Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk hyperventilatie?



10-02-2008, 13:18
ik heb laaste dagen last van hyperventilatie: benauwdheid, duizeligheid en vermoeiheid en ook moeite met ademhalen.
Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me hier advisreren om hier van af te komen.

10-02-2008, 13:20


Pak een papieren zakk en haal daar adem in dan komt je ademhaling tot rust..

of zodra je begint te hyperventileren je handen tot een kommetje maken zeg maar over je mond en dan ademhalen als er geen zak in de buurt is..

verder zou ik zeggen raadpleeg iemand met meer kennis zoals een huisarts die je verder kan helpen

10-02-2008, 13:23

Citaat door _Sheherazade_:
Pak een papieren zakk en haal daar adem in dan komt je ademhaling tot rust..

of zodra je begint te hyperventileren je handen tot een kommetje maken zeg maar over je mond en dan ademhalen als er geen zak in de buurt is..

verder zou ik zeggen raadpleeg iemand met meer kennis zoals een huisarts die je verder kan helpen


weet je mischien of dit tijdelijk is of wat de oorzaken zijn

10-02-2008, 14:18

Citaat door Scirocco:
weet je mischien of dit tijdelijk is of wat de oorzaken zijn



Dat is tijdelijk..

Ik zou niet weten wat de oorzaak hier van is.


10-02-2008, 15:02



Citaat door Scirocco:
ik heb laaste dagen last van hyperventilatie: benauwdheid, duizeligheid en vermoeiheid en ook moeite met ademhalen.
Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me hier advisreren om hier van af te komen.


Salaam,

Heeft de huisarts gezegd dat je aan het hyperventileren bent? Of denk je dat zelf gewoon? Als jij de huisarts nog niet bezocht hebt en dus niet zeker weet of het syptonen zijn van hyperventilatie dan moet je het even open laten. Er zijn veel andere kwalen die daar op lijken, zoals een hartprobleem, snel werkende schildklieren enz. IK wil je niet bang maken gair inscha allah maar ga wel naar de huisarts zonder maar meteen aan te nemen dat het hyperventilatie is, kan dus ook wat anders zijn, laat de huisarts je maar zelf vertellen dat je hyperventileert dan weet je dat zeker.

Mijn nichtje had namelijk ook de klachten van hypervenilatie ruim 7 maanden ze heeft nooit de huisarts bezocht mensen in haar omgeving die zeiden van ja je hypervemtileert meid kan geen kwaad. Toen het een tijdje erger werd is ze naar de huisarts geweest en na een bloedonderzoek bleek dat ze snelwerkende schildklieren had. En de syptonen leken op die van hyperventilatie, want je krijgt ook last van benauwdheid, kort ademig en angst gevoelens enz.

Een goeie arts laat even een bloed test doen om er zeker van te zijn dat je geen andere kwalen hebt. Tenzij je natuurlijk iets naars hebt meegemaakt en zeker weet dat het daar mee te maken heeft. Dus stress, piekeren om een probleem als je zeker weet dat het daar mee te maken heeft dan hoef je je ook niet druk te maken.

sterkte ermee.

komt goed inscha allah