Bekijk volle/desktop versie : Een vraagje aan de MANNEN???



Pagina's : [1] 2 3

28-11-2003, 14:46
Waarom willen jullie niet trouwen met een gescheiden vrouw?

28-11-2003, 15:01



Citaat:
Origineel gepost door imane80
Waarom willen jullie niet trouwen met een gescheiden vrouw?
Omdat ze niet meer maagd is. denk ik?

28-11-2003, 15:42

Citaat:
Origineel gepost door imane80
Waarom willen jullie niet trouwen met een gescheiden vrouw?
Wie zegt dat???

28-11-2003, 18:33

Citaat:
Origineel gepost door boss
Omdat ze niet meer maagd is. denk ik?
fatoes

28-11-2003, 19:09



Citaat:
Origineel gepost door imane80
Waarom willen jullie niet trouwen met een gescheiden vrouw?
Ja, een getrouwde vrouw die eerder seks gehad heeft? JA!!!, waarom niet? Het is in de ogen van Allah soebhana wa ta3la geoorloofd dus zie ik geen probleem er mee, als Allah soebhana wa ta3la geen probleem van maakt waarom zou ik me er wel druk om maken?

28-11-2003, 20:00
goed gezegd faruQ......zo zouden meer jongens moeten denken.....ik denk eigenlijk dat het de jongens niet om maagdelijkheid gaat ofsooo....maar tis gewoon taboe...weet je bij onze cultuur hoort dat ze3ma niet ofsoo...ik snap t niet hoor

28-11-2003, 20:18
Hoe zit het dan met vrouwen? Willen die wel met een gescheiden man trouwen?

28-11-2003, 20:23

Citaat:
Origineel gepost door tonk
Hoe zit het dan met vrouwen? Willen die wel met een gescheiden man trouwen?
hahahaha goede vraag!!!
uhmmm ja waarom niet.... ...hoe denk jij erdan over tonk???

28-11-2003, 20:45

Citaat:
Origineel gepost door tonk
Hoe zit het dan met vrouwen? Willen die wel met een gescheiden man trouwen?
Nee liever niet klint hard maar ja ik bedoel hij kan je van alles wijs maken over de reden van zijn scheiding.Maar wie zegt dat dat de waarheid is en ik ken 2meiden waarvan het verkeerd is afgelopen is met hun verloving/trouwen gewoon om het feit dat hij er niet eerlijk was over de reden van zijn scheiding.

28-11-2003, 21:31
als ik een man was zou ik niet met een gescheiden vrouw trouwen, en zeker als ze niet meer zuiver meer is van... je weet wel
sorry meiden dat ik er zo over denk!!

28-11-2003, 21:49
In de koran is scheiden onder een bepaalde voorwaarde toegestaan!
De vrouw mag ook een andere man daarna trouwen, dus waarom zou ik me ervan weerhouden om met een gescheiden vrouw te trouwen?

Ik heb er geen problemen mee.

28-11-2003, 21:53
oww dus salimaforever dus jij zegt dat de profeet vrede zei met hem een fout heeft begaan????? hij is maar met 1 maagd getrouwd!!! en dat was aicha de rest was of gescheiden of weduwenaar en we moeten zijn weg volgen dus natuurlijk is het geen fout om met een gescheide vrouw te trouwen...jullie moeten je eerst maar eens wat beter in de islam verdiepen en dan pas een beetje gaan schreeuwen dat het niet zuiver is subban Allah!!!

28-11-2003, 21:57



Citaat:
Origineel gepost door salimaforever
als ik een man was zou ik niet met een gescheiden vrouw trouwen, en zeker als ze niet meer zuiver meer is van... je weet wel
sorry meiden dat ik er zo over denk!!
Gelukkig ben je geen man . Geloof je niet in mekteb ofzo, verdienen gescheiden vrouwen geen geluk? Wat nou dat ze ernstig mishandeld is geweest door haar ex man en dat hij zo een slechte moslim was dat ze maar heeft besloten om te scheiden?Hopend dat Allah haar een goede echtgenoot zou schenken?

28-11-2003, 22:01
Salaam Aleykoum,

De eerste vrouw (Khadija) van de profeet vzmh, was twee maal weduwe alvorens ze met hem trouwde. Ze was dus niet meer maagd en bovendien vroeg ZIJ hem dan nog wel ten huwelijk. Ze was ouder dan hem en is 25 jaar lang zijn enige vrouw geweest. Als dat geen mooi voorbeeld is van het Islamitisch huwelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!

30-11-2003, 01:46
Ik zou als man best een gescheiden vrouw willen trouwen. Maar het moeilijke is dat in de marokkaanse cultuur meestal het huwelijk is gestrand na enige vorm van mishandeling, wat betekend dat gescheiden vrouwen moeite hebben mannen te vertrouwen en bang zijn weer in de zelfde situatie te komen.
Het is erg jammer dat het vaak zo in elkaar steekt maar wettelijk, geloofsmatig en gevoelsmatig kan er wat mij betreft niets iemand te weerhouden een gescheiden man/vrouw te trouwen.

Pagina's : [1] 2 3