Bekijk volle/desktop versie : Relatie Voor Het Huwlijk Wah Nig Ela

Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7 8

21-11-2004, 22:25
In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige.

Allah zegt in de Qor'aan: "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat Annoure, aya 26)

En Hij Swt zegt (Vertaling) "En geoorloofd zijn voor u kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden dergenen, wie het Boek was gegeven vóór u, wanneer gij haar haar huwelijksgift geeft, een geldig huwelijk aangaande en geen ontucht plegende, noch heimelijk minnaressen nemende. En wie het geloof verwerpt, diens werk is waarlijk tevergeefs en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn." (Soerat al Ma'ida, aya 5)

Beste broeder om een oprechte vrouw te vinden dient een persoon zelf godvrees te hebben. Er zijn andere wegen die leiden naar een huis waar een oprechte vrouw leeft.

In de islam zijn onwettige relaties niet toegestaan, dit vanwege het feit dat mensen moreel veel aan zulke relaties lijden. Daarnaast ook de aanwezigheid van de satan die in de oren van de mens fluistert om in verboden zaken te vallen. De feit dat de tijden veranderd zijn, dus moeten we de islam aanpassen. Wij moeten onszelf aanpassen aan de islam. De meeste jongeren tegenwoordig Kiezen de weg die u genoemd heb, toch vinden ze hun vreugde en doel er niet In. Integendeel ze lijden aan somberheid, triestheid etc. Een persoon die een z.g.n. vriendin heeft speelt als het ware met de dochters van anderen. Terwijl hij niet wenst dat hetzelfde voor zijn eigen zus of dochter zal gebeuren. Aicha (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft gezegd:"Ik zweer bij Allah, de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft geen hand van een niet-mahrem vrouw aangeraakt…"

Allah de Verhevene zegt in zijn overheerlijke boek: "En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg" (Al Isra: 33)

Het is een duidelijke verbod voor de moslims om wegen naar overspel en ontucht te vermijden.

De profeet (Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." Overgeleverd door Ahmed.

Zoals de dichter eens zei:

"Alles is door het kijken ontstaan;
Een vonk kan in een vuurzee overslaan."

En een moderne dichter verklaarde:

"Een blik;
een glimlach;
een knik met het hoofd;
Dan een praatje;
een belofte;
De warmte van een bed."

Als we de weg van Allah willen volgen dan dienen we het volgende op ons Toe te passen:"Voorzeker, de Boodschapper van Allah is voor jullie een goed voorbeeld: voor wie op (de beloning van) Allah en het Hiernamaals hoopt, en voor wie Allah veelvuldig gedenkt" Soerat Al Ahzab, aya 21

Als u op zoek bent naar een goede echtgenote, dan dient u niet de weg te volgen die de satan trasseert. Een meisje die met u als vriendin zou lopen kan ook met een andere hetzelfde werk doen. Een oprechte zuster heeft verschillende kenmerken, het hoeft niet te zijn dat haar ouders volgens de Qor'aan en de Soenna leven. Maar het feit dat een zuster een Hidjab goed draagt is een goede teken, daarnaast zijn er natuurlijk andere zaken die van belang zijn om een oprechte vrouw te vinden.

De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft ons geadviseerd om de oprechte gelovige vrouw te verkiezen boven anderen. Hij zei:"Een vrouw wordt gehuwd omwille vier doelen: haar rijkdom, schoonheid, bekende familie en toen zei hij saw: neem de vrouw die de islam heeft, zij zal eeuwig voor je trouw blijven". Overgeleverd door Boekharie, Moesliem en anderen.

Moge Allah u en alle ongetrouwde broeders en zusters oprechte echtgenoten schenken. En Allah weet het het beste.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

18-12-2005, 13:26

Citaat door samira_til:
Salaam aleikoem broeders en zusters,

het is niet toegestaan, je mag ook niet bellen, mailen of chatten met elkaar, want je hoeft elkaar niet perse te zien om in de verleiding te worden gebracht. want de sjeitan vindt een weg zodat jullie iets zeggen of doen!!!! dus het is beter om na je huwelijkscontract elkaar te bellen of wat dan ook!!! waarom zou je elkaar beter willen leren kennen om te weten welke maat broek die heeft??!! je mag informatie inwinnen bij andere mensen over hem/haar!!! als je dan weet dat hij het rechte pad volgt en vreest voor allah SWT wat wil je dan nog meer weten!!???
want tenslotte zijn de goeie mannen/vrouwen voor de goeie mannen/vrouwen en de slechte mannen/vrouwen voor de slechte mannen en vrouwen.

wa-salaam a'laikoum wa rahmatoullah,
jullie zuster in de islaam

18-12-2005, 16:23

Citaat:
kijk HARAM is HARAM.
Dat vroeg hij niet a mo-ari7eth, beter lezen..

Hij vroeg niet of het haram of hallal was, want dat weten we allemaal wel.

18-12-2005, 16:24

Citaat door samira_til:

het is niet toegestaan, je mag ook niet bellen, mailen of chatten met elkaar, want je hoeft elkaar niet perse te zien om in de verleiding te worden gebracht. want de sjeitan vindt een weg zodat jullie iets zeggen of doen!!!! dus het is beter om na je huwelijkscontract elkaar te bellen of wat dan ook!!! waarom zou je elkaar beter willen leren kennen om te weten welke maat broek die heeft??!! je mag informatie inwinnen bij andere mensen over hem/haar!!! als je dan weet dat hij het rechte pad volgt en vreest voor allah SWT wat wil je dan nog meer weten!!???
want tenslotte zijn de goeie mannen/vrouwen voor de goeie mannen/vrouwen en de slechte mannen/vrouwen voor de slechte mannen en vrouwen.

Dat is altijd roddelen....

18-12-2005, 16:37

Citaat door samira_til:

Waarom mag je hem niet zien, voordat je het huwelijksakte ondertekend, er is hier een hadith over dat elkaar mag zien (met voorwaarden)

18-12-2005, 18:45
Sorry Wil Ff Wat Kwijt Je Moet Iemaand Lerkene Voor Dat Iemaand De Ja Word Geef En Als Hem Niiet Ken En Je Zegt Zomaar De Jah Word Dag Wet Niet Wie Hij Is Wat Vroeger Gedan Heb Wel Of Niet Mij Beste Vriendin Die Geen Met Een Jonger Man Trouwen Nou Ze Sij Ja Ik Trouw Met Je Wat Gebeurder Toen Nee Hoor Hij Sloeg Haar Ze Mogt Niet Deur Uit

En Dat Ze G Jij Dat Niet Ken Ik Zal Zeg Relatsei Voor Huwlijk Mag A.u.b Vind Ik Goed

18-12-2005, 18:46
Ik Wil Mij Dochter Niet Zien Met Gebrooke Hard Hoor Dat Mij Menig In Wat Is Jullie Menig

18-12-2005, 20:06

Citaat:
Nu snap ik ,

al die zelfmoorden of pogingen in de marokkaanse vrouwen gemeenschap,

Jullie hebben een moeilijk innerlijk leven,

Een leven moeten leiden ondervoorwaarden is niet prettig.

Zodra je er enigzins vanaf wijkt hoor je er niet meer bij of je bent een hxxxof je wordt door satan geleid of je komt niet in de hemel of je bent een schande voor jan en alleman of je bent een slechte moslima.

En altijd maar dat achterlijke geklets van Allah zegt dit en dat,
Wat Allah wil is dat je je hersens gebruikt en je niet laat manipuleren
door onnadenkende robots.

LUISTER; Allah is zo groot en machtig dat als Hij had gewild dat wij precies zouden doen wat in de Quaraan staat dan had hij ons wel zo geprogrammeerd,DUS Allah is er niet voor om ons als slaven van een gedachte,een boek,iets,iemand of wat dan ook te laten leven.

Hij is Zo goed en genadig en alwetend,eerlijk,oprecht enz Ik geef jullie
vrijheid van doen en gedachte,jullie mogen kiezen of jullie in mij willen geloven en aannemen of de duivel of een of andere houten pop of in wat jullie ook willen geloven.
Maar het belangrijkste wat Allah zegt zoek Mij, dus niet eerst een boek,maar zoek eerst Mij praat met Mij in je dagelijksleven,betrek Mij in je leven en ik zal je verder langs alle valkuilen leiden.Misschien laat hij je er wel in eentje vallen zodat je van die fout leert en weer de goede richting op gaat

Laat je geloof in Allah geen gevangenis leven zijn want zo is het niet bedoeld.

Groet,
Ik wou je er even op wijzen dat het niet goed is om voor Allah te gaan praten, ik weet niet waarop je deze woorden hebt gebaseerd, maar kom niet zomaar praten voor Allah.

En wat jij zegt over dat Allah zegt dat wij hem moeten zoeken en niet eerst een boek en met Hem moeten praten... dat kan je niet zomaar zeggen, en Allah wil juist dat wij in de Koran geloven. Hij heeft ons inderdaad de eigen keuze gegeven om te kiezen voor de islam of niet, want het is ook allemaal een test. Als we eenmaal voor de islam gekozen hebben, moeten we er ons ook aan houden.

En je zegt ook dat we ons geloof in Allah geen gevangenis moeten laten zijn, maar vind ik niet kloppen, want ik heb ergens gelezen en gehoord (ik heb geen bron) dat het leven van een goede moslim een gevangenis is en het leven van een ongelovige een paradijs is (omdat hij toch los kan gaan). Ik vind dit inderdaad wel kloppen, want als je strikt de islam volgt, kan je bijna niks, vind ik. Maar dat is nou juist ook die test, of je het kan volhouden of niet. En dan zal je er later voor beloond of gestraft worden.

Dus je moet niet zomaar zeggen dat je het geen gevangenis moet laten worden, want dat wil dus zeggen dat je je eigen regels een beetje mag maken, maar dat is niet de bedoeling. In de islam moet je de Koran volgen.

25-12-2005, 21:50
ik vind dat t wel kan ma jah wij zijn allah nie dus we weten nie wat haram of hallal is k ben nie heilig ma k kan nie oordelen over andere mensen maar zoals ze hier al zeiden zonder gemeenschap kan t nog wel

30-12-2005, 23:33
ik vindt da wel kunnen, maar je moet wel op jou hoede zijn en niet te naief zijn door de mooie praatjes van je partner!!! Indien je je toch laat gaan komen er soms alleen maar problemen van en durft jou partner jou te laten staan omdat zijn ouders dat van hem verwachten!!! Maar tegenwoordig moet je wel eerst jou partner beter leren kennen voor je de grote stap wil zetten of niet???

03-01-2006, 21:53
as salamoe 3alaikoem wr wb broeders en zusters,
ik adviseer jullie meiden om uit te kijken met leren kennen van een partner.
wa e3joudoebileh,gebeuren er vaak de ergste dingen terwijl men niet eens uitgaat van haram zaken... tegenwoordig moet je het niet meer vertrouwen en moet je op je hoede zijn van een vrouw en van een man.Ook al zusters denken jullie jah deze broeder Mascha Allah hij zal mij nooit wat aan kunnen doen ...nee zuster uit kijken chaytaan is gevaarlijk en natuurlijk uitkijken voor je eigen nafssss amara bi soeee.. want wie verliest er meestal in de ogen van de mensen wij vrouwen.... Dus ken je een aag (broeder) laat hem naar huis komen lieve zuster want wallahi 99% gebeuren erdingen juist van de personen van woie je het niet verwacht... En broeders uitkijken kies de juiste uit op de juiste halal manier wa ghair inscha allah..Moge allah swt onze een juiste man en vrouw geven die ons hart werkelijk wilt en verdient en die de weg van Allah swtvolgen.. Aminnnnnn

jullie zuster Feyrouz in de islammm

30-01-2006, 22:27

Citaat door bentiab:
IWAA a mensen wat vinden jullie van een relatie voor het huwlijk zou het kunnen of niet...
nee ik vind het niet kunnen en volgens de islaam is het ook harem. een relatie voor de huwelijk wordt in de islam als een zonde gezien

31-01-2006, 13:19

Citaat:
ik vind dat het wel kan. het is haram. maar elke moslim heeft wel iets harams gedaan. want ik vind het belangrijk dat je moet weten met wie je trouwt en hoe hij is enzo----->karakter,innerlijk.
Maar elke moslim heeft wel iets harams gedaan????

Subhana Allah 3la gedachtengang...

Tuurlijk iedereen heeft wel iets verkeerds gedaan, maar je zou toch moeten voorkomen om nog meer verkeerde dingen te gaan doen. "Een gewaarschuwd mens telt voor 2": zegt men.

wa 3alaikom a salaam warahmatoulah wabarakatouh,

Hajare

31-01-2006, 13:50
Zina is zojuist Halal verklaard door de marokko.nl geleerden.

Iedere Moslim doet namelijk wel wat Harams.

Bah.

06-02-2006, 22:17

Citaat door AbouSayfollah:
Zina is zojuist Halal verklaard door de marokko.nl geleerden.

Iedere Moslim doet namelijk wel wat Harams.

Bah.
ewa als 1 schaap over de dam spring moeten we er allemaal maar achter na ofzoo
mensen je moet juist de goede voorbeeld geven en niet doen wat andere doen want dat is pas stommmm

Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7 8