Bekijk volle/desktop versie : Verloren en zoekend naar ...



Pagina's : [1] 2 3 4

10-02-2008, 14:51

Citaat door LstSl:
... advies en hulp.


Ik ben verloofd met een superlief meisje. Zo lijkt ze toch in mijn ogen. Over 2 maanden gaan we trouwen.

Het probleem is ik wil het enerzijds niet meer.

....

Ze heeft vlak voor me een vriendje gehad, maar ze doet er zo geheimzinnig over. Ik ondervraag haar niet, maar je merkt gewoon dat er iets aan de hand is. Ik ga mezelf niet de hemel inprijzen, maar ik heb voor dat ik haar leerde kennen geen enkele relatie gehad. Werkelijk geen enkele.

Sommigen zullen zeggen, kijk naar de toekomst en laat het verleden rusten. Dat is puur cliché vind ik. Ik vind dat ik het recht heb te weten, wat er aan de hand was/is. Immers als dat niet uitgepraat raakt, dan heb je altijd dat wankelend vertrouwen en dat knagend gevoel dat je toch niet kan negeren.

Oplossing zou zijn om het haar te vragen en het uit te praten. Dat lukt gewoonweg niet. Als ik er met haar probeer over te praten (niet op een ondervragende manier, maar heel relaxed, zij begint er dan onrechtstreeks over), klapt ze dicht en is ze weken chagrijnig en komt ze uithuilen. Keer op keer.

Ik heb mijn uiterste best gedaan om het te redden, maar ik weet geen weg meer met de twijfels, onzekerheid, gemengde gevoelens enz.

Ik heb vorige maand het voorzichtig aangekaart dat ik alles wil uitklaren anders gaan we bergafwaarts, daaruit besloot ze dat ik bedoelde om alles stop te zetten (verloving + trouwplannen).
Begon ze hysterisch te huilen en zeggen dat ze zichzelf dan iets zou gaan aandoen enz. Dan voelde ik me schuldig en rot.

Manipulatie of gemeend ? Dat is dan de vraag die bij je opkomt...

Wat zouden jullie doen in een zulke situatie ?

Graag serieuze reacties. Thanks.
.

10-02-2008, 14:53


'Luister bitch, wat is er dan aan de hand?
Gooi het eruit of ik sloop het eruit!'

Moet lukken, .

10-02-2008, 14:53
Allah3awnkoum!.. Ik heb echt geen idee wat je moet doen, zo te zien zit je echt in een lastige situatie.

Gair inshaAllah!

10-02-2008, 14:54

Citaat door alhoceimaboy_22:
'Luister bitch, wat is er dan aan de hand?
Gooi het eruit of ik sloop het eruit!'

Moet lukken, .

Gemeen!

10-02-2008, 14:54



Citaat door LstSl:
... advies en hulp.


Ik ben verloofd met een superlief meisje. Zo lijkt ze toch in mijn ogen. Over 2 maanden gaan we trouwen.

Het probleem is ik wil het enerzijds niet meer.

....

Ze heeft vlak voor me een vriendje gehad, maar ze doet er zo geheimzinnig over. Ik ondervraag haar niet, maar je merkt gewoon dat er iets aan de hand is. Ik ga mezelf niet de hemel inprijzen, maar ik heb voor dat ik haar leerde kennen geen enkele relatie gehad. Werkelijk geen enkele.

Sommigen zullen zeggen, kijk naar de toekomst en laat het verleden rusten. Dat is puur cliché vind ik. Ik vind dat ik het recht heb te weten, wat er aan de hand was/is. Immers als dat niet uitgepraat raakt, dan heb je altijd dat wankelend vertrouwen en dat knagend gevoel dat je toch niet kan negeren.

Oplossing zou zijn om het haar te vragen en het uit te praten. Dat lukt gewoonweg niet. Als ik er met haar probeer over te praten (niet op een ondervragende manier, maar heel relaxed, zij begint er dan onrechtstreeks over), klapt ze dicht en is ze weken chagrijnig en komt ze uithuilen. Keer op keer.

Ik heb mijn uiterste best gedaan om het te redden, maar ik weet geen weg meer met de twijfels, onzekerheid, gemengde gevoelens enz.

Ik heb vorige maand het voorzichtig aangekaart dat ik alles wil uitklaren anders gaan we bergafwaarts, daaruit besloot ze dat ik bedoelde om alles stop te zetten (verloving + trouwplannen).
Begon ze hysterisch te huilen en zeggen dat ze zichzelf dan iets zou gaan aandoen enz. Dan voelde ik me schuldig en rot.

Manipulatie of gemeend ? Dat is dan de vraag die bij je opkomt...

Wat zouden jullie doen in een zulke situatie ?

Graag serieuze reacties. Thanks.


Als het echt zo is, is het voor haar VERBODEN om het aan jou te vertellen. Blijkbaar houd ze zoveel van je, dat ze het je niet wil vertellen.

Je ziet het namelijk alleen vanuit een negatieve kant. Ze heeft spijt van iets (tenminste dat blijkt uit jouw verhaal) en ze wil het er niet over hebben..

10-02-2008, 14:55

Citaat door alhoceimaboy_22:
'Luister bitch, wat is er dan aan de hand?
Gooi het eruit of ik sloop het eruit!'

Moet lukken, .



10-02-2008, 15:00

Citaat door Butterfly17:
Als het echt zo is, is het voor haar VERBODEN om het aan jou te vertellen. Blijkbaar houd ze zoveel van je, dat ze het je niet wil vertellen.

Je ziet het namelijk alleen vanuit een negatieve kant. Ze heeft spijt van iets (tenminste dat blijkt uit jouw verhaal) en ze wil het er niet over hebben..



Het is niet verboden om het te vertellen, maar ze heeft het recht om het voor zich te houden!!! Het MAG wel verteld worden...


@ topicstarter:

Voordat je met dr bent gaan verloven wist je al van haar verleden af (neem ik aan), toen had je duidelijkheid moeten vragen en niet nu 2 maanden voor de bruiloft pas... (Al begrijp ik aan de ene kant wel dat je er nieuwsgierig bent omdat ze er geheimzinnig over doet) Maar zij kan ook erg bang zijn dat jij alles afblaast als ze de waarheid verteld..

Je zegt, dat je hulp en advies nodig hebt.. Zoek je toevlucht bij Allah.. Hier op m.nl gaat niemand je kunnen helpen, niemand weet hoe jullie relatie met elkaar is, en niemand gaat je kunnen vertellen wat zij in haar verleden heeft gedaan, alleen zij..

Verricht salaat el istikhara, dan zal Allah het slechte van je pad verwijderen, en het goede naar je toe brengen... Dit is het enige wat je zal helpen en niet ene Rachida of Mohammed van marokko.nl

Allah ie kemel belghair

10-02-2008, 15:05

Citaat door LstSl:
... advies en hulp.


Ik ben verloofd met een superlief meisje. Zo lijkt ze toch in mijn ogen. Over 2 maanden gaan we trouwen.

Het probleem is ik wil het enerzijds niet meer.

....

Ze heeft vlak voor me een vriendje gehad, maar ze doet er zo geheimzinnig over. Ik ondervraag haar niet, maar je merkt gewoon dat er iets aan de hand is. Ik ga mezelf niet de hemel inprijzen, maar ik heb voor dat ik haar leerde kennen geen enkele relatie gehad. Werkelijk geen enkele.

Sommigen zullen zeggen, kijk naar de toekomst en laat het verleden rusten. Dat is puur cliché vind ik. Ik vind dat ik het recht heb te weten, wat er aan de hand was/is. Immers als dat niet uitgepraat raakt, dan heb je altijd dat wankelend vertrouwen en dat knagend gevoel dat je toch niet kan negeren.

Oplossing zou zijn om het haar te vragen en het uit te praten. Dat lukt gewoonweg niet. Als ik er met haar probeer over te praten (niet op een ondervragende manier, maar heel relaxed, zij begint er dan onrechtstreeks over), klapt ze dicht en is ze weken chagrijnig en komt ze uithuilen. Keer op keer.

Ik heb mijn uiterste best gedaan om het te redden, maar ik weet geen weg meer met de twijfels, onzekerheid, gemengde gevoelens enz.

Ik heb vorige maand het voorzichtig aangekaart dat ik alles wil uitklaren anders gaan we bergafwaarts, daaruit besloot ze dat ik bedoelde om alles stop te zetten (verloving + trouwplannen).
Begon ze hysterisch te huilen en zeggen dat ze zichzelf dan iets zou gaan aandoen enz. Dan voelde ik me schuldig en rot.

Manipulatie of gemeend ? Dat is dan de vraag die bij je opkomt...

Wat zouden jullie doen in een zulke situatie ?

Graag serieuze reacties. Thanks.


Wat ik wellicht zou doen is het allemaal laten voor wat het is.
Ieder individu weet waar die voor staat en wat hij of zij waard is.
Als je het gevoel hebt dat jouw partner je daar niet in tegemoet kan lomen,dan laat je het toch lekker gaan. Dat is jouw recht.

En bovendien vind ik het erg zielig dat zij begint te huilen met als reden dat ze zich zelf anders iets aan gaat doen. In wat voor tijdperk leven we..? Moeten de vrouwen van tegenwoordig zich zelf zo afhankelijk opstellen? Grow up!

En je moet hiernaast ook niet vergeten dat zij jou op islamitische gebied niets schuldig is. Zij is jou geen verklaring schuldig.

10-02-2008, 15:06
tsjah wie weet was het een slechte ervaring..mss heeft ie haar verkracht,weet ik het..mja ik zou haar niet pushen,en het zal wel cliché zijn maar het is zo,het is haar verleden..en ja aan jou of je haar vergeeft of niet..maar je moet wel een goede beslissing nemen,anders krijg je spijt..als zij echt jouw "ware"is

10-02-2008, 15:08
Al dat m.nl gezeik, gossie gossie.

Ga gewoon naar dr. Phil.

10-02-2008, 15:08

Citaat door LstSl:
... advies en hulp.


Ik ben verloofd met een superlief meisje. Zo lijkt ze toch in mijn ogen. Over 2 maanden gaan we trouwen.

Het probleem is ik wil het enerzijds niet meer.

....

Ze heeft vlak voor me een vriendje gehad, maar ze doet er zo geheimzinnig over. Ik ondervraag haar niet, maar je merkt gewoon dat er iets aan de hand is. Ik ga mezelf niet de hemel inprijzen, maar ik heb voor dat ik haar leerde kennen geen enkele relatie gehad. Werkelijk geen enkele.

Sommigen zullen zeggen, kijk naar de toekomst en laat het verleden rusten. Dat is puur cliché vind ik. Ik vind dat ik het recht heb te weten, wat er aan de hand was/is. Immers als dat niet uitgepraat raakt, dan heb je altijd dat wankelend vertrouwen en dat knagend gevoel dat je toch niet kan negeren.

Oplossing zou zijn om het haar te vragen en het uit te praten. Dat lukt gewoonweg niet. Als ik er met haar probeer over te praten (niet op een ondervragende manier, maar heel relaxed, zij begint er dan onrechtstreeks over), klapt ze dicht en is ze weken chagrijnig en komt ze uithuilen. Keer op keer.

Ik heb mijn uiterste best gedaan om het te redden, maar ik weet geen weg meer met de twijfels, onzekerheid, gemengde gevoelens enz.

Ik heb vorige maand het voorzichtig aangekaart dat ik alles wil uitklaren anders gaan we bergafwaarts, daaruit besloot ze dat ik bedoelde om alles stop te zetten (verloving + trouwplannen).
Begon ze hysterisch te huilen en zeggen dat ze zichzelf dan iets zou gaan aandoen enz. Dan voelde ik me schuldig en rot.

Manipulatie of gemeend ? Dat is dan de vraag die bij je opkomt...

Wat zouden jullie doen in een zulke situatie ?

Graag serieuze reacties. Thanks.




selaam oe aleikoem

Ik denk dat ze er spijt van heeft broeder maar ze kan eerlijk vertellen wat zich heeft afgespeeld in die relatie.In plaats van dicht te plakken als je over het onderwerp begint.Ze moet je in vertrouwen nemen want je wordt haar echtgenoot inshallah.Maar broeder als je nu al twijfel dan is het zeer moeilijk.Als je het niet meer wil kun je het beter nu stoppen zetten.
Alles is el maktab bovendien als het geschreven staat dat je met haar zal trouwen dan gebeurd het ook allahis de alles wetende.Ik hoop dat je zo snel mogelijk uit je beslissing kan komen.
Ik vind het heel goed van je dat je nooit een relatie hebt gehad jij hebt respect voor je geloof.
Vraag allah om hulp broeder.


Wa selaam oe aleikoem.

10-02-2008, 15:09

Citaat door alhoceimaboy_22:
Al dat m.nl gezeik, gossie gossie.

Ga gewoon naar dr. Phil.



Of begin gewoon niet aan liefde,stelletjes nietsnutters.

10-02-2008, 15:10



Citaat door Elmakteb:
Of begin gewoon niet aan liefde,stelletjes nietsnutters.


In dit geval neem ik het hem niet kwalijk.
Hij is verloofd en gaat over 2 maanden trouwen. Daarnaast beweert hij dat hij nog nooit een relatie heeft gehad.

In het geval van dat meisje, geef ik je gelijk in, .

10-02-2008, 15:12
Heb je gelijk in...

Dat zou ik ook vragen....
Alle antecedenten zijn belangrijk, al die dames die zeggen verleden laten rusten, verboden etc... hebben een verleden waar ze zich voor schamen

Alleen dom van je, dat je het niet eerder hebt gevraagd. Nu ben je verloofd en komt het verlies voor beide harder aan...

Simpel een huwelijk moet je niet in met geheimen voor elkaar: Of zij gaat je alles vertellen en jij accepteert het (want je wist het) of ze blijft zich aanstellen en alles wordt stopgezet...

10-02-2008, 15:13

Citaat door alhoceimaboy_22:
In dit geval neem ik het hem niet kwalijk.
Hij is verloofd en gaat over 2 maanden trouwen. Daarnaast beweert hij dat hij nog nooit een relatie heeft gehad.

In het geval van dat meisje, geef ik je gelijk in, .



Jij kiest duidelijk partij..

Ik heb een gloeiende hekel aan dit kattegejank,dus in geen gevallen kies ik een partij!!

Pagina's : [1] 2 3 4