Bekijk volle/desktop versie : soerats opzeggen



09-02-2008, 16:55
mag je soerats opzeggen in staat van onreinheid?

09-02-2008, 17:00



Citaat door Zaroka:
mag je soerats opzeggen in staat van onreinheid?

lees hier: http://www.al-yaqeen.com/nieuw/va/index.php?id=56


trouwens wat noem jij onrein ?

09-02-2008, 17:15
dank je voor de moeite maar ik heb de vraag er niet tussen gevonden, ik bedoel dus niet dat je soerats afleest van de koran, ik bedoel dat je ze gewoon uit je hoofd reciteert. Met onrein bedoel ik dat je bv. dat je geen geldige woedoe meer hebt.. dus bv als je net voor het slapengaan nog snel naar toilet gaat, en dan wil je voor je in slaap valt nog een paar soerats opzeggen, zoiets..

09-02-2008, 17:18

Citaat door Zaroka:
dank je voor de moeite maar ik heb de vraag er niet tussen gevonden, ik bedoel dus niet dat je soerats afleest van de koran, ik bedoel dat je ze gewoon uit je hoofd reciteert. Met onrein bedoel ik dat je bv. dat je geen geldige woedoe meer hebt.. dus bv als je net voor het slapengaan nog snel naar toilet gaat, en dan wil je voor je in slaap valt nog een paar soerats opzeggen, zoiets..

ja dat bedoel ik.... als je enkel naar de wc bent geweest ..... dit betekend niet dat je onrein bent....

je kan inderdaad niet bidden dat niet nee...maar je mag dan wel quraan vanuit je hoofd reciteren....

09-02-2008, 17:18


Moet je de woedoe’ hebben alvorens je de Koran mag aanraken?


Vraag:

Moet je de woedoe’ hebben alvorens je de Koran mag aanraken?

Vraag ontvangen op 29 maart 2004

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

De geleerden verschillen van mening over de verplichting van de Tahaarat ul-Koebraa (letterlijk: de grote reinheid: De grote wassing na de menstruatie, kraamperiode of voor het opheffen van de toestand van Djanaabah) en de Tahaarat us-Soeghraa (letterlijk: de kleine reinheid: De kleine wassing na bijvoorbeeld het laten van een wind of het toiletbezoek) voor het vasthouden van de Koran. De meest correcte mening is dat het toegestaan is om de Koran te reciteren en aan te raken zonder het hebben van de woedoe’. Het is zelfs toegestaan voor de vrouw om dit aan te raken tijdens de menstruatie want er zijn geen bewijzen die dit verbieden. Dit is o.a. de mening van de vroegere geleerde Ibn Hazm adh-Dhaahiriy en sheich al-Albaani in deze tijd.

En Allah weet het beter.

Sheich Fawaz Jneid

09-02-2008, 17:20
Naar mjn weten is de meervoudsvorm van 'soera' nog altijd 'soewar' en niet 'soerats' hoor.

09-02-2008, 17:22

Citaat door mocroroosje15:
Naar mjn weten is de meervoudsvorm van 'soera' nog altijd 'soewar' en niet 'soerats' hoor.

houd je smoes lelleijkerd... en reageer op mij pm.... en nou opdonderen

09-02-2008, 17:32

Citaat door mocroroosje15:
Naar mjn weten is de meervoudsvorm van 'soera' nog altijd 'soewar' en niet 'soerats' hoor.

iedereen weet wat ik bedoel, en dat is voldoende..

09-02-2008, 17:33

Citaat door M_A_R_O_K_Y:
ja dat bedoel ik.... als je enkel naar de wc bent geweest ..... dit betekend niet dat je onrein bent....

je kan inderdaad niet bidden dat niet nee...maar je mag dan wel quraan vanuit je hoofd reciteren....

ok dank je wel, lah tik lgir!

09-02-2008, 17:39

Citaat door M_A_R_O_K_Y:
houd je smoes lelleijkerd... en reageer op mij pm.... en nou opdonderen



Gelieve me prive niet lastig te vallen. dank u! Indien je in een islamitische land woonde, zou je de doodstraf verdienen omdat je naar overspel neigt als getrouwde man!

09-02-2008, 20:42

Citaat door mocroroosje15:
Gelieve me prive niet lastig te vallen. dank u! Indien je in een islamitische land woonde, zou je de doodstraf verdienen omdat je naar overspel neigt als getrouwde man!

gewoon je belofte nakomen.... lelijke mormel..... dacht je mij te kunnen flashen.... dan heb je 3 dingen nodig.....