niet dat moslims worden onderdrukt. Vele moslims verkeren in een moeilijke situatie en worden slecht behandeld. Maar het gaat tegen het woord van de sharia in om onschuldige mensen te vermoorden. Dat zegt voldoende.

Allah subhane ve teala heeft de moslims (lees Arabieren) van zeer veel rijkdom voorzien, namelijk olie.
Helaas zie ik deze medemoslims die in het geld zwemmen en in S Arabie in luxe villa's wonen hun moslimbroeders b.v in Palestina niet helpen.
Vooral u is dat zeer belangrijk. Onze broeders enn zusters in Palestina zijn afgesloten van alle belangijke levensmiddelen.
Waarom helpen de oliesjeichs die beweren dat ze goede moslims zijn niet de Palestijnen? Ze zwemmen in miljoenen en zeggen dat zijj de ware hoeders zijn van de Islam ( alsof de islam alleen voor de arabieren is neergedaald..)
iK HEB eindeloos respect voor het arabische volk, echter erger ik me aan de houding van enkele arabieren.

Maar ik zie dat we enorm afdwalen. Mij rest te zeggen dat ik jullie allen respecteer, ondanks onze meningsverschillen. Moge Allah ons allen helpen.

Salaam en vriendelijke groeten !

13-02-2008, 00:46
Iedereen moet echt gaan Aboe ismail kan echt maar dan ook echt goed uitleggen over dit soort onderwerpen


http://www.al-yaqeen.com/nieuw/mediatheek/openperspreker.php?spreker=1

meer van hem te vinden

Salaam WB

Pagina's : [1] 2